VR6 cisnienie w układzie chłodzenia,

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez hubert213 » 14 mar 2014, o 00:09

a może uszkodzona tuleja w silniku puszcza ciśnienie w układ ? sprawdź ciśnienie na tłokach
Avatar użytkownika
hubert213
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 gru 2013, o 01:27
Lokalizacja: Starachowice

 

Postprzez Szheyk » 14 mar 2014, o 01:43

zmień korek od wlewu płynu chłodzącego , zrób analize spalin w ukł chłodzenia.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 12:10

Ale tu paniki :)
Proponuję aby nie odpowiadali ludzie co nie mają vr6.
Moim zrobiłem 130 tyś i polecam każdemu.
Co do wody to vr6 robi ciśnienie w układzie !
Nie masz prawa odkręcać kurka zbiornika zaraz po zgaszeniu silnika bo wywali płyn i oparzy wszystko dookoła !
Uważaj na stare przewody chłodzące od tyłu głowicy bo przez ciśnienie rozwala je.
W ogóle przewody wodne muszą być w dobrym stanie.
Jak ci w trasie ten górny tylny przewód rozwali to można jechać do 2 tyś obr. aby nie wywaliło wody ponad głowicę i uważać na temperaturę.
To, że od razu załącza pierwszy obieg wiatraka to może być.
Ważne aby ok 100 st włączał drugi.
Nie ma prawa mieć inaczej jak 90 st na wskaźniku temperatury.
Ten silnik to piec ale też nie boi się temperatury.
Raz na autostradzie przy jeździe ok 200, zepsuł się wiatrak i temperatura wody dochodziła do ponad 100 a oleju do 125 st. trzeba zwolnić i uspokoić silnik.
Nic się nie dzieje. To mocny silnik jak wiesz jak się z nim obchodzić.
:)

[ Dodano: 2014-03-15, 11:20 ]
Co do kabli i 900 obrotów.
vr6 bardzo wrażliwy na iskrę. Używam tylko beru - gruba linka wewnątrz.
I u mnie każdy kabelek nie może dotykać metalu i siebie nawzajem bo inaczej zgubi iskrę, prędzej czy później.
Obroty to 650-700 ! Masz sinik AAA więc na module z cewkami więc nie ma tu ingerencji. Świece tylko ngk platynowe !
Jak zrobisz porządek z kablami to wypnij klemy, zewrzyj je razem na minutkę i będzie reset komputera. Może pomoże.

[ Dodano: 2014-03-15, 11:21 ]
W razie czego pisz lepiej na :

smolax71@wp.pl
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 12:34

cisnienie robic sie powinno? nawet takie ze po 3 km srednio ostrej jazdy do około 4 tyss obr wywaliło dobry LITR płynu na zakreconym korku? Korek nowy juz pisalem. cisnienie takie ze węże nie sa lekko twarde, czy twarde, sa jak kamien, analiza zrobiona, wykazuje dwutlenek wegla... :( juz tak duzo kasy włożyłem w ten silnik ze zdecydowałęm sie go remontowac od nowa, mnie przy tym nie było bo w pracy byłem jak zawsze cały tydzien wiec ojciec zawiozł te wszystkie rzeczy do regeneracji, jakies rysy sa na tulejach podobno, tak wiec zeby dla pewnosci zrobi sie wszystko co mozliwe w silniku, a głowica jeszcze raz pojechałą do sprawdzenia.

problem kabli i obrotów minął, załozyłęm nowe magneti marelli i nie lata iskra i obroty w porzadku i nawet tak nie cyka jak stary disel :) ale poki co dobry miesiac przerwy nim to sie zrobi i poskłada, gorzej ze jak go odpale i przejede sie nim to bedzie to samo.... ale miejmy nadzieje ze nie :)
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 12:35

Widzę, że lubisz poszaleć vr6 :) Po to go stworzono ! :)
Uważaj na pompę oleju. Czujnik ciśnienia oleju nie pokaże, że pompa padła, a to oznacza wzrost ciśnienia oleju z 5 do nawet 15 atm. Mi tak się stało i wywaliło oring pod podstawą filtra i niestety napinacz łańcucha rozrządu i łańcuch :(
Miałem troszkę napraw ale przy okazji zrobiłem sobie coś takiego (polecam) :
http://www.golf3.pl/topics28/aktualne-w ... t58241.htm

[ Dodano: 2014-03-15, 11:37 ]
Nie rozumiem ?
Jak wywaliło litr ? Odkręciłeś ? Którędy ?

[ Dodano: 2014-03-15, 11:39 ]
Spod korka wody ? I jak wywaliło to jaki stan ?

[ Dodano: 2014-03-15, 11:50 ]
Silnik przegrzewa się i/lub wyrzuca wodę poprzez zbiornik wyrównawczy.
Pierwszą czynnością powinno być sprawdzenie faktycznej temperatury cieczy poprzez zanurzenie w zbiorniczku wyrównawczym termometru ze skalą do 100*C lub więcej oraz rozgrzanie silnika. Pomijając ewentualne przekłamywanie wskaźnika temperatury, przyczynami przegrzewania się silnika mogą być, w kolejności od najczęściej występujących:
a) Uszkodzony termostat
Uszkodzenie termostatu objawia się tym, że górny wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący, natomiast dolny pozostaje zimny. Termostat znajduje się pod pompą wody, jego obudową jest plastikowe kolanko. Wymianę przeprowadzamy od dołu po uprzednim wymontowaniu wspornika pompy wspomagania (uwaga: nie trzeba otwierać układu wspomagania, pompę wystarczy odchylić na bok i podwiesić do przedniej belki). Inaczej jest w passatach z silnikiem VR6, gdzie termostat znajduje się na króćcu z czujnikami koło głowicy.

b) Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator
Termowłącznik wentylatora znajduje się na dole chłodnicy, stojąc przodem do auta po prawej stronie. W zależności od wersji dochodzą do niego 2 lub 3 kable (wentylator jedno- lub dwubiegowy). Jeżeli chłodnica jest gorąca, ale wentylator nie załącza się, należy sprawdzić bezpieczniki w kabinie lub wyłącznik. Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających.

c) Nieszczelny układ chłodzenia
W przypadku gdy silnik wyrzuca ciecz poprzez zbiornik wyrównawczy należy wymienić korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym. Posiada on zawór bezpieczeństwa upuszczający nadciśnienie z układu, ulega on jednak z czasem uszkodzeniu. W skutek spadku ciśnienia w układzie obniża się próg wrzenia płynu i zostaje on gwałtownie wyrzucony przez korek.

d) Zapowietrzenie układu chłodzenia
Zapowietrzenie może nastąpić tylko w przypadku rozszczelnienia układu poniżej zbiornika lub np. w skutek złego odpowietrzenia układu po wymianie płynu.
> Odpowietrzanie układu. Aby odpowietrzyć układ, nalezy ustawić auto na równej powierzchni, otworzyć korek w zbiorniczku wyrównawczym i uruchomić silnik, nagrzewać go aż do włączenia wentylatorów chłodnicy. Poziom płynu uzupełniać na bierząco. Aby przyspieszyć odpowietrzanie po całkowitym spuszczeniu cieczy, układ należy napełnić najpierw poprzez napełnienie chłodnicy (odpiąć gruby wąż przy króćcu głowicy, napełnić chłodnicę, założyć wąż, patrz foto), a dopiero potem wlewać płyn do zbiorniczka. Uwaga: w przypadku zatkania cienkiego wężyka łączącego zbiorniczek wyrównawczy i króciec w głowicy odpowietrzenie będzie bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe! Jeśli masz problemy z odpowietrzeniem układu, sprawdź drożność tego wężyka oraz króćca.

> Odpowietrzenie układu w silnikach VR6.
Odpowietrzenie przebiega podobnie jak w opisie wyżej, z małą różnicą: podczas napełniania pustego układu, należy nacisnąć na górny wąż chłodnicy w dół (nie zaciskać!). Pozwoli to na szybsze wypchnięcie powietrza z układu.

e) Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica
Tej usterce towarzyszy intensywne kopcenie z wydechu na biało, pojawiające się w zbiorniczku wyrównawczym plamy oleju, ubywanie płynu z układu bez widocznych wycieków, dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (tworzenie się "masła" na korku wlewu oleju oraz bagnecie, w dużych ilościach), ubywanie oleju.

f) Niedrożna chłodnica
Pomimo sprawnego termostatu dolny wąż chłodnicy pozostaje zimny. Przyczyną może być zgniecenie chłodnicy lub wytrącający się w niej osad.

g) Uszkodzona pompa wody
Widać wyciek spod koła pasowego, pompa chrobocze, chłodnica pozostaje zimna, nie działa ogrzewanie w kabinie
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 12:53

jak wywaliło to w zbiorniczku zero, korka nie odkrecałem, samo bokiem wyleciało wiec mogłęm tylko patrzec, silnik juz wyłaczyłęm po 15 sekundach na wolnych obrotach, cisnienie oleju pokazuje na kompie tak? mfa? dopiero bede podpinał. tak jak napisałem stwierdzono jkies rysy na tulejach i innych tam rzeczach (nie znam sie na mechanice niestety) cały osprzet silnika jest albo nowy albo uzywany z pewnego zrodła i jak nowy, jedynie rozrusznik kupiłem za 50 zł bo szło to prosto sprawdzic :) wiec po prostu silnik do remontu.....
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 13:08

pajda150 napisał(a):jak wywaliło to w zbiorniczku zero, korka nie odkrecałem, samo bokiem wyleciało wiec mogłęm tylko patrzec, silnik juz wyłaczyłęm po 15 sekundach na wolnych obrotach, cisnienie oleju pokazuje na kompie tak? mfa? dopiero bede podpinał. tak jak napisałem stwierdzono jkies rysy na tulejach i innych tam rzeczach (nie znam sie na mechanice niestety) cały osprzet silnika jest albo nowy albo uzywany z pewnego zrodła i jak nowy, jedynie rozrusznik kupiłem za 50 zł bo szło to prosto sprawdzic :) wiec po prostu silnik do remontu.....


jak wyleciało spod korka to pompuje silnik - uszczelka głowicy
ale na jakiej podstawie tak powiedział ????????

ciśnienie oleju pokazuje kontrolka na tablicy, gdzie jak przekręcasz kluczyk to świeci
i jak uruchamiasz silnik to gaśnie ze wskazania czujnika 0,25 bar
a jak silnik chodzi to wskazuje drugi czujnik na minimum ciśnienia oleju 1,4 bar
więc ta kontrolka nie pokaże nic co jest wyżej niż 1,4 bar
i jak pada pompa to czujnikom to nie przeszkadza bo nie pokazują ciśnienia max

jak mechanik powiedział, że są rysy to na pewno szlif cylindrów

więc rozbierasz cały silnik i na nowe musisz wymienić ! to :
- panewki wałowe
- panewki korbowodowe
- śruby wałowe
- śruby korbowodowe
- śruby głowicy
- pierścienie tłoków
- lekucienki szlif głowicy
- idealnie by było wyrównanie bloku, ale to trudniej zrobić
- komplet rozrządu
w zależności od zużycia ( tu decyduje mechanik )
- wałek rozrządu
- 2 zębatki górne i dolna rozrządu
głowicę sprawdzałeś więc szklanki, zawory są ok

koszt niemały ale warto (nawet śruby są drogie - bo są jednorazowe! )
:) nie zastosowanie się do powyższych wskazówek grozi dużymi kosztami :)

[ Dodano: 2014-03-15, 12:12 ]
ja też kiedyś zrobiłem taki remont :)
już 120 tyś zrobiłem
i nie mam problemu, żeby w dowolnym momencie 240 pojechać :) ''w Niemczech''
Ostatnio edytowano 15 mar 2014, o 13:15 przez Smolak, łącznie edytowano 1 raz
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 13:14

uszczelka pod głowica nowa, metalowa, nowe sruby, tez pisałem :) wiec to z bloku, mi to wszytko tata robi :) no to co napisałes to bedzie takei cos do roboty, nowy rozrzad obowiazkowy. Koszty i tak niesamowite miałbym juz erke dawno tylko pytanie co w niej by sie wysrało jakbym nie miał szczescia, wiec jak juz pakujemi tysiace to zeby był vr6 ale sprawny jak nowy
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 13:17

ale czekaj
na jakiej podstawie mechanik powiedział, że są rysy ??
jak wymieniałeś uszczelkę ?

[ Dodano: 2014-03-15, 12:20 ]
bo rysy na cylindrach nie powodują pompowania ciśnienia w układzie wody !
rysy to niższa kompresja, to benzyna w oleju i olej w komorze spalania

[ Dodano: 2014-03-15, 12:24 ]
chyba sam wskazałeś na blok :(
chyba wymiana uszczelki to było za mało, chyba puściła i pompuje ciśnienie z cylindra do wody
chyba jednak trzeba lekko splanować, zrównać blok
ale uwaga :)
tutaj planując blok podnosisz kompresję :) MOC :)

[ Dodano: 2014-03-15, 12:27 ]
jeśli będziesz musiał to zrób I szlif - ale tu wymiana tłoków
i plan bloku ''odpowiedni'' to uzyskujesz szerszą komorę spalania ale z większym ciśnieniem, może być najmocniejszy bez doładowania vr6 - ja bym tak zrobił, ale nie musiałem wyciągać bloku
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 13:47

hmm oddałem do sprawdzenia stwierdzono rysy wiec chyba w takich firmach gdzie sie oddaje takie rzeczy to maja odpowiedni sprzet zeby to stwierdzic :)

uszczelka jest skręcona prawidłowo, głowica była splanowana sprawdzona. Było juz paru magików u mnie przy aucie i tematy były od termostatu po wymiane silnika. Jeszcze brakowało takiego co by powiedział ze lampy z tyłu trzeba wymienic i bedzie działało :) wiec sa mechanicy i "mechanicy" :) oddałem silnik do kompletnego remontu wiec tak jak mowiłem nie znam sie na mechanice za duzo ciezkich rzeczy do mnie mówisz :) mają to zrobic w profi firmie na igłe to mam nadzieje zrobia i zyje nadzieją ze bedzie to po złożeniu juz wszystko działac :)

[ Dodano: 2014-05-18, 13:10 ]
ponawiam temat, silnik po remoncie, pierscienie tłoki sa nowe,szlif, głowica zrobiona na nowo, nowy rozrząd wszystko jest nowe!!!!!!
czy ktoś mi powie dlaczego jak zgasze silnik po 5 km jeździe to wyciska płyn na zewnątrz zbiorniczka?
wyleje sie jakies 300 ml i jak zapale auto to spada ale juz trzeba dolac bo jest 300 ml mniej. nie mam jedynie zbiorniczka wyrównawczego od vr6, (jesli ktos zasugeruje zbiorniczek prosze o uzasadnienie jaka jest różnica w jego zastosowaniu) tak to wszsytko jest zrobione zgodnie ze schematem skłądania silnika,
ojciec juz go zna na pamieć pomóżcie prosze bo szlag mnie juz trafia pieniędzy mnóstwo poszło a tu dalej takie cos, silnik chodzi jak złoto, nic nie cyka, jest idealny, w samochodzie cisza tylko ten jeden problem, wąż sie czasami robi twardy ale juz nie tak mocno jak przed remontem.

Bardzo prosze o pomoc :(

[ Dodano: 2014-05-18, 13:11 ]
up!
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości