Temperatura - zługpiałem..

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Lokoko » 18 lut 2014, o 12:30

12 godzinna zmiana w pracy robi swoje. :)

Źle zrozumiałem, sory. Moja pompa ma delikatne rowki, takie jak na pasek.


Przed chwilą walczyłem z paskiem ale sam sobie chyba nie poradzę. Zrzuciłem pasek wspomagania, odkreciłem śrubę pod alternatorem, poluzowałem górna.
Stanąłem na alternatorze, ten poluzował pasek ale nie na tyle, żebym mógł go zdjąć. Sprzeda mi ktoś lepszy patent na zdjęcie tego paska?
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

 

Postprzez pietrasiak2 » 18 lut 2014, o 17:45

Zapewne masz altka na sprężynie i jeśli poluzujesz 2 śruby to najlepiej jest "ulżyć" dźwignią za podstawę altka w dół np większy śrubokręt , płaskownik tam oprzeć na altka kładziesz kawałek jakiejś deseczki lub płyty by nie naciskać bezpośrednio na obudowę altka i ściągasz pasek. Ewentualnie metoda siłowa zaskosować pasek na pompie i próbować ręcznie obrócić kołami. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 19 lut 2014, o 00:44

problem stąd że paski w zamiennikach są krótsze o 1-5 mm od oryginału i to stwarza taki problem. Ale da się, z pomocą mydła i siły. Zakładasz najpierw na koło wału, potem na pompę ale tak żeby był lekko odsunięty w bok od silnika i wtedy dopiero naciskasz nogą czy wajchą altek a ręką nasuwasz pasek na koło altka posmarowane mydłem na brzegu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lokoko » 21 lut 2014, o 00:36

pablomed napisał(a):Zakładasz najpierw na koło wału, potem na pompę ale tak żeby był lekko odsunięty w bok od silnika i wtedy dopiero naciskasz nogą czy wajchą altek a ręką nasuwasz pasek na koło altka posmarowane mydłem na brzegu


Ale ja narazie to mam problem ze zdjęciem tego paska. :D

[ Dodano: 2014-02-22, 20:27 ]
Siema!

Wymieniłem termos na nowy. Samochód jak nigdy, po chwili miał 90 stopni!
Pasek przełożyłem tak jak powinien chodzić, czyli pod kołem pompy..

Dwa pytania. Zalałem na full, zamknąłem korek, ogrzewanie na maks. Z kanału do domu jakieś 2-3km start przy 75-80 stopniach. Samochód na gazie przygasal podczas hamowania ale nie zgasł. Zapowietrzony układ i zamarzajacy parownik?

Ogrzewanie przy 90 stopniach daje ciepłe powietrze z nawiewów, dolny wąż chłodnicy ciepły, górny gorący. Oba węże nagrzewnicy ciepłe(bez różnicy w temeraturze) Z nawiewów od dłuższego czasu leci gąbka. Mam się szykować na rozbieranie całej deski i zaklejanie tych dziur czy to z innego powodu leci ciepłe zamiast gorącego powietrza? Dodam, że przy zmianie na zimne leci zimne.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-02-22, 23:08 ]
Kilkunasto kilometrowa trasa za mną. Silnik nagrzewa się jak nigdy wcześniej ALE przegrzewa się jak przy zasłoniętej chłodnicy. Nie słyszałem, żeby załączał sie wiatrak. Sam w sobie działa bo sprawdziłem go zbierając na krótko. czujnik wiatraka jest w miarę nowy (rok) i drogi (70 zł). Wymieniać czujnik chłodnicy?
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez pablomed » 23 lut 2014, o 19:00

możesz mieć jeszcze trochę powietrza w układzie wówczas czujnik nie działa dobrze, ale raczej jest do wymiany. Tylko że układ sprawdzaj zwierając styki we wtyczce tego włącznika a nie podając prąd na silnik na krótko. W ten sposób wykluczysz uszkodzone okablowanie i bezpieczniki wiatraka .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lokoko » 5 mar 2014, o 16:04

Do pracy 20 km w jedną stronę. 80% trasy szybkiego ruchu. Równo 90 stopni.

Powrót 23km bocznymi drogami. Temperatura skacze do 100 bez przekraczania jej. Wyczytałem, że 92 stopnie zalaczaja wiatrak. Ten się nie załącza.

Układ odpowietrzony, płyn między MIN a MAX.

Jakieś pomysły?
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez pietrasiak2 » 6 mar 2014, o 08:15

Sprawdź na krótko wentylator tzn1 i 2 bieg, jak będzie ok to masz walnięty elektrowłącznik w chłodnicy :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Lokoko » 12 kwi 2014, o 17:33

Ehh, znowu muszę się udzielić w moim temacie..

Po wymianie termostatu samochód ciągle trzyma za wysoką temperaturę. 100-105st.

Myślałem, że termos który włożyłem nie otwiera się do końca i to jest przyczyna przegrzewania się.
Właśnie jestem po zmianie termostatu. Ten najnowszy sprawdziłem we wrzątku - otwiera się.
Wróciłem do domu ze starym termostatem i zrobiłem taką samą próbę - też się otwiera, tak samo jak najnowszy.

Wiatrak załącza się kiedy wskazówka pokaże 105st i schładza do 100.(według zegarów)

Ostatnie dwie rzeczy do sprawdzenia to czujnik temperatury na króćcu i termowłącznik wentylatora, ALE jeśli wiatrak się załącza to wykluczam uszkodzenie termowłącznika.

CZY USZKODZONY CZUNJNIK TEMPERATURY DO ZEGARÓW MOŻE ZAWYŻAĆ WSKAZANIA?
Mój 'stary' czujnik jak padł to w ogóle nie pokazywał nic, umarł na 0.

Pozdrawiam i prosze o pomoc. :)
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez prezesik » 13 kwi 2014, o 11:14

Lokoko napisał(a):CZY USZKODZONY CZUNJNIK TEMPERATURY DO ZEGARÓW MOŻE ZAWYŻAĆ WSKAZANIA?
Mój 'stary' czujnik jak padł to w ogóle nie pokazywał nic, umarł na 0.
Najprawdopodobniej padł i konieczna będzie wymiana. Tylko nie kupuj taniego zamiennika, bo będzie wskazywał podobnie, lepiej ori z ASO.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia strona

kruszywo betonowe Warszawa



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości