Czy to czujnik temperatury ?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 19:41

łukasz1983 napisał(a):Nie ma czegoś takiego,jak letni płyn chłodniczy.Letni,lub zimowy to jest płyn do spryskiwaczy.

Mówiąc letni chodziło mi o to,że nie gorący.Nie zrozumieliśmy się :-)



łukasz1983 napisał(a):Para styków 2 i 4 odpowiada za wskazania na liczniku,i na tych stykach (przy sprawnym czujniku) wynik jest o połowę mniejszy jak na parze styków 1 i 3.
Czyli powiedzmy przy sprawnym czujniku na stykach 1 i 3 masz 2kΩ,to na stykach 2 i 4 ma być około 1kΩ.

Właśnie tak miałem.Coś ponad 700 Ω

łukasz1983 napisał(a):Sprawdź drożność wężyka odpowietrzającego,jest to ten cienki idący z króćca do zbiorniczka.Może być przytkany,i nie odpowietrzy się układ.

Dmuchałem w niego po wymianie i jest drożny.
Dzięki za odpowiedzi.
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

 

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 19:49

zolty79 napisał(a):Mówiąc letni chodziło mi o to,że nie gorący.Nie zrozumieliśmy się :-)
No fakt nie zrozumieliśmy się ;-)

zolty79 napisał(a):Właśnie tak miałem.Coś ponad 700 Ω
Czyli miałeś połowę wyniku ze styków 1 i 3.Może czujnik jest ok,a daje zawyżające wyniki przez to,że nie jest odpowietrzony.
Odkręć korek zbiorniczka,odpal go i niech popracuję do włączenia wentylatora,tylko obserwuj poziom płynu,może się wylać.
Jak go odpowietrzysz to pomierz rano ten czujnik.

Tylko nie dają mi spokoju te twoje temp. podczas jazdy i postoju.Wydaję się jakby ten termostat był cały czas otwarty.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 22:19

Nie dało mi to spokoju i próbowałem jeszcze odpowietrzyć.
3 razy włączył się wentylator na odkręconym korku od zbiorniczka.Przed włączeniem wentylatora wylatywało parę bąbelek powietrza.
Zgasiłem i zrobiłem pomiar.Na wskaźniku pokazywało trochę ponad 70 st. zaś miernik pokazał 220 Ω,czyli idealnie.A na 2,4 pinie 110 Ω.Ale jest jedna rzecz.Czujnik po zdjęciu kostki wygląda jakby się topił w środku,lecz wskazania ma dobre na mierniku.
Jakieś pomysły dlaczego wskaźnik wariuje?Może to wina licznika i nie ma się co przejmować ?
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez VolDan » 1 lis 2014, o 12:10

wyjmij termostat, zagrzej wodę na wrzątek i sprawdź czy się otworzy, jeśli tak no to wiesz że termostat sprawny. wskazania wskazaniami ale czy spalanie wzrosło? licznik pokazuje tylko orientacyjnie, albo podjedz pod VAG niech Ci podepnie i będziesz wiedział.
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku ;)
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 1 lis 2014, o 12:46

zolty79 napisał(a):Otóż na liczniku temperatura nie wzrasta ponad 70 st. podczas jazdy zaś na postoju podnosi się około 90 st.
zolty79 napisał(a):Zgasiłem i zrobiłem pomiar.Na wskaźniku pokazywało trochę ponad 70 st. zaś miernik pokazał 220 Ω,czyli idealnie.A na 2,4 pinie 110 Ω.
To w końcu jak.W pierwszym poście pisałeś,że na postoju podchodzi do 90*C,a w ostatnim piszesz,że poszła trochę ponad 70*C i włączył się 3 razy wentylator,co wskazywało by na 90*C,oraz pomiar tak samo wskazuje.Wskazywał ci kiedykolwiek 90*C?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:19

łukasz1983 napisał(a):To w końcu jak.W pierwszym poście pisałeś,że na postoju podchodzi do 90*C,a w ostatnim piszesz,że poszła trochę ponad 70*C i włączył się 3 razy wentylator,co wskazywało by na 90*C,oraz pomiar tak samo wskazuje.Wskazywał ci kiedykolwiek 90*C?


Może trochę niejasno napisałem.Chodzi o to,że podczas jazdy temperatura nie podnosi się powyżej 70 st.,gdy chwilę postoję to temperatura rośnie na wskaźniku do około 85 st.i wtedy włącza się wentylator.Gdy odpowietrzałem to temp.dochodziła do ok.85 st i wentylator po czym spadała do około 70st.(oczywiście na wskaźniku). Kupiłem go 2 tygodnie temu i od początku było 70 stopni na wskaźniku.

[ Dodano: 2014-11-01, 18:22 ]
VolDan napisał(a):wyjmij termostat, zagrzej wodę na wrzątek i sprawdź czy się otworzy, jeśli tak no to wiesz że termostat sprawny. wskazania wskazaniami ale czy spalanie wzrosło? licznik pokazuje tylko orientacyjnie, albo podjedz pod VAG niech Ci podepnie i będziesz wiedział.

Termostat sprawny na bank,a spalanie to 9l lpg.Dziś właśnie specjalnie tankowałem i sprawdzałem.Więc wygląda,że w normie.Czytałem gdzieś,że problem może być z licznikiem więc chyba tak będzie w tym przypadku bo już nie mam pomysłu.
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:25

zolty79, czujnik pewnie podróbka ? ja miałem podobnie , kupiłem nówkę i od razu oddałem , jak było 90 st to temp spadała (termostat sprawny , zegary też) . Czujnik wymieniałem na oryginalny i nie mam zero problemów z temperaturką ;-) Warto raz odżałować kasę i nie denerwować się i mieć spokój :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:28

Gesiu_15 napisał(a):zolty79, czujnik pewnie podróbka ? ja miałem podobnie , kupiłem nówkę i od razu oddałem , jak było 90 st to temp spadała (termostat sprawny , zegary też) . Czujnik wymieniałem na oryginalny i nie mam zero problemów z temperaturką ;-) Warto raz odżałować kasę i nie denerwować się i mieć spokój :-)

A robiłeś pomiar tamtego czujnika?
Dziwi mnie,że jak robię pomiar to wychodzi 90 st. a na wskaźniku jest 70 st.
Gdyby był czujnik walnięty to i pomiar byłby zły (na chłopski rozum)
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:31

zolty79, może problem z zegarami ? :luka: jak masz możliwość to spróbuj podmienić zegary i zobaczysz czy pomoże . :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:34

Gesiu_15 napisał(a):zolty79, może problem z zegarami ? :luka: jak masz możliwość to spróbuj podmienić zegary i zobaczysz czy pomoże . :-)


Myślałem,żeby podjechać na szrot i sprawdzić z innym zegarem.
Ale powiedzcie mi czy to nie trochę dziwne ,że zatrzymam się na 5 minut i już się włącza wentylator ?
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości