czeski film uklad chlodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez łukasz1983 » 27 paź 2013, o 19:33

oXbown, No dobra odpalasz auto i co od razu masz 110*C?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez oXbown » 27 paź 2013, o 19:40

Prawde mowiac to bardzo szybko nie wiem czy zdazysz szluga wypalic. Bez termostatu na wiatraku zwartym i wlaczonym ogrzewaniu pokazuje 90 i mniej nie chce zejsc. Tylko ze czuj ik w obudowie termostatu wymieniony a na starym bylo to samo. I stalo sie to nagle.
oXbown
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 19:41
Lokalizacja: wa-wa

Postprzez łukasz1983 » 27 paź 2013, o 19:43

oXbown napisał(a):pokazuje 90 i mniej nie chce zejsc.
To jest bardzo dobrze.
Słuchaj wywal termostat a czujnik w chłodnicy podmień na inny,pewny na 100% (najlepiej z innego golfa,który dobrze trzyma temperaturę) i wtedy obserwuj wskazania licznika.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 27 paź 2013, o 21:24

po pierwsze układ dobrze podpięty?

po drugie sam kiedyśwymieniałęm czujnik płynu i to dopiero 3 był powiedzmy dobry

pare dni temu znów wymieniłem ten prawie dobry na którym to smigałem z 3 lata
ten wymieniłem bo poprzednio pokazywał mi 80 stopni
a ostatnio miał wachania 90-110
zamontowałem urzywany orginalny i jest spokuj temperatura bite 90 stopni

sprawdziłes termostat
jest dobrze zamontowany?
nie blokuje go nic?
ja wymieniłem czły kruciec bo w srodku był plastik nadłamany i niestety przeszkadzało

chłodnica i wentylator
jeśli nie włacza sie to uszkodzony czujnik
wentylator czasem potrafi zaciąc sie pchniesz palcem i idzie
szczotki wyjechane i raczej do wymieny

ale nie panikuj
poszukaj termometru do 100 stopni obojętnie czy elektroniczy czy tradycyjny
odkrec korek wlewu płynu
zamontuj pomiar odpal auto i czekaj i obserwuj temperature
dowiesz sie że jak na zegarach jest 90 to płyn ma nawet nie 80
u mnie termostat otwierał sie przy 87 zamykał przy 83 tak na oko +/- 1 stopien

dlaczego robiłem taki pomiar? bo miałem podobny problem i testowałem nowy czujnik temperatury
przynajmniej oszczedziłem wymiane termostatu który i w Twoim przypadku jest sprawny
mając termometr będziesz widział kiedy załączy wentylator
no i pamiętaj że nieodpowietrzony ukłąd swiruje bo pod termostatem jest powietrze nie płyn który inaczej oddziaływuje na metal
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez oXbown » 29 paź 2013, o 07:10

No i mamy winowajce;) czujnik temp w termostacie. Niby nowy niby do tego modelu marka topran a walowal mnie na dobre 20-30 stopni. Jeszcze sie nie nagrzal a juz pokazywal po 110 stopni;)
Temat ogarniety teraz mts, blacharz i felgi;))))
Dzieki za ogatniecie tematu!!!!!!!
oXbown
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 19:41
Lokalizacja: wa-wa

Poprzednia strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości