Ciśnienie w układzie chlodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez teusz66 » 5 sie 2013, o 20:35

Dziś zmierzyłem ciśnienie i tak licząć od rozrządu
1 9.5
2 10,5 i świeca trochę czarna
3 10
4 9,5
Co do tego cisnienia w ukladzie to jutro napiszę
I powiedzcie czy nie jest za małe te ciśnienie i czy opłaca się to robić bo bedę jeszcze nim jeździł
teusz66
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 sie 2013, o 15:32
Lokalizacja: Ciechanów

 

Postprzez palio » 5 sie 2013, o 20:41

Ciśnienie na biegu jałowym w temperaturze 80 stopni wynosi od 0,16 do 0,20 Mpa a przy obrotach 2500 na minute od 0,50 do 0,60 Mpa
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3881
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kordi » 6 sie 2013, o 00:15

palio45 napisał(a):Ciśnienie na biegu jałowym w temperaturze 80 stopni wynosi od 0,16 do 0,20 Mpa a przy obrotach 2500 na minute od 0,50 do 0,60 Mpa


A to nie przypadkiem ciśnienie oleju?
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez teusz66 » 6 sie 2013, o 09:57

dziś poszedłem robic i tak pasek od pompy był żle założony czyli był założony na kółko a powinien byc pod kółkiem wiec tak zrobilem i tak pojechałem się przejechać i zgasiłem silnik i chciałem odkrećić korek od zbiorniczka lecz gdy zacząłem odkrecać zaczeła uciekac z niego woda wiec zakreciłem poczekałem ok 5-10 min i juz mogłem normalnie odkrecić.
Wydaje mi sie że od wody tez tak może się dziać czyli ze woda zaczyna parować i dlatego
teusz66
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 sie 2013, o 15:32
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez Kordi » 6 sie 2013, o 12:02

teusz66 napisał(a):dziś poszedłem robic i tak pasek od pompy był żle założony czyli był założony na kółko a powinien byc pod kółkiem wiec tak zrobilem i tak pojechałem się przejechać i zgasiłem silnik i chciałem odkrećić korek od zbiorniczka lecz gdy zacząłem odkrecać zaczeła uciekac z niego woda wiec zakreciłem poczekałem ok 5-10 min i juz mogłem normalnie odkrecić.
Wydaje mi sie że od wody tez tak może się dziać czyli ze woda zaczyna parować i dlatego


Jak masz nagrzany silnik to nie odkręcaj korka bo w każdym zacznie parować. Spada wtedy ciśnienie w układzie chłodzenia i spada temperatura wrzenia w danych warunkach - dlatego woda wrze i paruje ;)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez k-m-r1 » 6 sie 2013, o 16:13

a wienc dziwne bo korek powinien utrzymywac odpowiednie ciśnienie i nadmiar upuszczać powietrza z układu

jeśli korek zmieniony i dalej to samo to trzeba szukać nieszczelności
"podobno dobrym sposobem jest obserwowanie czy nie bomblekuje płynu przez przelew do zbiorniczka " ja bym sie nie zgodził ale zerknij jeśli tak będzie to masz nieszczelność prawdopodobnie w głowicy może byc pęknięta

jak planowałes to robilu prube szczelności? po planowaniu niektóre zakłady robią toa czasem przed i w tedy wiadomo czy warto planowac głowice jak jest nieszczelna
http://www.youtube.com/watch?v=TcluFJinF1Y
http://www.youtube.com/watch?v=giHuhdyGcjk
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Wujo1983 » 6 sie 2013, o 23:18

Ja w moim TDI kazałem robić próbę szczelności.O 70zł nie zubożeje a 20 razy nie będę musiał sciągać głowy i robić sobie większych kosztów.
VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 1999r.
BMW E46 KOMBI 2.0d 2004r.
POLSKI FIAT 125p 1972r.
POLSKI FIAT 126p 1974r.
WAZ LADA 2107 1989r.
Avatar użytkownika
Wujo1983
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 18:14
Lokalizacja: SGL

Postprzez teusz66 » 7 sie 2013, o 12:22

Szczelności nie robilem ale jak przejade ok 10 km i otworze maske to przewody są twarde a jak odkrece zbiorniczek to wszystko wyleci a płyn jest strasznie gorący.
Tym przewodzikiem cienkim chyba przelew powinien lecieć płyn a u mnie nie leci ylko z płynu się robi piana i jest strasznie gorący
teusz66
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 sie 2013, o 15:32
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez k-m-r1 » 7 sie 2013, o 13:00

teusz66, tym przewodem ma sie odpowietrzac układ by bąbelki uciekały do góry z rozdzielacza i termostatu

kilka może byc ale nie cał czas i jak dodasz gazu

http://www.youtube.com/watch?v=L0iSzT1qHks

http://www.youtube.com/watch?v=XcyoDk6hFT8

http://www.youtube.com/watch?v=xhMKYQky8JA

http://www.youtube.com/watch?v=_7onELo9j5g

a tak naprawde może byc to może cos innego
sąsetki aut i setki ustere cos niedokręcone cos pekniete zły wymiar ....

na chwile obecną wygląda to na gowice lub uszczelkę a to każdy wcześniej pisał

Tylko wiedz ilu mechaników tyle opini :hyhy:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez teusz66 » 7 sie 2013, o 16:14

Dziś zalałem uklad płynem i tak przejechałem ok 10 km i zgasiłem plynu było ok max gdy ostygł było poniżej mocno min

[ Dodano: 2013-08-07, 17:09 ]
Jeszcze mam pytanie jeśli by któryś przewód był zatkany tez tak by było bo szybko się nagrzewa silnik i moze od tego też sie robi ciśnienie bo nie ma obiegu wody. Dobrze myślę??
teusz66
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 sie 2013, o 15:32
Lokalizacja: Ciechanów

Poprzednia strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości