auto sie grzeje

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

auto sie grzeje

Postprzez suchy98 » 28 maja 2009, o 13:09

posiadam samochód z silnikiem 1.6 i podczas postoju lub gdy stoję w korku silnik nagrzewa się do temperatury 100-110 stopni po czym włącza się wentylator i temperatura trochę spada. Podczas jazdy na trasie wszystko jest ok. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale płyn chłodniczy różowy BORYGO w układnie chłodniczym brunatnieje. Czy to normalne, czy może powinienem coś zrobić? Czy używam dobrego płynu chłodniczego do tego modelu?
suchy98
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 maja 2009, o 12:51
Lokalizacja: Łódź

auto sie grzeje

 

Postprzez pawelek03576 » 28 maja 2009, o 14:47

suchy98, masz padnięty czujnik temperatury bo wentylator się włącza przy około 95 stopni
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez dziabi3 » 6 cze 2009, o 12:10

jeśli podczas jazdy auto ma temperaturę ok 85-90 stopni to czujnik temperatury silnika i sam wskaźnik są ok a tak jak kolega pisał czujnik chłodnicy ma uwalony 1 bieg pracy i chwyta tylko 2, ten ponad 100 z groszem stopni się włącza
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Mariusz164 » 8 cze 2009, o 10:18

ja akurat o borygo to słyszałem same złe opinie.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 8 cze 2009, o 11:16

Mariusz164, nie siej paniki. Ja już dwa lata na borygo jeżdżę i jest ok :-)

suchy98, sprawdź ten włącznik termiczny na chłodnicy. U mnie tylko nie łączyło na kostce przy nim i też mi się tylko drugi bieg załączał w korkach powyżej 100°C
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Adam.M » 29 mar 2010, o 23:25

mam to samo u mnie, tez odpala tylko drugi bieg..

czy jest szansa na reanimacje tego wlacznika termicznego?
jakie zamienniki polecacie i jaka cena mniej wiecej?
Adam.M
 

Postprzez skladak85 » 19 kwi 2010, o 17:29

Tez mam ten sam problem! Czujnik dziś kupiłem (80zł) Mam nadzieje ze będzie dobrze jak go wymienię?!?!?
Avatar użytkownika
skladak85
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 13:32
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Goral1985 » 19 kwi 2010, o 18:02

Walniety czujnik:) a plyn moze zmieniac kolor poniewz poprzedni wlasciciel jezdzil na wodzie z dodatkiem niezamarzajacym ;-) I od niego jest taki brazowawy osad w przewodach,glowicy itp
Albo druga gorsza wersja-Uszczelka pod glowica siada i przepuszcza :-(
A co do borygo to jeszcze nie slyszalem zlych opini choc ja odkad pamietam jezdze na Petrygo :!:
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez v1rooz » 19 kwi 2010, o 19:23

Ja nie uzywam Borygo nie mam do niego jakos zaufania.

leje prestona i jest wszystko dobrze, a brud to zapewne syfy z rurek,

a co do czujnika tak to on padl albo zobacz jak wyglada wtyczka od wentylatora, odepnij przeczysc i wloz spowrotem.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez skladak85 » 21 kwi 2010, o 11:14

Czujnik już wymieniony i wszystko jest już OK. Temp. nie przekroczyła mi jeszcze 95stopni a stałem w korku ponad godzinę :-)
Avatar użytkownika
skladak85
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 13:32
Lokalizacja: Łódź

Postprzez shark88 » 2 maja 2010, o 14:54

koledzy mam ten sam problem ... podczas jazdy temp jest ok 90stopni , jednak gdy stane w korku chociaz chwile , silnik łapie temperature 100 stopni i załacza sie wentylator .. zauważyłem ze ucieka mi płyn z krucca wody , i cały wykreciłem i wymieniłem na nowy .. poskladałem wszystko , wlałem wody ( gdyz płyn zleciał przy wymianie ) , i dalej jest to samo , teraz łapie nawet 110stopni .. ;/ co jest przyczyną ?? termostat ? , czujnik temperatury ? prosze o porady ..
Avatar użytkownika
shark88
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 maja 2009, o 18:14
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez mani51 » 2 maja 2010, o 16:27

jeśli podczas jazdy jest około 90 a na postoju rośnie ponad 100 to prawdopodobnie wina termicznego włącznika wentylatora (tego wkręconego w chłodnicę) u mnie tylko nie łączyło coś w kostce przy tym włączniku i działał tylko drugi bieg który załącza się około 100
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości