1.6 AEE - problemy z termostatem

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Thorsten » 23 lut 2015, o 22:16

łukasz1983, to dlaczego nowy termostat wahlera nie działa? po zalaniu wrzącą wodą nie dzieje się nic.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez łukasz1983 » 23 lut 2015, o 22:31

Thorsten napisał(a):to dlaczego nowy termostat wahlera nie działa?
Bubel.Reklamuj go.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 11 kwi 2015, o 09:27

Po czasie wiadomka... Ale może będzie dla potomnych. :-|

Sprawdź czy nie masz uszkodzonego króćca termostatu.

Obrazek

Generalnie z tego co znalazłem w internetach, główną przyczyną problemów z termostatem w AEE jest wyłamywanie się plastików wewnątrz obudowy króćca.

Obrazek

Przez to sam termostat nie siedzi dobrze w obudowie. Skutkuje to jego zacinaniem się i późniejszym uszkodzeniem. Zabiłem tak 2 termostaty.

Tak więc musisz wymontować cały króciec , sprawdzić czy w miejscu jego montażu nie brakuje żadnego elementu. Sam króciec termostatu.. To kolanko na pierwszym zdjęciu. U mnie było wyłamane. i rygiel termostatu przechodząc na wylot blokował się. Przez co termostat był cały czas zamknięty.

Przed chwilą wywaliłem termostat zupełnie. Wpadnie trochę grosza to może kupie całą obudowę.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 11 kwi 2015, o 16:35

Paweu, Nie do końca po czasie bo problem rozwiązany. Otóż wymieniłem króciec termostatu czyli tego o czym mówisz koszt- 4,7zł. :lol:
Do pakietu nowy termostat wahlera oraz... nagrzewnica. Konstrukcja całego króćca została tak rozwiązana że jak wspomniał kolega termostat a dokładniej jego nóżka nie podpiera się poprawnie i są problemy.

Tak wymieniony zestaw od hmm 2 miesięcy nie robi problemu. Jestem przychylny do opinii że sporo winy było w nagrzewnicy i zbyt niskiemu ciśnieniu cieczy. Mniejsza większość.


Podsumowując dla kogoś kto kiedyś tutaj dotrze szukając rozwiązania:
Pakiecik:
- Króciec wody
- Termostat Wahlera
I problem rozwiązany.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości