Tuning

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez brzesiu » 10 lut 2013, o 13:10

To samo słyszałem o kolektorach z AWXa że niby sprawniej napędzaja suszarkę. Kolego a na ktorym etapie jest sens zmiany wałka?
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez palio » 10 lut 2013, o 13:46

Nie o to chodzi z ssakiem z AWX'a. Porównaj sobie kolektor z np.: 1Z z AWX. Na pewno zauważysz różnicę. I jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, do ssaka z AWX potrzebne jest dorobienie flanszy.

Wszystko zależy co chcesz uzyskać na danym etapie. Jeżeli jedziemy grubo z modami to najlepiej od razu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 10 lut 2013, o 14:01

Wiesz w moim akurat wypadku idzie to w miare wpadania funduszy. A pytanie czyto teoretyczne puki co.

Mówisz ze przy wymianie wałka zmienia sie czas otwarcia i zamkniecia zaworów, zakładamy ze orginalny wałek w 1z jest wyliczony na te powiedzmy 90-120 koni
I wlasnei tutaj pytanie w któreym etapie modzenia jest sens bawic sie w wymiane wałka. Czy dopiero przy podmianie suszarki czy przy seryjnej tez odczuje jakiś przyrost/poprawe
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 10 lut 2013, o 14:17

Polecam lekturę -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=393537

[ Dodano: 2013-02-10, 13:19 ]
I tu się kolega myli. 120 PS lub więcej można uzyskać przy zmianie softu i wtrysków. Jeśli chodzi o większe moce to zmiana turbo i pompa 11 lub 12. Na ori wałku można uzyskać nawet ponad 200PS. Takie moce to : turbo BRD, wtryski 260 pompa minimum 11.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 10 lut 2013, o 14:47

A dzieki kolego wlasnie byłem w trakcie lektury jak zapodałeś link ;)
A co do mocy to nie do konca mi o to chodziło.

Jeszcze raz powiedzmy ze fazy otwarcia zaworów są wyliczone na dana mase powietrza i spalin.
wyliczone jest to powiedzmy na wartosć X ktora jest odpowiednia dla silnika o mocy miedzy 90 a 120 koni. Bo niby te walki wystepują w silnikach o takich mocach.

Przy zmianie parametrów doładowania, ilości wtrysnietego paliwa zwieksza sie nam ilość spalin i parametry orginalnego wałka moga nie styknąć by poprawnie napelniac opruzniac komore spalania.

I tu moje pytanie kiedy zaczyna sie robic sens wymiany wałka na tz. ostrzejszy.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 10 lut 2013, o 14:59

Jeśli chodzi o masze silniki, które posiadamy to sens zmiany wałka ma dopiero powyżej 130-140 PS.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 10 lut 2013, o 15:07

Hmm a tak mnie jeszcze zastanawia czy przypadkiem wydłużenie otwarcia zaworu wydechowego nie zmuli turbiny. Jednak krócej otwarty zawór to teoretycznie wyzsze ciśnienie spalin czyli i ich prędkość w kolektorze ? ;/
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 10 lut 2013, o 15:13

Wszystko zależy od tego jak rozgarnięty jest tuner. Powinien wszystko spokojnie ogarnąć.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sagon » 10 lut 2013, o 15:30

brzesiu napisał(a):I wlasnei tutaj pytanie w któreym etapie modzenia jest sens bawic sie w wymiane wałka.


Na każdym jednym etapie.Jedyny wymóg,to zwiększenie dawki paliwa,można nastawnikiem.
Kolega w afn'ie po sofcie zamontował wałek z sdi i efekty,po zwiększeniu dawki nastawnikiem,były :-o.

palio45 napisał(a):Jeśli chodzi o większe moce to zmiana turbo i pompa 11 lub 12.


Obecnie już 11tki nie są potrzebne do zrobienia 200tu koni ;-).
Z 10tek robi się wydatki,które kładą na łopatki pompy 11tki o numerze końcowym 107J.

palio45 napisał(a):Jeśli chodzi o masze silniki, które posiadamy to sens zmiany wałka ma dopiero powyżej 130-140 PS.


Czy ja wiem.Taki azz ma pompę 9tkę,dużo mniejsze turbo i jakoś z takim wałkiem(odpowiednikiem sdi) nawet w serii daje radę.

brzesiu, silniki wolnossące,z racji tego,że nie posiadają turbosprężarek z założenie muszą mieć dłuższe czasy otwarcia zaworów ssących,żeby bez większych komplikacji uzyskać odpowiednie napełnienie cylindrów powietrzem.
Zamontowanie takiego wałka w tdi już samo w sobie musi znacznie poprawić oddychanie.
Wałki 028D montowane były zarówno z wolnossących 1Y(1.9D),jak w 1.9 TD AAZ.

palio45 napisał(a):Na ori wałku można uzyskać nawet ponad 200PS. Takie moce to : turbo BRD, wtryski 260 pompa minimum 11.


Wszystko poza pompą 11tką jest prawdą.
Nie wierzysz,ślij zdrową 10tkę i za 600pln'ów masz wydatek większy,jak w 11tce,na ori tłokoroździelaczu 10mm.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 10 lut 2013, o 15:30

Było by chyba wszystko w temacie.
No to zimnego kapselka dla ciebie koleszko ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GUzzER » 11 lut 2013, o 22:12

czytam czytam na forum szukam ale nie widze nic konkretnego , powiedzcie mi jak sprawdzić w jakim stanie mam pompe ? podejrzewam ze bez vaga sie nie obejdzie , ale albo pożycze od kolegi albo kupie na allegro , ale jak byscie mogli mnie troske do tematu przybliżyć , bo planuje troche pomodzić :D silnik afn 97-
GUzzER
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6 sty 2013, o 16:20
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez brzesiu » 12 lut 2013, o 01:08

Najlepiej było by podłączyć ją pod manometr i sprawdzić jakie daje ciśnienie.
Podjedz do pierwszego leprzego serwisu specialisujacego sie w pompach wtryskowych i wtryskiwaczach to tobie sprawdza. Vagiem jedynie w przybliżeniu sprawdzisz kondycje.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - Opinie klientów o najszybszym bezprzewodowym światłowodzie w Polsce dostarczanym przez Airmax Opole, recenzje nowych jak i długoletnich użytkowników.



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość