Problem z turbiną

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Problem z turbiną

Postprzez Patryk784 » 12 paź 2013, o 21:22

Witam mam golfa 1,9gtd z 92roku silnik aaz 75km.
Mam problem z późnym załączaniem turbiny, załącza się powyżej 3tysięcy obrotów, ale dokładnie nie wiem od ilu powinna się załączać.
Jaka może być tego przyczyna??
poza tym wszystko ok, jak się załączy turbina powyżej 3 tysięca to przyspiesza jak rakieta :-D

[ Dodano: 2013-10-19, 12:51 ]
Prosze o pomoc.
czy może rozebranie turbiny w mak i wyczyszczenie pomoże??
turbina załącza się przy około 3 tysiącach obrotów i wtedy czuć że wciska w siedzenie
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Problem z turbiną

 

Postprzez mrozikk » 21 paź 2013, o 19:50

Cześć. W swoim AFNie maiłem podobny problem turbina ciągnełą dopiero po ok 3tyś, w moim przypadku w 100% pomogło przeczyszczenie. Co prawda jest to turbina ze zmienna geometrią łopatek ale przeczyszczenie na pewno swoje zrobi.
mrozikk
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 lip 2010, o 15:18
Lokalizacja: PL

Postprzez Patryk784 » 21 paź 2013, o 21:39

Witam
czy miałeś jakieś problemy podczas rozbierania turbiny?? na co uważać podczas rozbiórki? jaki efekt dało przeczyszczenie? przy ilu obrotach teraz się załącza?
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Postprzez Piaggio » 21 paź 2013, o 22:47

Patryk784, turbo pracuje cały czas! tzn wirnik kreci się od momentu uruchomienia silnika, jedynie ciśnienie jakie generuje jest rozne - zależne od predkosci obrotowej silnika,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Patryk784 » 22 paź 2013, o 19:32

O tym wiem ale przy 3 tys. obrotów czuć że działa , dużo lepsze przyspieszenie, natomiast do 3 tys. muł.
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Postprzez Piaggio » 22 paź 2013, o 22:42

filtr powietrza i paliwa dawno zmieniany?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Patryk784 » 23 paź 2013, o 13:38

Tak są nowe ale żadnej różnicy cały czas dopiero przy 3tysiącach obrotów czuć to szarpnięcie czuć że turbina działa. Planuje rozebrać turbine i ją wyczyścić jednak chałbym uzuskać kilka wskazówek od was. czy to coś da?

[ Dodano: 2013-10-25, 18:11 ]
Witam rozebrałem część wlotową powietrza od strony filtra, wylotową w kolektor ssący ( element aluminiowy). Nie było tam brudno ale wszystko wymyłem i jest jak nowe, zero przecieków oleju, wiatraczki jak nowe, prawie zerowy luz. Nie rozbierałem drugiej części turbiny od strony kolektora wydechowego , ponieważ według mnie nie ma tam nic co by mogło się popsuć. Moim zdaniem jest coś z zaworem upustowym (westage), ponieważ próbowałem podkręcić ciśnienie , wkręciłem cztery pełne obroty i nic nie poskutkowało. Mój problem to że do 3 tysięcy obrotów samochód jest bez życia, natomiast gdy przekroczy 3 tysiące działa jak po włączeniu nitra.Dodam że mam turbosprężarkę K14. Jaka może być tego przyczyna?? czy mam rozbierać drugą część od strony kolektora wydechowego? jak się zabrać za zawór upustowy ( westage).
Dodaje kilka fotek mojej turbiny:
http://imageshack.us/photo/my-images/547/0jur.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/802/auhn.jpg/
http://imageshack.us/a/img20/1418/hufk.jpg
http://imageshack.us/a/img11/7048/xxdo.jpg
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Postprzez manus2008 » 26 paź 2013, o 10:11

kolego mozesz miec zapieczony lekko zawor ale w tej turbinie teby go zrobi samemu to masakra probowalem kiedys i hu..

mysialem isc do kumpla co robi turbiny ;/

a w k14 zeby cos zaczelo wiecej pompowac to trzeba dos duzo tej sroby wkrecic tyle ile ty masz na zdj jeszcze gwintu to napewno nie bd wiecej pompowac
manus2008
Badacz tematu
 
Posty: 400
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 21:46
Lokalizacja: SPI :D

Postprzez Patryk784 » 26 paź 2013, o 19:40

Dokładnie mi opisz w czym miałeś problem w wyjęciu, rozkręceniu czy czymś innym.
Czy jak podkręci się turbo to będzie czuć jakby się szybciej załączało??
Co tam trzeba zrobić i czy warto? od ilu obrotów teraz u ciebie czuć turbine?
jakim sposobem odkręciłeś śruby od zaworu upustowego te na imbus?
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Postprzez manus2008 » 27 paź 2013, o 08:30

kole wlasnie te sroby poszly mi lekko

ale jak zobaczylem srodek to sie wystraszylem i zawiozle kumplowi co robi turbiny

turbine jest troche problem wyjac ja dalem rade bez kanału :)

jak podkrecisz turbo to bd sie zalaczac jeszcze pozniej bo musi zebrac wieksze cisnienie :)
manus2008
Badacz tematu
 
Posty: 400
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 21:46
Lokalizacja: SPI :D

Postprzez Patryk784 » 27 paź 2013, o 11:14

Czego się tak przestraszyłeś ? co jest w środku?
jakie są rezultaty po czyszczeniu? od ilu obrotów teraz u ciebie czuć turbine?
Patryk784
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 21:07
Lokalizacja: Rypin

Postprzez manus2008 » 27 paź 2013, o 15:51

turbo zaczyna wstawac juz o2 tys tak i jedzie fajnie podkrecone na 1.3 bar
manus2008
Badacz tematu
 
Posty: 400
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 21:46
Lokalizacja: SPI :D


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości