Demontaż ksenonu.

Wszystko na temat tuningu optycznego naszych aut.

Moderator: Moderator

Demontaż ksenonu.

Postprzez truckerek » 29 sty 2013, o 17:42

Witam serdecznie. Mam problem.. Dzisiaj jadąc przez swoją mieścinę miałem kontrolę i zabrali mi dowód. Powodem są "światła mijania ksenonowe niezgodne z warunkami technicznymi". Lampy mam na soczewkach z ringami. Konfiskacja dowodu za brak autopoziomowania i spryskiwaczy :-| No cóż, bywa...

Teraz mam pytanie. Zdemontuję przetwornice i założę zwykłe żarówki h7 w te soczewki i zagra to? Czy będę musiał przerabiać instalację? Widziałem, że do przetwornicy idą dwa kable, czarny gruby tak jakby wkręcany i drugi czarno-czerwony na kostce. Jak to się będzie miało w praktyce?

Do zwykłych lamp soczewkowych nie jest potrzebne autopoziomowanie i spryskiwacze?

To są te lampy na moim samochodzie...
Obrazek
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Demontaż ksenonu.

 

Postprzez kimz » 29 sty 2013, o 19:06

Do zwykłych lamp nie jest wymagany ani spryskiwacz ani autopoziomowanie :D
a co do zmiany żarówki to musisz wywalić przetwornice i włożyć zwykłą żarówke i do przetwornicy idą dwa przewody jeden do żarnika a drugi do instalacji samochodu i właśnie tą kostke musisz wykorzystać sprawdzić biegunowość i podłączyć pod żarówkę h7 :D
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez truckerek » 29 sty 2013, o 19:09

Dziekuje bardzo kolego :) gdyby cos nie wychodzilo to bede sie odzywac:) pech mnie przesladuje...
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Paweu » 30 sty 2013, o 21:47

kimz napisał(a):Do zwykłych lamp nie jest wymagany ani spryskiwacz ani autopoziomowanie


btw. Do ksenonu też nie jest wymagany... wszystko rozbija się o homologację na kloszu.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez truckerek » 31 sty 2013, o 10:42

Ja mam naklejki z homologacją na obudowie... Ewidentnie mi powiedział, że brak spryskiwacza i autopoziomowania...
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Opik » 31 sty 2013, o 11:57

Paweu_mk3 napisał(a):
kimz napisał(a):Do zwykłych lamp nie jest wymagany ani spryskiwacz ani autopoziomowanie


btw. Do ksenonu też nie jest wymagany... wszystko rozbija się o homologację na kloszu.


jest wymagany, jest :roll:
poleciał mi kiedyś za to samo dowód i drążyłem temat, niestety musi być takie wyposażenie. Przepis wszedł, w którymś tam roku że jest to obowiązkowe, ale że prawo nie działa wstecz to np stare Audi A8 (bodajże) lata na ksenonach bez sprysków i autopoziomowania.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez RAQnio_V » 1 lut 2013, o 08:09

Opik, no to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro prawo nie działa wstecz to czemu karają za auta, które były produkowane przed nowelizacją. Nie mówię teraz o golfie truckerek, bo On ma nie seryjne lampy i nie seryjny xenon, ale np. mnie kiedyś zatrzymali jak jechałem Polówką i chcieli zabrać dowód bo xenon jest, spryski działają, ale nie ma samopoziomowania. Niestety u mnie nie ma tego efektu że zapalasz xenon i lampy się poziomują, bo czujnik położenia xenonu jest na tylnej belce i lampy ustawiają się dopiero jak zmienia się obciążenie... Tzn. Jak jeżdżę sam to podczas odpalania komp nie reguluje lamp, dopiero jak obciążenie się zmieni to ustawia lampy. I weź tu gliniarzowi wytłumacz, że tak ma być i kropka.
truckerek, tak jak piszą koledzy podpinasz tylko te dwa kable (które idą z seryjnej instalacji do przetwornicy) do zwykłej żarówki i wszystko powinno świecić. Nie musi być sprysków, ani samopozimowania.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Opik » 1 lut 2013, o 14:28

RAQnio_V, w Polowce nie byly montowane ksenony, tak samo jak w Golfie. Prosta sprawa. Ja mowie o tym ze prawo nie dziala wstecz w przypadku samochodow fabrycznie wyposazonych w ksenony. Wtedy masz oryginalna instalacje, homologowane klosze i przede wszystkim stosowny wpis w instrukcji. To ze nie dziala wstecz nie znaczy ze wpakujesz do Jetty I ksenony i bedzie w porzadku, to tak nie dziala :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 1 lut 2013, o 19:54

chyba nie każdy z was kuma czemu xenon jest nielegalny....

poziomowanie i spryski przy xenonie nie są powodem zabierania dowodów....

XENON typu HID nie ma żadnych atestów ani homologacji !! Nawet mając poziomowanie i spryski policjant może zabrać wam dowód jeśli macie zestaw xenonów uniwersalnych (HID), żaden chyba nie ma homologacji na europę
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 2 lut 2013, o 01:12

Opik napisał(a):Paweu_mk3 napisał/a:
kimz napisał/a:
Do zwykłych lamp nie jest wymagany ani spryskiwacz ani autopoziomowanie


btw. Do ksenonu też nie jest wymagany... wszystko rozbija się o homologację na kloszu.


jest wymagany, jest


Nie wiem jaki magik wam wszystkim wcisną w czerep iż spryski wraz z autopoziomowaniem jest wymagany... ale pogratulować. :ok:

To jest utarte przekonanie nic więcej... Nie wszystkie nowe auta wyposażone w 'ksenon' posiadają spryski.. i co ? dowód leci?
Troche to śmieszne...

Opik napisał(a):ale że prawo nie działa wstecz to np stare Audi A8 (bodajże) lata na ksenonach bez sprysków i autopoziomowania.


Bo ma homologacje... i 'chyba' zenon był w opcji wyposażenia.

Opik napisał(a): Przepis wszedł, w którymś tam roku że jest to obowiązkowe


Więc podaj mi tutaj ten przepis.. ;-)

Co do autopoziomowania... błagam.. litości.

To regulacja reflektora pod wpływem obciążenia pojazdu... w mk3 też jest takie coś tyle że jest to silniczek elektryczny w lampie którego położenie regulujesz z kabiny... Więc?

Są dostępne takie oto zabaweczki imitujące działanie samopoziomowania lamp...http://allegro.pl/samopoziomowanie-self ... 29742.html a o spryskach już chyba pisać nie muszę... więc możesz osobie to załozyć i przy kontroli powiedzieć.. ale ja mam systko panie właco... :lol:

Żadne lampy do golfa3 nie posiadają homologacji na ksenon. Tyle w temacie. :roll:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 2 lut 2013, o 03:06

Paweu_mk3 napisał(a):
Nie wiem jaki magik wam wszystkim wcisną w czerep iż spryski wraz z autopoziomowaniem jest wymagany... ale pogratulować. :ok:


Hmm... pomyslmy :roll: policjant przy kontroli i przez telefon dwoch innych w roznych wydzialach drogowych podajac przepis ktorego w tym momencie na pewno nie chce mi sie szukac.

Ale przeciez oni a tym bardziej my wszyscy nie mamy pojecia :roll:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 2 lut 2013, o 11:39

jak straciłem dowód za xenon to powodem były "niehomologowane żarówki świateł przednich", a nie żadne brak sprysków czy poziomowania :cisza: lampy były OK, ale na żarówce nie ma żadnego symbolu o homologacji
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Stylizacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości