Spalanie -Drodzy uzytkownicy silnikow benzynowych

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 14 mar 2013, o 18:15

Opik napisał(a):strzelu, 2E vs AGG/ADY:

przepływomierz klapkowy (duży, ciężki, wybuchy gazu mogą go uszkodzić (baaaardzo rzadkie przypadki, tylko przy lipnych isntalacjach), za to odporny na wszelkiej maści chemię (środki do nasączania stożków np)) - przepływomierz "drucikowy" (mniejszy, tańszy jeśli trzeba wymienić, wrażliwy na chemię (drucik, łatwo go uszkodzić))
upierdliwy zawór regulacji prędkości biegu jałowego (zwany potocznie i mylnie krokowcem) vs analogiczne urządzenie w przepustnicy
AGG/ADY ma czujnik położenia wału który także potrafi dać się we znaki

do tego różnią się minimalnie wyglądem - owe przepływomierze, do tego 2E ma większy (szerszy patrząc od przodu) kolektor ssący z którego wychodzi zaw. reg. biegu jałowego o którym wspominałem

z różnic których od razu nie widać to nowsze mają sekwencyjny wtrysk paliwa


zapomniałeś dodać że krokowy w agg/ady praktycznie NIGDY się nie psuje.

Drucik w przepływomierzu AGG jak ktoś ma delikatne łapki to bardzo łatwo wyczyścić.
killah
 

 

Postprzez trollu » 14 mar 2013, o 18:29

killah napisał(a):rzekłbym że 2.0 8v to najlepszy silnik do golfa bo masz moc i spalanie ok.

x2
strzelu napisał(a):Panowie niech pali te 8, nie będę żałował

hah a jak spali 10 to co? :lol:
mój ADY lecąc normalnie pali +/- 8-9 litrów LPG. przy spokojnej jeździe zejdzie do 7 a przy szybkiej trasie (wyprzedzanie, 4 tys i więcej na obrotomierzu na 5 biegu itp) lub jakieś nawet mniejsze miasto i jest 10 na setke, cudów ni ma jak to mówią. dobry, trwały i stosunkowo najoszczędniejszy silnik do oferowanych osiągów w golfie ale to stary kloc i dinozaur. mam porównanie do 2.8 z BMW i wniosek mam tylko jeden - golf nie jedzie a żre.
strzelu napisał(a):Ale dźwięk tego silnika to melodia dla ucha.

yyy no sry ale takie coś to zrozumiem jakby było VR, R6 czy V8 ale chociaż 2.0 z golfa jak na R4 może i ładnie brzmi to jest to R4, to ma by tanie a nie ładnie brzmieć i po przesiadce z auta z 6 garami pod maską na 4 zawsze pierwsze kilometry to męka, później się przyzwyczajam do tego jęku :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 14 mar 2013, o 18:32

strzelu napisał(a):Panowie niech pali te 8, nie będę żałował. Ale dźwięk tego silnika to melodia dla ucha. Btw. czym AGG różni się od 2E ? Nazwą ? Bo to i to silnik 8v.


jak Ci się spodobał AGG to mam jednego na sprzedanie :P
killah
 

Postprzez strzelu » 14 mar 2013, o 18:57

trollu a przesiądź się z ABD na AGG i powiedź, który ładniej pracuje :)

killah od wczoraj mam już własne AGG w wersji 20 J ;), w sumie nigdy nic nie wiadomo, więc ;)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez sebadure » 14 mar 2013, o 19:58

To jest takie gadanie. Dla mnie 2.8 w bmw e46 nie jedzie, a pali przy butowaniu więcej jak masz w baku. Głupie 1.8t co ma 180 koni go zrobi bez problemu więc nie wiem co się na to napinać.
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez trollu » 14 mar 2013, o 23:06

sebadure napisał(a):Dla mnie 2.8 w bmw e46 nie jedzie

ok, są tacy dla których 4.4 z np e39 nie jedzie, jak wszędzie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :-P
sebadure napisał(a): Głupie 1.8t co ma 180 koni go zrobi bez problemu

pierwsze lepsze z brzegu
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 20-v-180km
http://www.bmwheaven.com/database/show.php?id=307
golf 7.9s do 100km/h
328i 7.3s
celowo wybrałem touringa bo takim mam okazję jeździć. jakoś nie widać żeby golf miał "go zrobić bez problemu"
no ale
sebadure napisał(a):To jest takie gadanie.


nie zamierzam się kłócić bo argumenty można mnożyć. przyznaję też fakt że jeżeli kiedyś będę miał zmienić obecne ADY to M52B28 jest głównym pretendentem :-P
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez skyran » 23 mar 2013, o 16:03

Właśnie przeliczyłem spalanie i wyszło mi 11litrów/100km, wiem że jest zima, a ja jeżdżę po mieście ale i tak powinien chyba palić mniej...
skyran
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 lut 2013, o 00:55
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez adziok09 » 23 mar 2013, o 23:14

niestety chyba w zimę to normalne że pali ok.10l. ostatnio wyszło mi spalanie ok. 9.9/100 ale pogoda wtedy była niezła powyżej 5 stopni a wczoraj jak zatankowalem to wyszło 10.5, przy średniej temp. -5 , do pracy mam 7.5 km po pierwszych 3 km mam 70 stopni jak dojeżdzam to mam 80 stopni trasa to ok 30% miasto reszta to droga ekspresowa, myślę że jakbym zakryl przód to grzalby się szybciej i palił mniej, tylko wsumie nie wiem co dokładnie zakryc dolny wlot czy za atrapq
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 23 mar 2013, o 23:19

adziok09 napisał(a):niestety chyba w zimę to normalne że pali ok.10l. ostatnio wyszło mi spalanie ok. 9.9/100 ale pogoda wtedy była niezła powyżej 5 stopni


Nie nie jest to normalne.Ale robisz krótkie odcinki to nie ma co sie dziwić.

adziok09 napisał(a):do pracy mam 7.5 km po pierwszych 3 km mam 70 stopni jak dojeżdzam to mam 80 stopni trasa to ok 30% miasto reszta to droga ekspresowa,


Masz jakieś problemy z termostatem bądź czujnikiem temperatury. Powinien się dogrzać po 4-5 km.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez adziok09 » 24 mar 2013, o 01:02

czujnik nowy oryginalny, termostat nowy WAHLER myślę że wskazanie na zegarze jest fałszywe albo termostat za szybko puszcza, a tak wogole to kiedy wyłącza się ssanie bo obroty spadaja jak mam.ok 60 stopni, i jeszcze jeden problem jak jest zimny tzn do momentu aż obroty nie spadna do ok 800 rpm to przy ruszaniu go muli. Dam przykład odpalam, jade niecały kilometr stoje na światłach obroty ok 1000 rpm stoje ok. 5 min. zielone jedynka ruszam i zdziwienie prawie gaśnie no to przygazowka na sprzegle i jest ok. A gdy silnik ma normalne obroty 800 rpm ten problem nie występuje..... dziwne
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez 14SoundSX » 24 mar 2013, o 01:57

adziok09 napisał(a):do pracy mam 7.5 km po pierwszych 3 km mam 70 stopni jak dojeżdzam to mam 80


Wymontuj termostat przynieś do domu włóż do garnka z wodą i postaw na palniku.
Potrzebny jet termometr. Najlepiej od pieca CO bo ma skale do ponad 100°C.
Suwmiarką mierzysz kiedy zaczyna się otwierać.

Jak zacznie sie otwierać ponizej 80°C to termostat do wymiany a jak przy chyba ok84 to nie masz sie czym martwic i trzeba sie przyzwyczaić do wskaźnika ;-)

Z tego co czytałem to wiele osób trafiało na dobry termostat za 2-3 razem.
Ja na szczescie nie miałem tego problemu.
14SoundSX
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 00:36
Lokalizacja: Zawiercie

[1.6 AEE?] Ogromne spalanie ...

Postprzez klimek1990 » 24 mar 2013, o 09:31

Witam, zakładam temacik bo już ręce i cycki opadają, wymieniłem Sondę, aparat zapłonowy i ustawiłem zapłon, czujnik temp cieczy chłodzącej, świece, kable, wężyki od podciśnień wszystkich, termostat.

Mimo wszystko mój "Gnom" spala w granicach 8.5-9.3L trasa, 13-14L Miasto i to przy jeździe naprawdę tak ekonomicznej że aż nie wierze w siebie (Bo zawsze lubię deptać). Trochę to za dużo.. Gdybym miał tyle tankować go dalej to wolałbym już kupić VR6 jakąś. Miał ktoś już problem taki jak ja i dal sobie rade z tym jakoś?, bo już dostaje nerwicy przy tym gównie ;p.

Oto odczyty z VAG'a:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
klimek1990
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Sulechów - woj.Lubuskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości