Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Re: Olej

Postprzez Sebekbeny » 28 maja 2017, o 12:30

A jeśli ktoś mu wlewał 15w/40 to czy nie zniszczy silnika jak mu wymienie na 10w/40
Sebekbeny
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 08:12
Lokalizacja: Jaworzno,Ślaskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Olej

 

Re: Olej

Postprzez szymekk » 28 maja 2017, o 15:55

Nie ma śmiałka który by zajechał silnik w Golfie 3 a tym bardziej nieśmiertelne 1.6... Wlejesz tam słonecznikowy i jemu to i tak nie zaszkodzi. Jak kupiłem mojego to podczas drogi do domu lecąc 160km/h (też mam 1.6 75km) włączył się alarm o niskim ciśnieniu oleju. Auto przejechało z tak niskim ciśnieniem oleju do domu jeszcze ok 40km bez problemu i po wymianie oleju jeździ bezawaryjnie (odpukać) do dzisiaj. Okazało się że to co było tam wcześniej wlane to było chyba nie wymieniane kilka ładnych lat albo to był taki szit bo po rozgrzaniu sie silnika praktycznie wgl nie było ciśnienia na tym oleju. Ja wlałem Helixa 10w40 to już ponad rok na nim śmiga i kontrolka podczas jazdy się nawet nie zaświeciła... po odpaleniu obojętnie czy zima czy co to mrugnie tylko raz.
szymekk
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 21:31
Rocznik: 1995
Silnik: AEA 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Olej

Postprzez Kml89955 » 28 maja 2017, o 22:11

A ja na przykład w 1.4 abd wymieniłem olej z 15w40 na 10w40 mobil s i śmiga elegancko i w ogóle oleju nie bierze , jedynie się poci z pod pokrywy , ale to się poci już ładnych parę lat :D Przebieg mam ponad 280kkm i na półsyntetyku ładnie cichutko chodzi , a na mineralu czasami jakieś stuki były zwłaszcza na zimnym silniku i oleju ubywało . Nasze golfy wolą 10w40 i można śmiało lać , nawet jak był wcześniej minerał , to nic mu nie będzie , a może nawet się polepszy :)
Kml89955
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:08
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4abd
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Olej

Postprzez Sebekbeny » 29 maja 2017, o 03:46

Wielkie dzieki za pomoc koledzy.
Sebekbeny
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 08:12
Lokalizacja: Jaworzno,Ślaskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Olej

Postprzez strzelu » 24 sie 2017, o 20:03

Chciałem się z wami podzielić małym odkryciem. Mianowicie w rodzinie mam dwa mk3 obecnie. Oba zalewane olejem Specol 5w40. Polski olej. Trzeba szukać w necie do kupienia, ale łatwo odszukać. Bańka 4litrowa to niecałe 60 zł. Oba golfy mają już przelatane 200kkm+ i nic się z nimi nie dzieje na tym oleju. Wcześniej upowałem do swojego Jahre oleje Motula i Millersa po 150 zł za bańke a i tak wymieniałem co 10 tyś., więc nie widzę sensu przepłacania.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Re: Olej

Postprzez robik-m » 27 sie 2017, o 22:28

Moja golfina też już jakiś czas śmiga na tej oliwie. Aktualny przebieg lekko ponad 360 tkm. Sam olej sprawuje się wzorowo ale z racji niskiej ceny postanowiłem go zmieniać co 7500 km :)
Avatar użytkownika
robik-m
Badacz tematu
 
Posty: 269
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 19:13
Lokalizacja: wielkopolska
Rocznik: 1997
Silnik: AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Olej

Postprzez peter_pater » 30 mar 2018, o 12:41

Od samego początku leję Lotosa 10W-40, a mam go już od ponad 100 tys. km :lol:

Od jakiś 30 tys. km zmieniam tylko filtr oleju, i robię dolewkę. Silnik 1,4 ABD - jest niezniszczalny. Czujniki ciśnienia oleju nawet nie mrugną na jałowym. Opowieści, że półsyntetyk czy syntetyk wypłukują nagar i silnik pada są dobre dla wystraszonych przedszkolaków. :lol:
Grunt, to kupić zdrowe auto od Niemca, najlepiej I właściciela :lol: :lol: , i ten silnik wytrzyma 0,5 mln przebiegu bez większych usterek. Mój ma ponad 300 tys. i odpala nawet po 2 tygodniach bezruchu na największych mrozach.

Żal tylko, że MK3 rdzewieją i coraz trudniej o przegląd tech. ...
:zly:
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Poprzednia strona




Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości