spalanie PB na rozruch i spalanie gazu na padającym parownik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 21 maja 2014, o 23:32

przekaźnik za kilka zeta taki jak do świateł. Pod styki sterujące 85 i 86 podpinasz kable od zasilania elektrozaworu LPG, najwygodniej przy zbiorniku LPG o ile masz przy nim elektrozawór bo w starszych są tylko pod maską. Potem tniesz kabel zasilający pompę żółto czerwony podpinasz go pod 30 i 87A.
Ale ja bym dochodził przyczyny, tanio można dostać używany wtrysk, może pękła tylko membrana regulatora ciśnienia paliwa podmienisz z innego wtrysku i po sprawie (nowe membrany są dostępne ale drogie), sam wtryskiwacz rzadziej tak leje.
Co do reduktora : tu się nie masz co zastanawiać, powyżej 80 tysięcy jest do regeneracji lub wymiany, bo za chwilę oba układu i benzyna i LPG będą niesprawne
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez łukasz1983 » 22 maja 2014, o 20:34

przemke, Średnio pali mi 1 litr BP na 100 km jazdy na gazie.Z czego rano do pracy odpalam na BP,przejeżdżam 0,5 km i przełączam na LPG,po pracy to samo.Do pracy mam 11 km w jedną stronę.Średnio w ciągu dnia robię tak od 4 do 6 odpaleń.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 maja 2014, o 20:11

zimne auto przez chwilę dużo ciągnie benzyny nie widzę tu nic złego, 2-3 litry ale jeden?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 23 maja 2014, o 20:14

pablomed, Po zainstalowaniu zewnętrznego przekaźnika odcinającego wtrysk takie mam spalanie BP.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemke » 27 maja 2014, o 14:32

No podsumowując u mnie jest to ewidentnie za dużo spalania PB w porównaniu do Łukasza.
Co do tego przekaźnika to musiałbym wiedzieć dokładnie co kupić- model, w jakim sklepie, co na allegro itp bo sam nie ogarnę.
I tak ktoś bedzie musiał mi to zamontować, podobnie jak reduktor. Regenerację wyceniają na 200zł a zakup nowego i montaż w innym warsztacie z regulacją wyjdzie ok. 330zł więc chyba wezmę nowy.
Brać wersję 100hp czy 140hp skoro kosztuja tak samo ? Silnik 75km ale moze ten do 140hp nie zaszkodzi... ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez pablomed » 27 maja 2014, o 15:01

nie kapuję co rozumiesz przez przekaźnik odcinający wtrysk. Zawsze na LPG odcinane jest zasilanie wtryskiwacza przekaźnikiem lub przełącznikiem w kabinie, a można też odciąc pompę albo zasilanie stałe sterownika silnika.
Jeśli masz nadmierną utratę benzyny mimo dobrze działającego odcinania zasilania wtryskiwacza benzyny to są takie możliwości: nieszczelny wtryskiwacz, pęknięty regulator ciśnienia benzyny, dziurawe przewodu od benzyny pod autem. Ale trochę pogubiłem się o co w tym temacie chodzi więc sorki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 27 maja 2014, o 22:46

przemke napisał(a):Regenerację wyceniają na 200zł a zakup nowego i montaż w innym warsztacie z regulacją wyjdzie ok. 330zł więc chyba wezmę nowy.
Kolego ja ostatnio sam regenerowałem parownik,i to nic trudnego.
Jak co to tu masz poradę
http://www.golf3.pl/topics28/foto-porad ... t68456.htm
A co do przekaźnika to ja nie montowałem odcięcia pompy,tylko wtrysku,bo wbudowany przekaźnik w BINGO M nie odcinał całkowicie wtrysku,i podpijał benzynę podczas jazdy na lpg.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemke » 28 maja 2014, o 11:36

Instrukcja świetna!
Tylko bez uwzględnienia samego de/montażu reduktora bo myślę, że raczej tylko za to zabrałbym się sam jak już. Brak czasu ostatnio i garażu na miejscu. Niestety nie mogę sobie pozwolić na pół dnia zabawy z ryzykiem. że coś nie zagra jak trzeba :(
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez łukasz1983 » 28 maja 2014, o 12:15

przemke napisał(a):Tylko bez uwzględnienia samego de/montażu reduktora bo myślę, że raczej tylko za to zabrałbym się sam
No fakt,mogłem i to zrobić,ale to naprawdę nic trudnego.Mi zeszło koło 2 godzin,a robiłem to w domu,nie potrzebny ci garaż.
Spróbować możesz,ewentualnie jakby coś poszło nie tak to zakręcasz gaz i jedziesz na benzynie do gazownika.
Jest jeszcze jedna rzecz,którą nie opisałem w poradzie,jak odkręca się miedzianą rurkę od reduktora musimy kupić miedzianą "beczułkę uszczelniającą" (koszt 1,5 zŁ)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemke » 2 cze 2014, o 19:28

Parwonik juz mam, wersje 100km. Sprobuje moze zmienic z pomoca znajomego mechanika bo i tak musze podjechac bo cos z wydechem jest na rzeczy. Gosc bedac nie gazownikiem wlasnie w kwestii szczelnosci ma watpliwosci.
Lukasz czy te beczulki jak z linka dadza rade ?
http://allegro.pl/112-barylka-beczulka- ... 12967.html

Jutro podzwonie jeszcze po sklepach/warsztatach czy to maja gdzies lokalnie
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez łukasz1983 » 2 cze 2014, o 19:42

przemke, Ja kupowałem taka
http://allegro.pl/barylka-beczulka-kora ... 27943.html
Tylko pomierz,jaką ma średnicę rurka miedziana,bo są różne 6mm,8mm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemke » 3 cze 2014, o 11:09

ok a jakie Ty masz i jaka instalacja ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości