Oil Catch Tank do silnika z LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Oil Catch Tank do silnika z LPG

Postprzez piotrek1692 » 15 lip 2014, o 11:33

Jak w temacie, czy taki zabieg ma jakiś sens?
Znalazłem coś takiego :[URL=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424]Oil Catch Tank[/URL], i zastanawiam się nad zrobieniem tego u siebie, tylko że do zbiorniczka odmy u mnie w aucie idzie jedna duża rura, nie dwie jak w tej fotoporadzie, co o tym sadzicie?

Pozdrawiam
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Oil Catch Tank do silnika z LPG

 

Postprzez Pozor » 15 lip 2014, o 12:55

daj foto jak to u ciebie wygląda , a co do OCT to zawsze się przyda z tego względu że nie paskudzi ci silnika olejem , a co bardziej w benzynie mieszanka jest bardziej dokładna bo jest tylko wyłącznie paliwo+powietrze a nie paliwo+powietrze+olej :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Opik » 15 lip 2014, o 13:22

A masz jakies problemy, wolno schodzi z obrotow, wszystko jest zasrane olejem? W tym silniku szkoda roboty jak dla mnie

Przejrzalem ta "fotoporade", jest to sztuka dla sztuki i mega drut (technologiczny, nie wykonanie). Zamiast robic skladzik ogrodowy pod maska wystarczy po prostu zalozyc maly filterek (np stozek dla skuterka albo dedykowany na odme) i to wszystko ;) olej i tak scieka po tym grzybku w dol na szklanki wiec cala reszta jest bez sensu


[/scroll]
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 15 lip 2014, o 15:55

Opik kiedys tematem sie interesowalem i teraz po poltoryj godzinnym czyszczeniu kolektora tez prawdopodobnie sie za to wezme.

Sa dwie szkoły

-Jedna waż odpowietrzający puscic pod auto i wtedy zostawiamy po sobie wszedzie slady (tu byłem)

-druga opcja kupienie lub zrobienie wlasnorecznie takeigo łapacza oleju

Minus to sterta węzy ogrodowych pod maską plus czysty kolektor turbina tłoki panewki ogólnie mniej nagaru itp.

nm ani km od tego nie przybedzie ale na pewno nie ubedzie z biegiem czasu z powodu zasyfionego układu.

Prosze moim zdaniem tak wlasnie to powinno być zrobione
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25355
Ostatnio edytowano 15 lip 2014, o 19:04 przez brzesiu, łącznie edytowano 1 raz
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 15 lip 2014, o 17:49

W benzynowce sie taki syf nie zbiera na szczescie ;)

A za "odme" rzygajaca olejem na droge tluklbym walwm korbowym po puatych lbach
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 15 lip 2014, o 18:09

Opik napisał(a):Zamiast robic skladzik ogrodowy pod maska wystarczy po prostu zalozyc maly filterek (np stozek dla skuterka albo dedykowany na odme) i to wszystko


Patent może i dobry.. Ale zapomnij o wyczyszczeniu filterka zimową porą a olej wystrzeli spod maski jak korek od ruskiego szampana w sylwestrową noc. :hyhy:

Co do widoczności takiego zestawu.. W 1.6 jeśli odme masz 'z tyłu' silnika to raczej nie będzie rzucać się w oczy. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ssiiwwyyy » 15 lip 2014, o 18:30

ja u sobie zrobiłem z puszki po tyskim klasycznym :) jest pokazane jak wygląda w zakładkach diesel i nie ciągną silnik tych oparów = brak niebieskiego dymu z tyłu i czysty dolot lecz polecam układ zatknięty
1. zabranie dowodu
2. zabrudzony silnik
3. brzydki zapach
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Opik » 15 lip 2014, o 19:34

Paweu, jak ktos odmy nie czysci to niech ma :lol: podstawa raz na jakis czas zajrzec tam i przeczyscic, zwlaszcza ze resztki oleju beda tylko "pchane" bo dolot ich juz nie pociagnie od gory :ok:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotrek1692 » 16 lip 2014, o 23:05

Problem z odma u mnie polega na tym, że mam całą tylną ścianę silnika zarzyganą olejem, po zdjęciu wężyka odmy "masełko" dosłownie się z niej wylało, niestety z braku czasu i dobrego dostępu nie udało mi się zdjąć zbiorniczka odmy, poza tym nie jestem do końca przekonany czy uda mi się to potem wszystko założyć jak było.

OCT wydaje mi się dobrą alternatywą dla oryginalnego rozwiązana ponieważ wygodniej było by mi wyczyścić odmę z syfu,

Co zatkana odma ma z wolnym spadkiem obrotów?

Pozdrawiam
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez Opik » 16 lip 2014, o 23:25

Jeżeli masz zarzygany silnik olejem to na pewno nie jest to wina odmy samej w sobie, tylko tego że gdzieś masz ten silnik/osprzęt nieszczelny. Trzeba umyć, zobaczyć skąd się ten syf zbiera i daną uszczelkę wymienić na nową, a nie drutować takie patenty.

Odma do wolnego schodzenia z obrotów ma to że przez nią schodzą wolno obroty
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 17 lip 2014, o 19:23

Opik napisał(a):Odma do wolnego schodzenia z obrotów ma to że przez nią schodzą wolno obroty


:lol:

I wszystko jasne :hyhy:

piotrek1692 napisał(a):Problem z odma u mnie polega na tym, że mam całą tylną ścianę silnika zarzyganą olejem,


OCT na walniętą uszczelkę nic tu nie pomoże xD
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości