Golf 3 AAM - problemy z LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 3 AAM - problemy z LPG

Postprzez mundek9098 » 25 lis 2014, o 15:51

Witam, mam ogromny problem ze swoim nowym nabytkiem. Golfik podczas jazdy na benzynie pije tylko PB, ale w ustawieniu na gaz pochłania obydwa paliwka (w ciągu 100km ubyło 8l). Już sama taka opcja niezbyt mi się podoba, ale jest jeszcze problem samego LPG. Otóż gdy skończy mi się PB w baku jazda na gazie jest nierówna, bez mocy. Siłę odzyskuje dopiero powyżej 3 tysięcy obrotów (czuć tak jakby dopiero wtedy zaczynał pobierać odpowiednią dawkę LPG bo przyśpieszenie jest równe PB). Planuję wymienić filtry gazu, aczkolwiek zastanawia mnie co jeszcze może być problemem.. Regulację również planuję po wypłacie, ale może powiecie gdzie ewentualnie mogę szukać jeszcze przyczyny?

Pozdrawiam ;)
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Golf 3 AAM - problemy z LPG

 

Postprzez papi90 » 25 lis 2014, o 18:07

witam sprawdź wtrysk czy nie leje jak masz auto przełączone na lpg
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez mundek9098 » 25 lis 2014, o 20:45

Bardzo prawdopodobne, że leje skoro póki jest benzyna w baku to ma wiecej mocy "na LPG", niż gdy jej nie ma. Instalacja jest pierwszej lub drugiej generacji (chociaż krokowca LPG nie widziałem) - możliwe, że przekaźnik uległ uszkodzeniu? Czy wtrysk i leje niezależnie od wszystkiego?
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Postprzez Massielo15 » 25 lis 2014, o 21:45

Instalacja gazowa jest oryginalna?
Massielo15
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 gru 2013, o 12:27
Lokalizacja: Sławno

Postprzez mundek9098 » 26 lis 2014, o 00:02

Przełącznik to jakiś STAG, reduktor LOVATO - wygląda na oryginalną ;) Pierwszy raz mam do czynienia z LPG w aucie :) Faktem, że kończy niedługo 10 lat (o ile już nie skończyła - butla jest nowa do 2019), a nie wiem jak poprzedni właściciel autka dbał o te elementy i czy nie było to powodem rozstania z nim ;)
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Postprzez papi90 » 26 lis 2014, o 07:56

No to sprawdź ten wtrysk żeby wyeliminować czy to to czy nie. Zdejmij pokrywę odpal na gazie a kumpel niech patrzy czy przepuszcza czy nie.
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez mundek9098 » 27 lis 2014, o 18:12

Kwestia podwójnego spalania rozwiązana - domorosły gaziarz podpiął źle przekaźnik.. Dalej niestety pozostała kwestia 50% spadku mocy na LPG. Moc wraca losowo w okolicach 3.5k obrotów (granica smierci silnika ;) )
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Postprzez Golf Maniak » 30 lis 2014, o 01:22

mundek9098 napisał(a):Kwestia podwójnego spalania rozwiązana - domorosły gaziarz podpiął źle przekaźnik.. Dalej niestety pozostała kwestia 50% spadku mocy na LPG. Moc wraca losowo w okolicach 3.5k obrotów (granica smierci silnika ;) )


Parownik :?: wspomniałeś w pierwszym poście że planujesz regulację.Podjedż do jakiegoś zakładu serwisującego instalacje lpg i niech obejrzą/zdiagnozują tą instalację :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mundek9098 » 1 gru 2014, o 00:17

Szczerze problem prawdopodobnie rozwiązany - może połowicznie, może całkowicie... zobaczymy rano ;) W każdym razie dzisiaj po wymianie świec skończył mi się gaz więc byłem zmuszony jechać 30-40km na benzynie. Po tankowaniu LPG leciało jak nowo narodzone - nawet średnie spalanie pokazywało 6.5/7.0 - zobaczymy jutro, jak problem wystąpi to znaczy tylko tyle, że mam padnięty czujnik temperatury no i przede wszystkim LPG nie lubi zimna ;)
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA

Postprzez martinfp » 1 gru 2014, o 00:28

martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez mundek9098 » 1 gru 2014, o 09:27

Znam ten artykuł dlatego kupiłem zwykłe BUR5ET (były BUR6ET więc i tutaj mógł być drobny problem), wyjeździłem gaz, przejeździłem na benzynie 40km, zatankowałem gaz i samochód jak nowo narodzony ;) Może być to kwestia gazu ale to zobaczymy dopiero przy następnym tankowaniu ;) Na chwilę obecną dziękuję :)

[ Dodano: 2014-12-11, 23:23 ]
Wszystko się trzyma w porządku - problemem natomiast jest spalanie równe 12-13l/100km, ale może mam ciężką nogę, a może reduktor/parownik do wymiany ;) W każdym razie w przypadku gdy ktoś będzie miał takie objawy jak ja to ŚWIECE! Przede wszystkim ;)
mundek9098
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 02:36
Lokalizacja: WWA


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron