Serwo a pojemność silnika

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez tomi » 19 paź 2008, o 18:02

Dzięki. Faktycznie z ABS i bez, serwo z pompą hamulcową musi się różnić. Jak to jest tylko ta różnica, to jak bym kupował to nie będzie problemów z wyborem.
Gorzej z pompą vacum.
Co do usłyszenia nieszczelności to będzie problem. To jest diesel. Tam coś więcej oprócz silnika trudno usłyszeć :)
Spróbuje jeszcze na wyłączonym silniku. Zawsze przez chwile po wyłączeniu jeszcze podciśnienie jest.
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

 

Postprzez SotoM » 20 paź 2008, o 00:03

a moze ten zawór jedno kierunkowy na przewodzie podciśnienia na wejsciu do serwa sie czasem przyblokuje albo coś.... a sprawdzałeś wszystkie wężyki które sie łączą z tym przewodem głównym... nie pamietam jak jest w TD ale u mnie w TDI jeszcze z przewdu głównego jest połączenie z zaworkiem który steruje między innymi zaworem EGR'u i jakiś czas temu miałęm taki przypadek ze hamulce działały normalnie jak powinny a czasem pedał był twardy jak cholera efekt był dosłownie jakby serwo było trzaśniete. i pamiętam ze wtedy też nie słysząłem syku bo mnie zagłuszało kleklekle. wiec skombinowałem sobie kawałek przewodu i poprosstu zmieniłęm ten przewód nie wiedząc ze on jest uszkodzony i juz problem sie nie pojawił...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tomi » 21 paź 2008, o 20:28

Właśnie sprawdziłem jeszcze raz przewód z zaworkiem jednokierunkowym od pompy vacum do serwa. Rozmawiałem z mechanikiem i twierdził, że jeszcze nigdy w golfie nie wymieniał serwa. A po wyjęciu rurki z serwa podciśnienie jest więc pompa też może być dobra.
Mówił, że zdarzyło mu się natomiast wymieniać przewód podciśnienia bo uszkodził się zaworek jednokierunkowy i na to właśnie stawia. Rozejrzałem się jak z zakupem nowego przewodu. Niestety jak nowe to tylko oryginał i to jak ma się dojście do serwisu VW, bo w 4 sklepach twierdzili, że nie mają i jest to nie do kupienia w sklepie. Szukałem na szrotach też nie było. Mówili, że raczej z dostaniem tego na szrocie będzie problem.
Jednak znalazłem dojście. Oryginalny przewód z zaworkiem za 100 zł.

Ale przeczytałem gdzieś, że ktoś miał podobny problem i przepłukał przewód z zaworem benzyną i pomogło. Więc odłączyłem przewód i go przedmuchałem. W jedna stronę trzyma w druga przepuszcza wiec niby dobry. Dla pewności jeszcze go przemyłem.
Ale okazało się, że w pompie vacum ten krociec, na który nachodzi wąż jest czymś w środku zabrudzony. Mogłem tylko wydłubać to śrubokrętem ale trochę udało się oczyścić.
I prawdopodobnie to było to :) Zanieczyszczone wyjście z pompy. Teraz wspomaganie działa lepiej. Pedał nie robi się twardy.

Tylko, że trzeba to wyczyścić porządnie, a na zamontowanej pompie się nie da. Wiec mam kolejne pytanie. Ktoś rozbierał taką pompę?
Najlepiej jakby się dało tylko zdjąć część górną, gdzie jest zamocowany ten krociec. Jest w nim chyba zaworek i on się zabrudził. Ale bez wykręcania całej pompy z silnika. Od góry są dwie śruby i wygląda tak jakby się dało odkręcić samą górę.
Da się to tak zrobić odkręcając te dwie śruby? I czy potem nie będzie problemu ze złożeniem?
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Reiven » 22 paź 2008, o 12:49

SotoM, A w benzynie jest vakum pompa ?
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 22 paź 2008, o 23:25

Reiven napisał(a):SotoM, A w benzynie jest vakum pompa ?

nie ma. podcisnienie tworzy sie w kolektorze ssącym. dlatego w benzynie jest przewód który łączy kolektor z serwem

[ Dodano: 2008-10-22, 23:29 ]
tomi tu juz ci nie pomogę.bo akurat tej pompy nie miałem okazji rozbierać... a wyjmij sobie całą pompe na stół. wkreć w imadło co byś miał 2ie ręcę wolne i pomału rozkręcaj i patrz co bedzie sie działo,czy coś pręzy czy co... nic wiecej ci nie pomoge przy rozbiórce bo nie wiem.nie miałem okazji...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 24 paź 2008, o 09:51

No właśnie bo kolega ma benzynę :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 25 paź 2008, o 10:26

Reiven, popatrz dokładnie co kto pisze.teraz kolega Tomi ma problem i ma dizla... :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 14:04

Ale post kolegi Tomiego jest z 18 a twój o vakumpompie z 10 :) znaczy wróżbita :p
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron