Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez rogra » 1 lis 2015, o 18:36

na mniejszej pompie jest większe cisnienie a na większej lepsza wydajnosc
rogra
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:16
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

 

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez murgen » 1 lis 2015, o 23:27

rogra napisał(a):na mniejszej pompie jest większe cisnienie a na większej lepsza wydajnosc


Dobra takich bzdur dawno nie czytałem , poddaje się i kończę dyskusje.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez rogra » 1 lis 2015, o 23:29

to chłopaku widze ze duzo jeszcze nie wiesz,musisz znac zasade dzialania danego mechanizmu
rogra
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:16
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez murgen » 2 lis 2015, o 16:23

rogra napisał(a):to chłopaku widze ze duzo jeszcze nie wiesz,musisz znac zasade dzialania danego mechanizmu


No dobra ostatni raz, masz pojemnik(zacisk hamulcowy) i wtłaczasz do niego przykładowo jedną pompą (22mm) 22ml płynu i drugą pompą (25mm) 25ml płynu. Na której pompie w zacisku będzie większe cisnienie, czyli mocniejszy docisk, czyli lepsza wydajność jak piszesz :?: :?:
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez sagon » 29 gru 2015, o 20:31

Do zbiorniczka(zacisku) nie wtłoczysz większą pompą więcej płynu,to nie kondom,nie rozciągnie się.Ale większą pompą wtłoczysz płyn pod wyższym ciśnieniem.

Ja upalam na przodzie 288 z zaciskiem od b5/57mm,na tyle 256 od s3 na osobnym podciśnieniu z elektrycznej pompy i żadne g60 nie umywa się do takich hebli.
Załączniki
<
Zdjęcie0294.jpg
<
Zdjęcie0303.jpg
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez murgen » 29 gru 2015, o 22:38

[quote="sagon"]Do zbiorniczka(zacisku) nie wtłoczysz większą pompą więcej płynu,to nie kondom,nie rozciągnie się.Ale większą pompą wtłoczysz płyn pod wyższym ciśnieniem.

No przecież tak napisałem ( że wyższe ciśnienie ).
Jak to nie wtloczysz więcej płynu, przecież płyn wypycha tłoczki i zbiornik się powiększa. Kombinacje robisz z tymi zaciskania, mi spokojnie wystarcza 280 przód 239tyl. Inna sprawa ze raczej do sportowej jazdy golf mi nie służy.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez sagon » 30 gru 2015, o 15:55

Zgodzę się z tym,że płyn wypycha tłoczki,ale większą pompą nie wtłoczysz w komorę zacisku więcej płynu,bo ta ma ograniczoną pojemność.Wtłoczysz szybciej i pod wyższym ciśnieniem,ale nie więcej.
Pompy o większych tłoczkach stosuje się w układach hamulcowych,które z założenia już obsługują auta o dużo większych masach,niż nasze golfiki.
Powiem ci,że po założeniu pompy od t4 z tłoczkiem 25.4mm nie zauważyłem odczuwalnej różnicy w skuteczności hamownia.Coś tam się poprawiło,ale nie było tego,czego bym się po niej spodziewał.Więc postanowiłem brnąć dalej.
Skuteczność poprawiła się dopiero po przejściu z seryjnej vacuum,która jest nędzą jeżeli chodzi o te pompy,na elektryczną pompę podciśnienia.Dopiero na niej czuć,że te hamulce robią robotę,delikatne dotknięcie i auto przysiada.
Ja zapodałem takie heble,bo seryjne tarcze na tyle gotowały się po dwóch hamowaniach ze 160ciu.Co z tego,że na przodzie były 288/25,skoro dostawały po du..e z racji tego,że tyłu praktycznie nie było.
Thorsten- trzymajmy się tematu rozmowy, wątki poboczne wyleciały...
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez murgen » 30 gru 2015, o 20:44

Ja myślałem o serwie większym żeby pedał wymagał mniejszego nacisku. Chyba żeby podciśnienie z kolektora zastąpić pompą o ile to coś da.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez sagon » 31 gru 2015, o 17:41

Powiem Ci,co zauważyłem.Mam drugiego mk3 115tkę i tam wspomaganie jest dużo lepsze,hamulce dużo wrażliwsze.Tyle tylko,że tam serwo ciągnie z kolektora ssącego,co skutkuje dużo lepszym wspomaganiem.
Zauważyłem też,że na identycznym serwie,jak w moim afnie,na takiej samej vacuum pompie taki 1z/ahu ma dużo skuteczniejsze hamulce,nawet na 256/22 z przodu.
Dlaczego?Otóż taki 1z/ahu nie traci podciśnienia na sterowanie gruchą turbiny,więc dużo więcej tego idzie na serwo,co siłą rzeczy skutkuje dużo lepszym wspomaganiem.

Nie serwo tutaj bruździ,tylko ta chole..a pompa podciśnienia.Jak dasz większe serwo,to będzie jeszcze gorzej.Ale jak chcesz,to mam serwo od t4 2.5tdi przeporobione pod mk3.
Teraz mam na serwo puszczone z elektrycznej pompy i hamulce brzytwa :-) .Resztę obsługuje seryjna vacuum.

Thorsten,na tej focie była elektryczna pompa podciśnienia i pompa hamulcowa od t4.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez murgen » 31 gru 2015, o 18:04

Ja mam 2.0 115km , hamulce były czulsze dopuki nie założyłem tarcz na tył i 280mm na przód. Pompa największa jaka była seryjnie bo mam abs/eds. Ile cenisz takie serwo ?
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zaciski z tłokiem 57mm do mk3

Postprzez sagon » 31 gru 2015, o 21:17

Ja na ten przykład do 115tki na przód wrzuciłem 288(było 280/22) z zaciskiem od b5tki i szczerze powiem,że heble są dużo lepsze.
Serwo było piaskowane i malowane tyle tylko,że t4 ma serwo z poziomym ustawieniem szpilek i wtedy musiałbyś zapodać pompę hamulcową od t4 pod abs z dwoma wyjściami,jeżeli masz abs.
Jeżeli cię takie interesuje,to za 110 +przesyłka oddam.Dorzucam nowe oryginalne łoże,to plastikowe w które wciska się tę kulę na wypychaczu serwa.Żebym to tylko znalazł.

Kupowałem je pod swojego afna bez absu,ale zrezygnowałem z serwa na rzecz elektrycznej pompy.
To jest serwo takiego typu,jak na focie.Chcesz,jutro zrobię real foto.
<
pompa podciśnienia.jpg
Załączniki
<
serwo t4.jpg
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości