ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez lukszumk3 » 13 sty 2015, o 22:19

łukasz1983 napisał(a):odpal auto i obserwuj do jakich wartości spadnie napięcie

No ja zrozumiałbym to tak, że podłączy miernik pod aku, pójdzie przekręcić kluczyk i "odpalić" samochód, a potem wróci zobaczyć co tam na mierniku jest.
Każdy rozumie po swojemu, miałeś na myśli dokładnie to co napisałem, aczkolwiek napisane to było nie po mojemu ;-) A spadek napięcia podczas rozruchu i tak mało powie, bo postawi pod znakiem zapytania zarówno aku jak i rozrusznik
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

 

Postprzez Grzesiek2507 » 13 sty 2015, o 22:28

Moj miernik cos dziczeje chyba. ale niby inne rzeczy mierzylem i byly ok. Dzisiaj sprawdzalem to trzyma 14,2V na odpalonym a potem nagle spadnie do 8-9V.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez lukszumk3 » 14 sty 2015, o 11:09

Ja to myślę, że na początek to warto zmienić multimetr, na jakikolwiek, byle nowy. Bo coś mi się wydaje że ten który masz Cię oszukuje.
A jeśli nowy multimetr pokaże spadek napięcia do 9-8V, to będziemy się zastanawiać dlaczego dzieje się coś, co za bardzo możliwe nie jest :->
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Grzesiek2507 » 14 sty 2015, o 12:42

Multimetr ma ze 3 dni ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Paweu » 14 sty 2015, o 14:05

By wykluczyć wadę przyrządu, przydałoby się dokonać powtórnego pomiaru innym urządzeniem.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lukszumk3 » 14 sty 2015, o 15:10

Jeśli zakładasz, że multimetr jest dobry, i na akumulatorze po x czasie jest napięcie 9V, to znaczyłoby to, że masz zwarcie na rozruszniku (szczotki, komutator) albo aku na wykończeniu, choć przy sprawnym ładowaniu nawet złom trzyma napięcie (nie mówię o pojemności i prądzie).
Skoro tak, to po zatrzymaniu silnika i jego ostygnięciu, nie byłoby możliwości jego uruchomienia (aku nie przekręci rozrusznika). Więc cytując kolegę powyżej, pożycz multimetr od kogoś, tylko taki który na pewno jest sprawny, potem pomierz napięcia na postoju, podczas rozruchu, po uruchomieniu silnika etc.
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Andrejjo » 16 lut 2015, o 19:01

Mam altek Valeo 70A, chce włożyć Valeo 90A będzie pasować P&P czy na coś zwrócić uwagę przy kupnie ?
Andrejjo
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 6 gru 2014, o 02:58
Lokalizacja: Załuki / Białystok

Postprzez pablomed » 17 lut 2015, o 21:23

no tak jeśli z mk3 jest to napewno i po drugie auta z klima mają inne mocowania trochę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kbanah » 16 mar 2015, o 11:57

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu bo mam tylko jedno pytanie. wczoraj zaczęła palić się kontrolka akumulatora. Zrobiłem z 70 km aż w końcu zgasł i ledwo co udało mi się zamknąć szyby. nie chce mi się bawić w regenerację alternatora bo używkę można dostać za około 100 zł. Stąd moje pytanie. Ludzie piszą w ogłoszeniach, że ich alternator pasuje do wszystkich wersji silnikowych. Mój silnik to 1.9 tdi 1z. Mam klimę i wspomaganie. Jaki jest u mnie (fabrycznie ile A). I od jakich silników będzie pasował. Pozdrawiam
kbanah
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 paź 2011, o 21:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Thorsten » 16 mar 2015, o 12:47

kbanah, zwróć uwagę na moc alternatora, są 70A i 90A. Uchwyty są jak dobrze pamiętam te same więc raczej zaadoptujesz każdy. Ale poczekaj czy ktoś potwierdzi moje słowa bo ręki nie dam za to :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 16 mar 2015, o 13:19

bierz od diesela bo w benzyniakach byly chyba do 70 A a diesel ma aku od 72 Ah wiec byly za slaby
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 16 mar 2015, o 13:31

kbanah, w dieslu altek to min. 90A,ale jak zmieniasz to ja bym szukał 120A
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

cron