Korektor siły hamowania.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Korektor siły hamowania.

Postprzez Kaaalkmo » 23 cze 2008, o 19:43

Witam.

Mam problem z moim Golfikiem :(
Cieknie mi korektor siły hamowania.
Byłem w warsztacie i spec powiedział że mogę go wyrzucić i wstawić rurki i jeździć bez niego ??
Czy tak można zrobić ??
A jeśli tak to jakich materiałów użyć , i jak to zrobić żeby wszystko działało i było O.K??


Proszę o pomoc !!


Jak Ktoś coś takiego robił niech opisze jak to trzeba zrobić !!
wystarczy satysfakcja ;)

Mój Golfik :-)
Kaaalkmo
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 11:20
Lokalizacja: Lubań

Korektor siły hamowania.

 

Postprzez pulsar83 » 23 cze 2008, o 20:36

Heh, fajny spec, jeździc na rurkach, skoro jest korektor siły hamowania to pewnie po coś jest :-) , miałem ten sam problem, wymieniłem cały zacisk i korektor, oczywiście używane, za części dałem chyba 400zł, teraz jest suchutko i i hamulce żylety:)
pulsar83
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 20:58
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Kaaalkmo » 23 cze 2008, o 20:44

Hmm...
No niby tak.
Znalazłem post na forum ze można tak zrobić i będzie wszystko ok.
Ale chciał bym się dowiedzieć jak to zrobić i czego użyć ??

400 złoty a słyszałem że po pewnym czasie znowu zacznie kapać ?? Nie wiem ile w tym prawdy ale tak mówili ??
wystarczy satysfakcja ;)

Mój Golfik :-)
Kaaalkmo
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 11:20
Lokalizacja: Lubań

Postprzez lizardking » 25 cze 2008, o 18:33

nie jest to mądre ani bezpieczne bo na mokrej drodze może cie tył wyprzedzić ale jaknajbardziej możliwe i równie trwałe jak rozwiązanie fabryczne. /nic ci nie będzie ciekło/

Korektor służy do dopasowywania siły hamowania tylnej osi, względem osi przedniej, do aktualnego obciążenia. Kiedy auto jest puste to korektor ogranicza siłe hamowania żeby tylne koła nie zostały zablokowane. Kiedy auto jest załadowane to lepiej dociążone tylne koła mogą mocniej hamować, co nawet jest wskazane bo masa hamowana jest większa i korektor tę siłę hamowania zwiększa. Kiedy wyrzucisz korektor to tylne koła zawsze będą hamowały z maksymalną siłą, co może spowodować zablokowanie tylnych kół w niespodziewanym momencie. W autach z ABSem wyrzucenie korektora jest nieco bezpieczniejsze.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Re: Korektor siły hamowania.

Postprzez Taiszo » 4 lip 2008, o 00:09

Kaaalkmo napisał(a):Witam.

Mam problem z moim Golfikiem :(
Cieknie mi korektor siły hamowania.
Byłem w warsztacie i spec powiedział że mogę go wyrzucić i wstawić rurki i jeździć bez niego ??
Czy tak można zrobić ??
A jeśli tak to jakich materiałów użyć , i jak to zrobić żeby wszystko działało i było O.K??


Proszę o pomoc !!


Jak Ktoś coś takiego robił niech opisze jak to trzeba zrobić !!


ja wymieniłem korektor siły hamowania samodzielnie, nie jest to żadna filozofia.
za regulator dałem 250zł (1,6 8v 75km '93) w http://sklep.intercars.com.pl/
najbardziej nameczyłem sie z odkręceniem mocowania poniewaz korektor jest alum. a mocowanie stal wiec troszke tak jakby sie ładnie skleiły.
podczas odkrecania śrub bardzo uważaj żeby ich nie zjechac bo potem czeka cie ciecie a dojscie tam nie jest takie fajne.
ponadto radze uzbroić się w części zapasowe typu: rurki miedziane, złączki i przewody gumowe, ktore tam są. w sklepie motoryzacyjnym powinni ci bez problemu dobrac odpowiednie długości.

największy problem jest z ustawieniem tej "łapki" korektora, niestety nie miałem manometrów (a tak powinno się robić) więc ustawiłem go przy małym obciążeniu tyłu samochodu na ok 1/3 długości otworu mocującego (fasolki) - oczywiscie tak aby byl mniej wcisniety grzybek.
Niestety nie jest to perfekcyjne ustawienie ale jak na domowe sposoby trzeba sobie radzic.

Pozdrawiam
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez PROSTO » 4 lip 2008, o 21:48

Ja np w swoim golfiku nie mam tego typu rozwiazania nie wiem czy tak fabrycznie wyjechal czy ktos to usunal na hamowanie na mokrej nawierzchni nie narzekam dziala poprawnie bez korektora zaznaczam ze nie wiem czy tak fabryka zrobila czy osoba postronna
PROSTO
 


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości