nie mogę odpowietrzyć hamulców :/

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

nie mogę odpowietrzyć hamulców :/

Postprzez killah » 26 gru 2013, o 16:54

Panowie,

zmieniłem tylne zaciski na obu kołach. Podczas wymiany przewody odkręcone byly może na jakieś 10 sekund. Zaciski wiadomo płynu raczej licho co w środku miały. Zaciski zmieniłem wczoraj a dzisiaj zabrałem się za odpowietrzanie i mam problem bo już płyn sam leci z odpowietrzników a pedal hamulca nadal jest miękki.

Nie odpowietrzyłem przodu bo skorodowały mi wentylki i nie mogę ich ruszyć. Ale z tego co czytałem to praktycznie 0 szans że przód się zapowietrzył. Bardziej skłaniałbym się do zapowietrzonej pompy abs ale nie uciekł mi płyn na tyle by zassała powietrze. Pilnowałem poziomu jak oka w głowie.

Pany potrzebuję szybko rad! Jeszcze raz odpowietrzać dupkę? Może jeszcze być tam jakieś powietrze? 2x każde tylne koło było odpowietrzane.

/////


Dodam jeszcze że mam pompę z abs ale abs nie działa i działa tylko jak zwykła pompa hamulcowa.
killah
 

nie mogę odpowietrzyć hamulców :/

 

Postprzez chomik » 26 gru 2013, o 17:13

1. na kanale dobrze sprawdź czy nie masz nigdzie wycieków
2. na spokojnie sprawdź ile masz płynu i odpowietrz jeszcze raz
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez miras200888 » 26 gru 2013, o 17:19

raczej masz pompe zapowietrzana
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez killah » 26 gru 2013, o 17:22

chomik napisał(a):1. na kanale dobrze sprawdź czy nie masz nigdzie wycieków
2. na spokojnie sprawdź ile masz płynu i odpowietrz jeszcze raz


No nie ma wycieków. Przecież do wczoraj układ był szczelny. Przy zaciskach wszystko wydaje się być ok.

Jutro chyba wezmę jakiegoś francuza i odkręcę odpowietrznik i wstawię z tylnych zacisków do przedniego zacisku i odpowietrzę ten przód. Chociaż nie jestem przekonany czy to coś da.

Przecież jak abs nie działa to i tak procedura odpowietrzania jest taka sama? Z resztą u hansa jak zmienialiśmy silnik to odpowietrzyliśmy to normalnie wtedy i było ok do wczoraj.
killah
 

Postprzez miras200888 » 26 gru 2013, o 17:29

jak ja odpowietrzałem to z 400ml plunu musiałem odpowietrzyc i dopiero było git , a se sprzegłem tez nniezłe jaja miałem..
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez killah » 26 gru 2013, o 17:49

miras200888 napisał(a):jak ja odpowietrzałem to z 400ml plunu musiałem odpowietrzyc i dopiero było git , a se sprzegłem tez nniezłe jaja miałem..


ja mam normalne sprzęgło.. na szczęście.

Ja już 500 ml przelałem praktycznie... I nadal jest źle. Przejechałem się teraz i pedał wpada w podłogę i dopiero tak jak energicznie naciskam pedał hamulca to szarpnie nim trochę. Więc może jutro do sklepu po płyn się dopyrkam nim.
killah
 

Postprzez miras200888 » 26 gru 2013, o 18:08

A co to za płyn kupiłeś? Kupiłeś dot-3 czy dot-4 ? Bo zawsze sie kupuje taki jak był zalany.
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez killah » 26 gru 2013, o 18:16

miras200888 napisał(a):A co to za płyn kupiłeś? Kupiłeś dot-3 czy dot-4 ? Bo zawsze sie kupuje taki jak był zalany.


Oczywiście DOT-4. Proszę nie traktuj mnie jak idioty.

Panowie a ta metoda dla pojazdów z ABS jak opisana w tym linku?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315610

Z ABS'em

Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.

Koła Przednie

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło

Koła tylne

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.

Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy

4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX


U mnie abs nie działa i kiedyś odpowietrzaliśmy normalnie jak zwykle i było dobrze a teraz mam z tym problem.
killah
 

Postprzez miras200888 » 26 gru 2013, o 18:29

Nie traktuje ci jak idiote, ale wiesz że sklepie mogli sie pomylić i dać ci inny plyn , różnie to bywa
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez pablomed » 26 gru 2013, o 21:26

killah, ta procedura z drugiego forum chyba nie zda egzaminu, bo nic tam nie pisze o włączeniu pompy, co chwile piszą żeby wyłączyć zapłon tylko. Nie wymądrzam się w tej kwestii bo jak miałem poprzedniego golfa z ABS-m to po prostu pilnowałem żeby nie brakło płynu. Ty piszesz że też pilnowałeś a jednak coś nie wyszło i nie wiadomo co. Ponieważ przód się nagle ot tak nie zapowietrzył to chyba jednak ni udało się upilnować i masz pompę zapowietrzoną. Teraz pytanie: czy jesteś w stanie ją uruchomić choćby " na krótko czy jest spalona? Czy VAG ją widzi? I czy masz stary czy nowy typ ABS-u? W starym do pompy idzie osobna wtyczka łatwo podać prąd na krótko. No i jeszcze można wypróbować majstrując wentyl do dopasowanej nakrętki na zbiorniczek i podając trochę ciśnienie. Nie robiłem to dokładnie nie napiszę, ale jedno jest zauważalne, w necie jest wiele metod opisanych każda inna , ludzie się kłucą o kolejność czynności, w włączenie lub nie zapłonu lub silnika itd, osobiście nie trafiłem na rzeczowy opis , jak ktoś ma swój sprawdzony sposób Vagiem czy bez Vaga to proponuje niech tu opisze

a tu masz opis chyba akuratny do nowego typu, zadziała jeśli ABS coś tam jeszcze działa i poslucha VAGA http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 26 gru 2013, o 21:52

Pablo,

Pompa jest 100% sprawna. Jest to nowy typ co w mk4 też występował. Ten z eds. Nie działa abs bo nie ma czujników i tyle :) JEszcze nie skończyłem budowy abs. Komp ją normalnie widzi. Co do płynu jestem pewny że nie spadł poniżej minimum.

1 osoba co miała podobny problem (też wymiana obydwu zacisków) napisała mi że udało jej się odpowietrzyć tył dopiero jak w 3 osoby robili. 1 pompowała, 2ga przy zacisku a 3cia ciągle utrzymywała płyn na max. Robili na włączonym silniku. Pompa z abs. Jak był chociaż do połowy płyn to ciągle leciało powietrze z zacisków.

Oczywiście mogę podpiąć pod kompa tą pompę i w ostateczności tak zrobię ale ten przypadek co opisałem wyżej również wskazywał na awarię pompy tj zapowietrzenie.

Dodatkowo jutro zwalam zaciski i je traktuję młotkiem co by wszystkie pęcherzyki powietrza przestały się chować po czeluściach zacisku i uciekły z niego w końcu.
killah
 

Postprzez pablomed » 28 gru 2013, o 01:21

nie no z tym młotkiem to nie trzeba naprawdę :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - - lokalizatory uszkodzeń światłowodu



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości