Demontaż i montaż bębna hamulcowego

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Demontaż i montaż bębna hamulcowego

Postprzez hellaflush » 17 lip 2013, o 23:01

Hej, mam zamiar przesmarować sobie te piszczące elementy w bębnach, które piszczą przy odpuszczaniu pedału hamulca. No i tu mam kilka pytań.

Trzeba najpierw zwolnić "blokadę"
Obrazek

Ale pytanko mam jak później ten bęben poprawnie założyć? Bo trzeba skasować luzy to raz a dwa, że bęben nie wchodzi tak łatwo :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Demontaż i montaż bębna hamulcowego

 

Postprzez Paweu » 17 lip 2013, o 23:11

hellaflush napisał(a):Hej, mam zamiar przesmarować sobie te piszczące elementy w bębnach, które piszczą przy odpuszczaniu pedału hamulca


Smar miedziany najlepiej.

hellaflush napisał(a): trzeba skasować luzy to raz a dwa, że bęben nie wchodzi tak łatwo


Po ustawieniu tego dzyndzla bęben powinien wejść bez problemu. jeśli masz progi na bębnie to przydałby się je przetoczyć.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez hellaflush » 19 lip 2013, o 13:44

No i wszystko poszło gładko, nasmarowane smarem miedziowym i dalej piszczy... Na parkingu można oszaleć od tego dźwięku. Najlepiej jak pada deszcz to wtedy jest cisza :P No nic muszę chyba ściągnąć te szczęki i nasmarować ile się da przy tej tarczy kotwicznej jak nie pomoże to wymiana szczęk albo zmiana na tarcze...
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Paweu » 19 lip 2013, o 16:59

hellaflush napisał(a):albo zmiana na tarcze...


No niestety chyba tylko ta opcja rozwiąże ten problem.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez hellaflush » 20 lip 2013, o 16:07

Drugi dzień walki z bębnami. Kupiłem smar w sprayu, sprężone powietrze, pędzelek i kilka pierdół i udało się, cisza :yay: Sprężonym powietrzem przewiałem cały syf z bębnów, wyczyściłem, na to poszedł smar w sprayu i dodatkowo nawaliłem w te ocierające miejsca smar miedziowy. Efekt ok, pisków brak - zobaczymy na jak długo :P Jak ktoś ma jakieś pytania na ten temat to śmiało zadawać :hyhy:
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez prezesik » 20 lip 2013, o 19:54

hellaflush napisał(a):Drugi dzień walki z bębnami. Kupiłem smar w sprayu, sprężone powietrze, pędzelek i kilka pierdół i udało się, cisza :yay: Sprężonym powietrzem przewiałem cały syf z bębnów, wyczyściłem, na to poszedł smar w sprayu i dodatkowo nawaliłem w te ocierające miejsca smar miedziowy. Efekt ok, pisków brak - zobaczymy na jak długo :P Jak ktoś ma jakieś pytania na ten temat to śmiało zadawać :hyhy:
zaznacz na foto z pierwszego postu które miejsca przesmarowałeś, chętnie zrobię to u siebie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hellaflush » 20 lip 2013, o 20:13

W tych miejscach szczęki ocierają o tarczę kotwiczną i powodują pisk. Najlepiej zdjąć szczęki ale nie trzeba. Dobrą rzeczą jest smar w sprayu z rurką bo można tam się łatwo dostać. Dodatkowo można przesmarować sprężynki i tam gdzie są nity.


Obrazek
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez pawlacz » 19 sie 2013, o 20:57

Ja wlasnie czytalem ze to ta sprezyna powoduje pisk i trzeba ją nasmarowac. Niestety tez mam ten problem ale sie obawiam ze nia dam rady poskladac tego spowrotem :/
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez hellaflush » 19 sie 2013, o 21:23

Sprężyna nie piszczy. Temat już jest wyczerpany bo wszystko czarno na białym co trzeba zrobić a wcale nie musisz tego ściągać. Smar miedziowy w sprayu i psikasz wszystko co jest za szczękami czyli tą tarczę.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez AdiK__ » 19 sie 2013, o 22:42

Nie lepiej kupić nowy zestaw montażowy np z ATE? Kosztuje około 35zł a nie bawić się w smary i inne duperele? Z resztą co kto woli ;p a poskładanie tego jest bajecznie proste ;p jeśli myślisz że nie podołasz zrób zdjęcie przed demontażem i poskładaj na nowych częściach tak samo.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez hellaflush » 19 sie 2013, o 22:45

Ja wymieniałem w zeszłym roku alei tak zaczęło to piszczeć :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez pablomed » 21 sie 2013, o 18:14

hellaflush, temat będzie wyczerpany jak wypali się smar który dostał się na szczęki, podejrzewam że nadal bedzie piszczeć, wówczas kupisz lepsze szczęki, albo stare papierem przeszlifujesz oraz zlikwidujesz rant na bebnie jesli sie wytworzył.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - - nauczanie zdalne



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości