Air Ride czyli z czym to się je :)

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Czy temat pomógł Ci rozwiać wątpliwości dotyczące Air Ride?

TAK
12
92%
NIE
1
8%
 
Liczba głosów : 13

Air Ride czyli z czym to się je :)

Postprzez Docenty » 26 mar 2013, o 19:16

A więc nie ma tu takiego tematu, a warto taki temat założyć i rozwiewać wszelkie wątpliwości :)


Obrazek


Od początku co to jest :)
Jako, że pisałem pracę inżynierską na temat stworzenia zawieszenia właśnie do mk3 to pokażę tu z czym to się je :)



BUDOWA ZAWIESZENIA:

W zawieszeniu pneumatycznym tradycyjne sprężyny stalowe zostały całkowicie zastąpione przez miechy powietrzne. Do zasilenia układu potrzeba specjalnie przygotowanego powietrza, które powinno być zakumulowane w specjalnym zbiorniku. Sprężone powietrze do układu dostarczone jest za pomocą specjalnej sprężarki elektrycznej. Tak przygotowane powietrze dostarczane jest do elektromagnetycznych zaworów NZ (normalnie zamkniętych), a następnie za ich pośrednictwem sprężone powietrze trafia do poduszek powietrznych. Miechy zamontowane mogą być na kolumnie McPhersona lub niezależnie od niej np. na tylnej belce lub wachaczu. Sterowanie zaworami odbywa się elektryczne za pomocą dwóch cewek przypadających na jeden zawór. Jedna steruje spuszczaniem powietrza, druga pompowaniem go. Regulacja ciśnienia możliwa jest manualnie za pomocą obserwacji manometrów lub elektronicznie z użyciem czujników ciśnienia oraz komputerowej jednostki sterującej.


tak wyglądają elementy dla golfa 3
Obrazek
Obrazek

piloty do sterowania:
Obrazek


i najczęstsze pytania ( w związku z tym, że to wersja beta tego tematu to na bieząco będę starał się go uzupełniać o pytania i jednoczęśnie odpowiedzi):

Przede wszystkim do czego to ma służyc?

Ano jeśli chodzi komuś o wygląd na postoju, a podczas jazdy zachowanie komfortu to używa się 3 bałwankowych poduszek co daje efekt taki, ze podczas jazdy mamy ciśnienie ok 3 bar, odpowiadające wysokości kitu obniżającego o jakies 40mm, na full naładowanym ćisnieniu mamy wysokość serii ale bardzo twardą (wiec rozwiązanie 3 bałwanków stosuje sie do komfortowej jazdy- nie mniej nie jest to seria, tylko efektu KITowego zawiasu ciut twardszego i niższego od serii.)

Natomiast jeśli ktoś chce pojeździć na glebie, a na zlocie mieć położyć auto to stosuje sie 2 bałwanki.
Przy napompowaniu ich do 2-3bar mamy dość sporą glebę ale do lansu, wiec o sporcie można zapomnieć- bo nie jest zbyt twardo- patrz komfort jak przy kicie ale ok -80mm, natomiast przy napompowaniu ich do 5 bar mamy nadal dosyć sporą glebę ale i beton- zawieszenie właściwie wcale nie pracuje...

Podsumowując co kto woli tak ma :)

Kolejną sprawą jest to, że okucie jest nakręcane na amortyzator więc każdy ma możliwość tak nakręcenia okucia aby określić maksymalne uniesienie auta i jednocześnie może zrobić tak, że auto bez powietrza bedzie lezeć, natomiast maksymalne podniesienie może wynieść 2cm i być betonem.

Awaryjność:
to temat rzeka ale układ może być awaryjny ale jedynie w przypadku źle dobranego zestawu, jak ktoś wszystko zrobi po kosztach nie patrzac, że elementy układanki powinny być dopasowane a nie każda z innej parafi...

Ostatnimi czasy robię zestawy nienajszybsze ale bardzo niezawodne: wężę 6mm czyli caly uklad jest na 6 mm a nie jak w przypadku szybszych zestawow 10mm + 6mm co daje sporo złączek redukcji itd. a każda złączka to możliwość nieszczelnośći. Kolejna sprawa to jakość samych złączek, szybkozłączki są średnie... lepiej doinwestować kilka zł i mieć metalowe skręcane wszystkie.

Zima:
jeśli ktoś jezdzi w zimie z zestaw np ma niechlujnie zrobiony to może to niedziałać, chodzi przede wszystkim o to, ze zawory powinny być w środku auta- a nie najczęsciej w zimnym bagazniku tylko np, pod kanapą lub pod siedzeniem gdzie idzie powietrze na nogi i jednocześnie ogrzewa elektrozawory, podobnie wężę powinny być poprowadzone wewnątrz auta np w progach a nie tak jak paliwowe w podwoziu.

no to czekam na pytania i będę starał się na nie odpowiadać :) a tymczasem zapraszam do siebie na FB gdzie można pooglądać zdjęcia elementów i takie tam :)
zapraszam do polubienia :)
Air Ride od Air Right on Facebook
Avatar użytkownika
Docenty
Badacz tematu
 
Posty: 388
Dołączył(a): 11 gru 2009, o 21:06
Lokalizacja: Prudnik

Air Ride czyli z czym to się je :)

 


- - - sprężyny



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości