Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Licznik, kontrolki, wskaźniki

Postprzez Y@RO » 2 maja 2008, o 22:16

Jak w temacie, Da sie jakos podlaczyc licznik z POLO z roku 99 do golfa mk3 ? Wiem ze da sie z golfa 4 bo sa instrukcje, ale w tym problem ze licznik z polo ma wejscie na JEDNA kostke a z golfa na dwie ... Moze ktos juz tak kombinowal ? Pozdro

http://moto.allegro.pl/item351019908_vw ... 99_r_.html tak wyglada licznik z POLO
Ostatnio edytowano 9 lut 2013, o 16:03 przez Y@RO, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Licznik, kontrolki, wskaźniki

 

Postprzez PiJey88 » 2 maja 2008, o 23:30

a czemu chcesz z POLO :?: Nie łatwiej z MK4 :?: Jak sam pisałeś są do tego instrukcje juz porobione

a zeby podłączyć ten sz polo, musiał byś wiedzieć od czego sa pojedyńcze PINY w tym liczniku, więc potrzebujesz jakiegoś schematu/instrukcji serwisowej, poszukaj na forach POLO
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 3 maja 2008, o 01:09

Rozumiem Kolegę Y@RO: odpowiedź jest prosta - licznik Polo nie wymaga przeróbek mechanicznych, podcięć, wypiłowań, po prostu pasuje a Mk4 jest nieco ale jednak większy...
Mam schemat z opisem pinów do tego modelu licznika. Nie wszyscy na forum są zainteresowani by wstawiać tak duży (dwie strony A4) załącznik, zresztą byłby usunięty. Jeśli Kolega jest faktycznie zainteresowany - proszę podać swój e-mail (przez mail "forumowy" nie pójdzie) i prześlę - nie ma sprawy :-)
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Y@RO » 3 maja 2008, o 10:14

Tak, z POLO jest nieco mniejszy i ma do 200 wyskalowany licznik no i oczywiscie jedna kostka co latwiej ja dostac. A golf 4 ma juz dwie kostki i wiecej przerobek.

Takie cos znalazlem:

Stara ---->> Nowa
1 ---->> wolny,
2 ---->> 22 wskaźnik braku płynu chłodniczego,
3 ---->> 7+9+24 zacisk 31, masa,
4 ---->> wolny,
5 ---->> 7+9+24 zacisk 31b, elektronika – masa,
6 ---->> 7+9+24 wyłącznik pamięci wskaźnika wielofunkcyjnego (Memory)
7 ---->> wolny,
8 ---->> wolny,
9 ---->> 10 wyłącznik ciśnienia oleju 0,3 bar,
10 ---->> 11 sygnały dla obroty
11 ---->> 23 zacisk 30, dodatni biegun akumulatora, zegar czasu,
12 ---->> 20 zacisk 58b, oświetlenie tablicy przyrządów,
13 ---->> 1 zacisk 15, ogólnie,
14 ---->> wolny,
15 ---->> wolny,
16 ---->> 12 lampka sygnalizacyjna alternatora, zacisk 61,
17 ---->> wolny,
18 ---->> 29 lampka sygnalizacyjna układu dwuobwodowego i układu ręcznego hamulca,
19 ---->> 7+9+24 czujnik zewnętrznej temperatury, sygnał∗,
20 ---->> 13 lampka sygnalizacyjna czasu rozgrzewania świec żarowych (CAT) Check / Choke,
21 ---->> 5 wskaźnik rezerwy paliwa,
22 ---->> 18 lampka sygnalizacyjna lewego kierunkowskazu,
23 ---->> 8 wskaźnik temperatury płynu chłodzącego,
24 ---->> lampka sygnalizacyjna prawego kierunkowskazu,
25 ---->> 17 lampka sygnalizacyjna świateł drogowych,
26 ---->> wolny,
27 ---->> 28 sygnał prędkości od czujnika G22 do prędkościomierza, wejście E – miernik prędkości
28 ---->> 14 oświetlenie tylnych świateł przeciwmgłowych.

Ale jak cos to dj_yaro@tlen.pl
Zapraszam do komentowania i oglądania :) :D :P

http://www.golf3.pl/topics2/germanik-mk ... vt6067.htm
_________________
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Postprzez Zico63 » 3 maja 2008, o 16:01

Zgadza się w 100%! I Kolega to znalazł w sieci :-D , a ja musiałem to kiedyś sam opracowywać :zly: :zly: .
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Y@RO » 3 maja 2008, o 20:34

Hehe no :P Ale nie rozumiem z tego niektorych pinow bo taki tępy moze jestem np.

5 ---->> 7+9+24 zacisk 31b, elektronika – masa,

czyli z 5 pinu w starej wtyczce mam przepiac kable do pinu 7,9 i 24 w nowej wtyczce ?

6 ---->> 7+9+24 wyłącznik pamięci wskaźnika wielofunkcyjnego (Memory) a tutaj tak samo ... nie rozumiem troche z tego :(
Zapraszam do komentowania i oglądania :) :D :P

http://www.golf3.pl/topics2/germanik-mk ... vt6067.htm
_________________
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Postprzez Zico63 » 4 maja 2008, o 15:48

Jeśli w samochodzie jest wyświetlacz wielofunkcyjny MFA to wtedy pin 6 jest wyłączniczkiem spinany do masy "kasowanie". oznaczenie 7+9+24 oznacza, że te trzy są razem spięte do siebie. Gdy nie ma MFA to 6 i 19 zostają wolne.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Y@RO » 4 maja 2008, o 16:53

ok to 6 i 19 wolne .... a 5 ??
Zapraszam do komentowania i oglądania :) :D :P

http://www.golf3.pl/topics2/germanik-mk ... vt6067.htm
_________________
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Postprzez Zico63 » 4 maja 2008, o 17:08

Z tego wynika, że 5 jest też wolny - jesli nie ma MFA. Nie podłączałem jeszcze licznika z MFA i jest to pisane na podstawie analizy tych wyprowadzeń. Licznik bez MFA chodził O.K.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Y@RO » 4 maja 2008, o 18:27

i jeszcze 3 wolna :PP heheh :D a jak jest z poziomem paliwa ? bo na jednych stronach pisze ze tzreba plywak wygiac jakos w druga strone, gdzie indziej ze trzeba rezystor jakis zmieniac ... i tak samo jest z cisnieniem oleju ...
Zapraszam do komentowania i oglądania :) :D :P

http://www.golf3.pl/topics2/germanik-mk ... vt6067.htm
_________________
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Postprzez Zico63 » 4 maja 2008, o 18:52

W tym, co robiłem (98r standard) nic nie trzeba było robić - dlatego w pierwszym poście pisałem, że praktycznie bez przeróbek. Ale tak jak w Mk3 jest wwiele wersji liczników ( MotoMeter , VDO, do tego indeksy prędkości czyli przeliczniki liczby obrotów koła na kilometr, indeks obrotów silnika itd.) tak i w Polo też. Nam jak robiliśmy to się "udało". Licznik był "trofiejny" i działaliśmy na zasadzie: gorzej nie będzie (fabryczny na skutek nieprzemyślanych przeróbek się zdymił). W Polo bywały do 97r jeszcze inne - prawie identyczne jak w Golfach, z temperaturą i paliwem po bokach. Tam to już w ogóle pikuś :-). Praktycznie więc trzeba go mieć w rękach, połączyć i dopiero zdecydować o zakupie. Przy tych przeróbkach o których Kolega pisze - sprawa zaczyna być na granicy opłacalności.

Poprawiony w/g wskazówek PiJey88.
Ostatnio edytowano 4 maja 2008, o 21:50 przez Zico63, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Y@RO » 4 maja 2008, o 19:09

Heheh no wlasnie ja mam aktualnie z polo licznik z obrotomierzem i wskazówkami podswietlanymi od spodu z golfa IV ktore sam zamontowalem. Chce go spzredac i zalozyc juz ten nowszy z polo po 97r. Jestem tej mysli ze sie uda. Ten licznik co mam na oku jest z polo 1,4 wiec MOZE nie byc problemow z predkoscia i stanem paliwa w baku bo ja tez mam 1,4 silnik. :):) Ale jak masz ta instrukcje co pisales sam wczesniej ze opracowywales to wyslij : dj_yaro@tlen.pl moze i sie przyda :))
Zapraszam do komentowania i oglądania :) :D :P

http://www.golf3.pl/topics2/germanik-mk ... vt6067.htm
_________________
Avatar użytkownika
Y@RO
Czytacz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:11
Lokalizacja: Liban City :]

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości