korektor siły hamowania

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

korektor siły hamowania

Postprzez k0la » 14 paź 2012, o 15:37

Witam, mam problem tego typu że kapie mi płyn hamulcowy z korektora siły hamowania.
Kapie tak jakby spod tej gumy która jest niezbyt szczelna.
Ostatnio wszedłem na kanał pod samochód, popuściłem to ramie od spodu, ściągłem gume i wyczysciłem ten syf co tam był i jest troche lepiej, tzn nie kapie tak jak wczesniej bo widze po plamach na betonie w garazu.
To jest wyciek rzedu kilka kropel za noc no ale chciałbym sie tego pozbyć

Da sie cos z tym zrobić ? Korektor nie wygląda na uszkodzony z wierzchu (a obawiałem sie że jest gdzieś rozwalony bo lata kilka cm nad asfaltem)
On ma byc bardziej dociśnięty na tym ramieniu czy ma być luźny od dołu?
Bo nie ogarniam tego patentu do końca :P
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

korektor siły hamowania

 

Postprzez prezesik » 16 paź 2012, o 20:56

k0la napisał(a):On ma byc bardziej dociśnięty na tym ramieniu czy ma być luźny od dołu?
raczej ma być na sztywno z belką bez luzu.
On wspomaga hamowanie tylnych kół podczas obciążenia. Gdy wsiądą 3 osoby na tył, belka się ugina, pociągając za sobą dźwignię korektora. Dźwignia wtedy wciska tłoczek ( który Ci cieknie ) i pompuje dodatkową ilość płynu hamulcowego do tylnych hamulców, co wspomaga hamowanie, nie musisz mocno nogą się zapierać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 18 paź 2012, o 00:29

k0la, korektor się wymienia. Można zaryzykować używkę ze szrotu, mnie się udało za 3 dychy sprawny kupić, albo nowy - ale sa drogie. Odważni i nieroztropni wywalają korektor i łączą przewody za pomocą złączek. Niby się straszy że wówczas tył za mocno hamuje co grozi poślizgiem bocznym na śliskim, ale tak praktycznie to i tak guzik te tylne hamulce w mk3 trzymają, więc jak uważasz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez AdiK__ » 18 paź 2012, o 08:25

pablomed, ja u siebie nie mam korektora i nie zauważyłem aby mi tył na śliskiej nawierzchni uciekał.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 18 paź 2012, o 10:39

AdiK__ napisał(a):pablomed, ja u siebie nie mam korektora i nie zauważyłem aby mi tył na śliskiej nawierzchni uciekał.
w moim golfie chyba oryginalnie juz nie było korektora ( rocznik 1991 grudzień ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez AdiK__ » 18 paź 2012, o 10:41

Ja miałem ale przy stłuczce wygięło belkę wstawili mi drugą i widocznie nie chcieli się bawić w montaż korektora tak więc go nie mam i nie czuję żadnej różnicy.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez k0la » 20 paź 2012, o 22:31

problem juz rozwiazałem jakiś czas temu ale długo nikt nic nie pisał i zapomniałem o temacie na forum :)
juz nie kapie, był najwidoczniej jakiś luz który zniwelowałem :)

co do tego tłoczka który sie niby wciska podczas obciążenia tyłu - nie wiem czy on sie ma prawo wciskać cokolwiek skoro mam glebe około 12cm niżej względem serii i wtedy belka już sama w sobie ciśnie ten korektor , non stop bo itak nie jezdze z nikim z tyłu :P
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości