ubywa płynu chłodzącego 1.6 ABU

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

ubywa płynu chłodzącego 1.6 ABU

Postprzez bynioo » 13 maja 2012, o 21:23

Witam,

autko Golf 3, 1.6 benz+gaz 75KM ABU 94'

od kupna auta zauważyłem że płynu chłodzącego było więcej niż MAX i to jakieś z 1cm(tydz temu). Zrobiłem ponad 400km, dziś sprawdzałem ogólnie stan wszystkich płynów i oto co zauważyłem:
-płynu chłodzącego jest na poziomie MAX, czyli SPADŁO
-oleju nie przybywa, nie ubywa, nie ma mleka w oleju i nie robi sie "masło" na korku oleju
-temperature w czasie jazdy, krótszej dłuższej trzyma na 90st, czasem tylko w malym korku wzrosnie ale po ruszeniu spada na 90.

z tego co pamiętam, w płynie było oczko, chyba oleju, ale kto wie co tam było wlewane. Dziś próbowałem otworzyć ale dość mocno był 'zapieczony' korek więc odpuściłem

Auto wydaje mi się, że dymi dość mocno odrazu po odpaleniu auta tak samo jak na rozgrzanym... zdarza się że nie widzę dymu w cale

-jeszcze nie obejżałem dokładnie zbiorniczka czy nigdzie nie cieknie, zastanawia mnie ten korek. pamietam że jezdziłem chwile na nie dokręconym(byl poprostu wsadzwony moze z <1 obrotem), po czym go dokręciłem i teraz nie moge odkrecic
-węży także nie sprawdzałem, rozumiem że mają być miekkie?
-oraz nie sprawdzalem czy jest mokro przy tunelu


myślałem, że to uszczelka pod głowicą, byłem u mechanika jednego i drugiego i powiedzieli że razem z planowaniem to bedzie 800zł~. Drugi z nich obejżał olej i powiedział że to nie to.
8 stówek wydaje mi się że dużo, baardzo dużo. Czy faktycznie tyle to kosztuje ?


Jestem przed wymianą rozrządu, pompka wody też może mieć cos z tym wspólnego?
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

ubywa płynu chłodzącego 1.6 ABU

 

Postprzez trojeczkaGT » 13 maja 2012, o 21:53

nie leje sie wiecej niz max ;p jak masz max to zawsze cos ucieknie a 1 cm od podzialki max to jest juz chyba wysokosc tego "otworu" zabezpieczajacego. nie lej wiecej niz max najlepiej pomiedzy

a po drugie jak bedziesz tak jezdzil do mechanikow to ladnie Ciebie skroja ;p ja robilem uszczelke z planowaniem i placilem 600 za wszystko

po trzecie poszukaj wyciekow pod autem z pompy wody tez moze cieknac jezeli nie bedzie nigdzie mokro to poczekaj i zobacz czy nadal ubywa plynu i nie lej wiec niz max ma byc pomiedzy min a max
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bynioo » 13 maja 2012, o 22:10

no tak było zalane jak go kupiłem, jak gdzieś jest napisane MAX to z jakiegoś powodu nie warto tego przekraczać, ja o tym wiem. No ale wracając, mogło ubyć poprostu z tego powodu że było za dużo, wytwarzało się ciśnienie wieksze i juz ? czy jest się o co martwić ?

ogolnie jak czytam o tych cenach za glowice z planowaniem itp to zastanawiam się czy nie kupić nowego silnika ....
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez trojeczkaGT » 13 maja 2012, o 22:22

a wiec : kupowanie nowego silnika mija sie z celem przy robieniu uszczelki pod glowica bo kupisz silnik ale nie wiadomo jak u niego bedzie z dzialaniem. juz lepiej swap (zmiana na mocniejszy silnik)

a mozliwe ze ubylo bo bylo wlasnie za duzo :) polecam jezdzic nadal i zagladac jak bedzie mniej niz min to wtedy trzeba szukac. jedynie mozesz wycieki pod autem zobaczyc czy sa

jak nie masz kanalu to wez sobie kilka kartonow z "biedy" podloz pod auto i odpal go niech sie zagrzeje i zobaczysz
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2012, o 08:11

Po co od razu kupować wymieniać uszczelkę czy kupować silnik . Sprawdź nieszczelności a szczególnie trójniki cieczy od gazu może mają mikropęknięcie pocą się i jak są ciepłe wycieku nie widać przy uszczelce ten ubytek większy by był. :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez WSZ » 15 maja 2012, o 09:28

Mi też ubywa płynu w ABU, ale mam do wymiany króciec. Tyle już na tym jeżdżę, a zrobiłbym raz i miałbym spokój, to co jakiś czas dolewam, jak nie wodę to płyn. Bo aż widać jak z tego króćca ( trójnika ) kapie.

Mowa o:
Obrazek
Ostatnio edytowano 16 maja 2012, o 09:22 przez WSZ, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2012, o 09:33

Czasem też są mało widoczne pocenia lub wycieki przy nagrzewnicy ,ale przy gazie trójniki ala priv nie wytrzymują i połączenia :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez rafal9119 » 15 maja 2012, o 09:45

niestety jak bedziesz dawał dla mechanika to 800 zł to wyjdzie. kolego a pomysl tak kupisz silnik za około powiedzmy 600 zł i tez trzeba bedzie po jakims czasie głowice sciagac i co koszt podwójny. a jak zrobisz ten to bedziesz wiedział czym jezdzisz. a tak na marginesie to obejrz dokładnie cały silnik moze gdzies ci ucieka ten płyn
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Emiczka » 15 maja 2012, o 13:36

Dokładnie mnie też uciekało przez ten króciec a tak poza tym jak masz więcej niż max to po to masz dziurkę w zbiorniczku wyrównawczym żeby nadmiar wody wywaliło i tyle:)
Sprawdź dobrze zbiorniczek i czy wszystkie węże od chłodnicy i innych są dobrze umieszczone i nie są dziurawe nie zakładaj od razu ze nowy silnik czy uszczelka. Najpierw małe rzeczy później większe nie załamuj już się.
Glowa do gory i daj znać :)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2012, o 13:45

Emiczka napisał(a):Dokładnie mnie też uciekało przez ten króciec a tak poza tym jak masz więcej niż max to po to masz dziurkę w zbiorniczku wyrównawczym żeby nadmiar wody wywaliło i tyle:)
Sprawdź dobrze zbiorniczek i czy wszystkie węże od chłodnicy i innych są dobrze umieszczone i nie są dziurawe nie zakładaj od razu ze nowy silnik czy uszczelka. Najpierw małe rzeczy później większe nie załamuj już się.
Glowa do gory i daj znać :)

Popieram może płeć piękna uświadomi Naszego Kolegę do szukania przyczyny błahej , a nie do drastycznych wydatków pozdrawiam Cię Emiczka :padam: :padam: :padam:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez WSZ » 16 maja 2012, o 09:23

Też zastanawiam się czemu kolega nie napisał nic o stanie króćca, a może po prostu jest suchy i dlatego rzeczy błahe odstawił na bok ;)
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez rafal9119 » 17 maja 2012, o 09:45

ja kiedys w swoim pasku tez szukałem dziury w całym i nic to nie da a taka sama była sytuacja .Wymiana uszczelki pod głowica pomogła
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron