jak naprawic szyberdach

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

jak naprawic szyberdach

Postprzez trojeczkaGT » 31 sty 2012, o 20:53

witam mam problem otoz jak kazdy wie w golfikach czesto pekaja prowadnice ;/ i naprawilem sobie ladnie sposobem z forum ale mam problem bo szyberdach ladnie sie chowa pod dach ale potem jest problem z wysunieciem go (zamknieciem) poniewaz jedna prowadnica ( ten zaczep-zapadka ) podnosi sie za latwo i jedna trzyma a ta druga puszcza i szyber chce sie podnosic gdy jest schowany pod dachem jeszcze.

jak temu zaradzic ?
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

jak naprawic szyberdach

 

Postprzez pablomed » 31 sty 2012, o 22:34

jeśli chodzi ci o tą błyszczącą część, zwiemy ją pieskiem, to winne jest odłamanie jednej lub dwóch z czterech nóżek w suwaku który przesuwa się w szynie szyberdachu i jest z tym pieskiem połączona, po odłamaniu tych nóżek część ta znajduje się za wysoko do dobrego działania, trzeba odpiąć pieska od suwaka, suwak wysunąć w tył (oczywiście zdejmowanie podsufitki), uważać bo odłamana nóżka pewnie wypadnie na odłoge a jest potrzebna. Potem przymocować nóżkę jak była nawiercając 3 otworki wiertłem ok. 1.2 mm, popzez nóżkę i suwak potem z tegoż wiertła zrobić 3 trzpienie i złoć wszystko na kleju do metalu. Powiedzmy jeszcze, czasem wystarczy założyć grubszy plastykowy pierścionek na elemencie pieska który opiera się o szynę - to pomoże do czasu odłamania następnej nóżki więc lepiej zrobić to od razu porządnie. masz to pokazane strzałką , nóżki z wąsami tez widać, mają być 4 http://www.scarab.jawnet.pl/fotki/szyber1.jpg reszte doczytaj fotka pochodzi z tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=17245
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bradley » 31 sty 2012, o 23:27

Ja zamiast tej gumeczki nalozylem wezyk igielitowy, pozniej drugi o wiekszej srednicy, calosc przykleilem poxipolem i pieski sa na wlasciwej wysokosci i szyber smiga od naprawy :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez trojeczkaGT » 1 lut 2012, o 09:29

chyba pomysl bradleya mi najbardziej pomoze ale to na wiosne teraz gromadze wiedze :d bo szyber juz ma wstawione te ulamane czesci prowadnicy w prowadnice (szlifierka i dopasowanie w srodek) tylko wlasnie ten "piesek" mi problemy robil
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 1 lut 2012, o 22:52

trojeczkaGT, ktoś w necie bawił się dorabianie tych suwaków na frezarce na zamówienie, nie mogę teraz znaleźć może tobie się uda, inaczej tylko coś ze szrotu albo szukaj w dziele giełdy jeśli ktoś ma niesprawny szyber to może ci tą część wyjmie, oczywiście na wypadek jakby zakładanie rurki nie wystarczyło na długo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości