ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 22 sty 2012, o 12:45

radomiak napisał(a):jeszcze podpowiedz odemnie jak nie masz dobrego sciagacza do lozysk i imadla to sie nie bierz za altek lepiej daj mechaniorowi niech ci zrobi.

potwierdzam.
Ja musiałem kupić nieduży ściągacz, który jeszcze podpiłowałem, aby załapał łożysko.
Dużym problemem też jest odkręcenie nakrętki koła pasowego - po 15-20 latach nieruszania to tragedia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez xgrzesio2 » 22 lut 2012, o 10:02

Co prawda po długim czasie ale chciałbym wrzucić słowo jaka była przyczyna mojego problemu (dla potomnych). Otóż walnięta była płyta diodowa. Jej wymiana rozwiązała problem.

Dzięki za wszelkie porady.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Regulator napięcia Valeo

Postprzez pitt47 » 25 lut 2012, o 08:59

Witam. Szukam, szukam i nie mogę znaleść za wyjątkiem oryginału a to za drogie. Gdzie można kupić taki regulator-zamiennik do altka Valeo 90A? Czy opłaca się ewentualna regeneracja w jakimś specjalistycznym warsztacie czy lepeiej kupić używkę od np innych kolegów z forum? Proszę o info.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez pablomed » 25 lut 2012, o 11:46

moim zdaniem sie nie opłaca. Zamiennika regulatora o ile wiem niema do Valeo, a używane alternatory Boscha - które są łatwiejsze i tańsze w ew. naprawach sa tanie. Sam tak postapiłem dałem co prawda 2 stówki za 90-kę ale dlatego że musiałem w trasie na szybkiego naprawiać, a mozna znaleźć i za stówkę.
Chyba że jest to tylko kwestia wymiany szczotek to mozna sie bawić, szczotki kosztują grosze, jesli w sklepie motoryzacyjnym rozłożą ręcę że nie mają w katalogu to kazać im szukac do Pegueota.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Altek

Postprzez pitt47 » 25 lut 2012, o 20:57

[shadow=black]pablomed[/shadow] Dzięki za info. Znalazłem co prawda już ten regulator ale cena powala - 382 PLN!! Masz rację, że trzeba poszukać Boscha, ale czy każdy pasuje? Co się stanie jak narazie założę 70A bo taki to mam? Pzdr.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez pablomed » 25 lut 2012, o 22:12

z golfa 3 każdy, tylko żeby miał tą podłużną szparę na dolna śrube służącą do regulacji naciągu paska. Wersje z klimą chyba miały altki bez tej szpary. Diesel czy benzyna - wszystko to samo. Moc - jeśli nie masz wielu dodatkowych odbiorników typu wypasione audio - bez znaczenia, od 70 do 120 A
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pitt47 » 29 lut 2012, o 13:28

Sprawa zamknięta, Valeo się po prostu rozsypał w środku. Zakupiłem od kolegi Pasztet100 Boscha i pomógł mi go jeszcze zamontować za co wielkie oficjalne dzięki. Ładowanie jak ta lala. Dodam tylko, że potrzebowałem taki do klimy czyli bez regulacji paska. Pzdr.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Alternator Valeo

Postprzez TRD » 27 mar 2012, o 20:10

witam, może ktoś coś doradzi, a więc tak:

altek valeo 90A

pół roku temu wymienione łożyska, wszystko poskładane, Polutowane, ładowanie 14,25 więc ok, jakiś miesiąc temu w te mrozy altek zaczął głośno piszczeć i na wolnych obrotach żażyła się kontrolka ładowania i zaaliła się na stałe i kaplica :kwasny: ,

wymieniłem pasek klinowy i regulator ze szczotkami, ładowanie wróciło ale altek dalej piszczał i za 3 dni znowu 0 ładowania

wyjąłem altek jeszcze raz Przelutowałem mostek i ładowanie jest 14,05 ale ciągle piszczał i na wolnych obrotach ciągle żażyła się kontrolka ładowania jak delikatnie wzrastały obroty gasła

dzisiaj ładowanie znowu znikło i co dziwne altek przestał piszczeć, jak nim się Potrzęsie to zaczyna piszczeć i ładowanie wraca na 14,10

koniec :-D

jeśli ktoś przeczytał do końca i ma jakąś sugestię to Proszę o radę, mi się wydaje że to coś z mostkiem/diodami
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez k-m-r1 » 27 mar 2012, o 22:41

a szczotki dobrze dolegają? może wytarty komutator?
wymiana szczotek i regulatora to jedno jak napinacz?
piszczy ale jak piszczy? piszczy gwizda żęźi ?
zanładam że problem bedzie ze szczotkami skoro pukniesz to przestaje


powiedz mi jak potrzącac altkiem? :-o 2-gi pudzian ze golfem rzuca :szok:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez TRD » 28 mar 2012, o 21:38

jak wykręcę to nim potrząsnę :-) , dzisiaj jeszcze raz rozkręciłem wszystko wyczyściłem i zlutowałem ładowanie 14,3 zobaczymy na jak długo
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Alternator

Postprzez boss1986 » 7 kwi 2012, o 14:12

Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa III tdi. wszystko ładnie pięknie ale ostatnio zauważyłem wiszący kabelek (gniazdo razem z wtykiem) prawdopodobnie oderwany od alternatora. co to za wtyk i gdzie jego miejsce. Kabelek wisi ale z autem jest niby wszystko ok żadne kontrolki nie sygnalizują jakiejkolwiek usterki. odpala tez dobrze bez żadnych problemów. tylko po odpaleniu i podkręceniu go do 1500 obrotów wszystko zaczyna świecić jaśniej nadmuch pracuje szybciej i tak już zostaje do następnego odpalenia. Czy to jest normalne czy wina tego własnie kabelka? Pomożecie? Obrazek
boss1986
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 13:10
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Radekb351 » 7 kwi 2012, o 18:49

To chyba kostka od alternatora. Jeśli ona się rozłączy to kontrolka od ładowania w ogóle nie będzie się świecić. Sprawdź to.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron