Podlaczenie kabli zaplonowych w 1.6 ABU

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Podlaczenie kabli zaplonowych w 1.6 ABU

Postprzez Jacol » 16 mar 2009, o 16:37

Wymienilem ostatnio kable zaplonowe na nowe bo takie kupil mi ojciec i teraz nie pamietam, czy podlaczylem identycznie tak jak byly stare (badz co badz jak sie okazalo sprawne) czy podlaczylem je byle jak. W koncu jest rozna kolejnosc zaplonu na tlokach. Jakas instrukcja, ktory kabel do ktorego slotu w kopolce i pozniej do ktorego cylindra ?
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Podlaczenie kabli zaplonowych w 1.6 ABU

 

Postprzez mani51 » 16 mar 2009, o 16:54

kolejność pracy cylindrów to 1342 i w takiej kolejności mają być wpięte table do kopułki licząc przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek...tylko nie pamiętam dokładnie które gniazdo na kopułce jest pierwsze ale to łatwo sprawdzić bo ściągasz osłonę paska rozrządu i ustawiasz tak wał silnika żeby koło na wałku rozrządu pokryło się ze znakiem na obudowie i wtedy pierwszy tłok jest u samej góry (czwarty też ale to nie istotne) ściągasz kopułkę i patrzysz na prost którego gniazda jest palec i to jest gniazdo pierwszego cylindra. I teraz kabel od pierwszego cylindra do tego gniazda. do następnego kabel od trzeciego cylindra później od czwartego a na koncu od drugiego cylindra...cylindry liczymy od strony paska rozrządu

czasem dla ułatwienia masz na kopułce zaznaczone gniazdo pierwszego cylindra

a poza tym zapewniam Cię, że gdybyś pomylił tylko dwa przewody to silnik pracował by na dwa gary i napewno byś zauważył że coś jest nie teges
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marcinkoz2910 » 16 mar 2009, o 17:02

Jeśli chodzi równo i nie przerywa to jest OK

Ja kiedyś na 4um dwa razy zamieszczałem fotkę z opisem jak to powinno być podłączone ale nie znalazłem za dużo mi tego wyskakuje :/
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jacol » 16 mar 2009, o 20:31

Nie badz taki, wez poszukaj :p Zeby nie bylo jaj, ze cos sie zwali. W sumie to z takimi rzeczami nie ma zartow.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Marek87 » 16 mar 2009, o 21:49

Jacol, ogólnie to najlepiej wymienia się kable po kolei czyli zdejmujesz jeden stary z kopułki i świecy i na jego miejsce wkładasz nowy i tak wszystkie po kolei.... no ale ja na wakacjach jak musiałem zmienić to niby tak właśnie zrobiłem a i tak się pomyliłem i musiałem poprawiać, sprawa była prosta jak nie chciał odpalić albo nierówno chodził to trzeba było poprawić i nic mi w autku od tego nie ucierpiało-więc spróbuj może odpalić jak załapie i równo będzie chodził to będzie ok a jak nie to wiesz że musisz poprawić. Oczywiście nie zachęcam Cię do co trochę odpalania auta i sprawdzania,że tak powiem na chybił trafił , ja u siebie po prostu byłem pewien,że pomyliłem się z jednym kablem to zaryzykowałem i się udało ;-)
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez Jacol » 16 mar 2009, o 21:51

Kable juz zalozone, chodzi wszystko dobrze ale dopoki nie zobacze instrukcji/rysunku to nie zasne spokojnie. Musi byc idealnie.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Marek87 » 16 mar 2009, o 21:58

Jacol, zapewniam Cię, że jak chodzi wszystko dobrze i jeździ tak jak wcześniej a nawet lepiej bo nowe kabelki to możesz spać spokojnie, ja po tej wymianie na wakacjach przyjechałem na drugi dzień 480km do domu i nic się nie działo i jeżdżę tak do tej pory :-D
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez marcinkoz2910 » 16 mar 2009, o 21:59

Jacol, wiesz co zrobię nowy opis ale gwarantuję że jak byś miał źle to byś nie odpalił auta albo tak jak juz napisano chodził by na 2 garach
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jacol » 16 mar 2009, o 22:00

I tak chce instrukcje i tak. Chocby dla zaspokojenia ciekawosci. Musi byc gdzies to podane.

[ Dodano: 2009-03-16, 21:01 ]
No mam nadzieje, ze mnie poratujesz jakims dokumentem, przydalo by sie bo robie sobie biblioteke roznych takich rzeczy od golfa.

[ Dodano: 2009-03-16, 21:07 ]
Znalazlem cos takiego i w zasadzie taki schemat by mi pasowal:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez prezesik » 16 mar 2009, o 22:12

o taką poradę chodzi?

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Jacol » 16 mar 2009, o 22:16

Jak najbardziej. I teraz tak bo nie chce mi sie schodzic do auta i swiecic po nocy:

Patrzac na kupulke od strony lewego kola:

3 - lewy gorny
4 - prawy gorny
1 - lewy dolny
2 - prawy dolny

srodek - cewka
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez prezesik » 16 mar 2009, o 22:20

tylko kopułkę obróć sobie o 90 stopni w prawo :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron