Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Radioaktywny » 12 paź 2013, o 21:26

I tu jest problem bo od góry moge co najwyżej zalać sobie sprzęgło :P. Korek do sprawdzenia i dolewania jest od strony koła? Zdjąłem koło, znalazłem korek na klucz imbusowy 17 (tuż obok lewego koła, obok zielonej 'miseczki' ze znaczkiem VW), niestety nie dałem rady ruszyć, próbowałem zakładająć śrubę z koła ale okazała się zbyt miękka, odkształca się a korka nie odkręcę :P. Powiedzcie mi czy chociaż dobrze znalazłem?

Mam Shell Spirax, 75w90 gl4/gl5, syntetyk
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

 

Postprzez kebs » 12 paź 2013, o 22:43

Ma byc Typowo GL4.

104 zł zapłaciłem za 2 L chyba Castrola ? Jesli Cie to interesi, jutro sprawdze.
11 zł klucz imbusowy kosztuje... Przedłużka z klucza do kół i u mnie w dwóch skrzyniach poszło jak malyna.
Praktycznie wszystkie części - MK3 2.0 2E. PW !


moj-golf/czerwone-mkiii-t61801.html
Avatar użytkownika
kebs
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 lip 2012, o 19:07
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez Paweu » 12 paź 2013, o 23:24

kebs napisał(a):11 zł klucz imbusowy kosztuje...


Śruba + 2 x nakrętki i obejdzie się bez tych 11 zł.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 12 paź 2013, o 23:41

Paweu_mk3 napisał(a):
kebs napisał(a):11 zł klucz imbusowy kosztuje...


Śruba + 2 x nakrętki i obejdzie się bez tych 11 zł.


ukręć śrubę i się dopiero obejdzie :roll:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 12 paź 2013, o 23:54

Opik napisał(a):Paweu_mk3 napisał/a:
kebs napisał/a:
11 zł klucz imbusowy kosztuje...


Śruba + 2 x nakrętki i obejdzie się bez tych 11 zł.


ukręć śrubę i się dopiero obejdzie


:-|
Tak masz rację.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Myszkowski » 14 paź 2013, o 14:37

Witam.

Zakupiłem taki olej http://allegro.pl/show_item.php?item=3574800041
i teraz nie wiem czy dobrze kupiłem, bo nie mogę się doczytać czy to jest olej syntetyczny, czy mineralny.
Bo przeczytałem cały ten temat i była mowa, że potrzebny syntetyczny.

Jesli ten olej, który kupiłem, jest mineralny to znaczy że nie mogę go wlać u siebie bez szkody? (AEE)
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez czesiek » 14 paź 2013, o 17:53

W tytule aukcji masz napisane 80W90, to jest minerał .
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez Myszkowski » 14 paź 2013, o 21:05

A to nie ma syntetycznych 80w-90?

a jak to ma się do :
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-ip ... 35993.html
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez czesiek » 15 paź 2013, o 18:49

Myszkowski napisał(a):A to nie ma syntetycznych 80w-90?

a jak to ma się do :
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-ip ... 35993.html
ale to jest GL-5,a wyżej był GL-4 .jest różnica :?:
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez pawel1men » 24 mar 2014, o 22:34

Witam
Czy możecie polecić ten olej ? Fakt castrol bądź motul to nie jest ale parametry spoko i z najniższej półki też nie jest. Miał ktoś już z nim styczność?
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-mtf ... 57677.html
pawel1men
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 20:10
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez Opik » 24 mar 2014, o 22:37

pawel1men, też będzie dobry
do skrzyni biegów to praktycznie wszystkie oleje są super (które spełniają specyfikacje)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez olas86 » 8 maja 2014, o 09:42

Takie pytanie wymieniłam olej w skrzyni ostatnio był spuszczany po roku i jest cały czarny wygląda na mocno przepracowany jak smoła. Biegi szczególnie przy redukcji ( 2 ) mocno wchodzi z tym, że w skrzyni nie słychać stuków bardziej spod lewarka. ( 4 ) przy dużych obrotach i prędkości potrafi zgrzytać. Dolałam 0,5 oleju i po jeździe miejskiej gdy się mocno rozgrzeje polepsza się znacząco. Mechanik sugeruje, że to skrzynia, ale inne biegi wchodzą jak w masełko. Wymieniane było sprzęgło ostatnio też odpowietrzane. Płynów żadnych nie brakuje, nic nie ulatuje. Mechanizm cięgien sprawdzony. Co byście sugerowali ?(wymieniać olej na nowy?)
olas86
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 maja 2014, o 09:05
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości