Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez lisek » 19 lut 2013, o 22:07

A w jakiej cenie mozesz nabyc? ja polecam valvolin sam mam taki i jest super robilem skrzynie osobiscie od podstaw po wlaniu tego oleju jest lepiej niz wczesniej moja skrzynia to ASD weszlo doklanie 2 litry moze kieliszek zostal. mam ten
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-mtf ... 78989.html
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

 

Postprzez kaboomkaboom » 19 lut 2013, o 23:43

Nie wazne za ile :-P kwestia czy moze byc?
kaboomkaboom
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 lut 2013, o 18:33
Lokalizacja: wiem

Postprzez lisek » 20 lut 2013, o 09:17

Wiem ze do maszych skrzyn jest tylko norma gl-4 ty maz 4/5 tez sie zastanawialem ale decyzja padla na nie,jak chcesz dolac to ok ale jak bym mial wymienic calosc to nie bral bym tego 4/5 wiem ze mozna go tanio kupic ale czy warto? za 30zl wiecej masz glowe spokojna.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez brzesiu » 20 lut 2013, o 12:34

Kolego jak chodzi o skrzynie to lepiej trzymaj sie normy.
Kiedyś wymieniałem olej i w sumie też sie przymierzam ale to jak pogoda bedzie lepsza.
Wymieniałem dokładnie na castrola Tef-X to jest olej gl-5 ale według producenta mozna było go stosować zamiennie z gl-4 olej spełnia norme vw 501 50 czyli niby dokładnie naszą.

Na papieże niby nowszej generacji olej czyli powinien lepiej smarowac itp.
Tymczasem zauważyłem że nieco gorzej wrzuca sie biegi było bardziej wyczuwalne takie jakby haczenie.

Trzeba pamiętać o tym że synchronizatory są bardzo czułe na zmiany w lepkości oleju. W sporcie ponoć zaleca sie jaknajżadsze oleje ale co sie dziwić gdy wariaci czasem jezdza na niesynchronizowanych skrzyniach ;P

Zaznaczam ze jest to opinia laika. Fajnie jakby sie ktoś konkretny wypowiedział ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Peter1717 » 4 mar 2013, o 10:07

Widzę że pisaliście coś o gwizdaniu :P
Więc i ja mam pytanie. Ostatnimi czasy jak jeżdżę sobie w zakresie do góra 2500 obr. nic się nie dzieje. Natomiast jak jade od 3 tys. wzwyż to coś gdzieś śwista czy gwiżdże z tym że na każdym biegu :) Zastanawiam się właśnie czy może to mieć coś wspólnego z olejem w skrzyni :> Dodam jeszcze że po wymianie sprzęgła jakiś czas temu trzeci bieg wrzucany przy obrotach 3tys+ zawsze chrupnie.
Co do tego gwizdania zastanawiam się jeszcze czy może to być skutek uboczny pęknięcia kolektora. Bo tak ostatnio coś grzebałem pod maską i zauważyłem niewielkie pęknięcie na kolektorze zaraz obok śruby. Co radzicie? ;>
Silnik 1.4ABD 95r.
-----------------------
edit
Co jeszcze wczoraj mu zaglądałem pod maskę i zaniepokoił mnie stan paska od alternatora. Wymieniałem tam rolkę napinacza i pasek 9 tys. km temu. A pasek wygląda jakby II wojnę światową widział :D
Peter1717
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 16:58
Lokalizacja: Palcza/k.Krakowa

Postprzez kebs » 26 sie 2013, o 19:36

A poda mi ktoś, dokładny rozmiar klucza, na śrube imbusową, która jest w miejscu do dolewania oleju ?

Jest to dosyc duża śruba... A w Etce, jakoś tego znaleźć nie moge.
Praktycznie wszystkie części - MK3 2.0 2E. PW !


moj-golf/czerwone-mkiii-t61801.html
Avatar użytkownika
kebs
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 lip 2012, o 19:07
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez mate157 » 26 sie 2013, o 20:10

rozmiar 17, możesz zrobić taki klucz przy użyciu śruby M10 i dwóch m10 (zakontrowanych)
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Sivy » 26 sie 2013, o 22:52

Albo kupić imbus 17 i obciać kawełek, na to nalożyć klucz nasadowy i mamy klucz do wlewu oleju :)
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez lisek » 3 wrz 2013, o 08:06

Panowie co wy o kluczach piszecie wystarczy ruszyc troszke glowa taki imbus to nic innego jak szpilka od naszej felgi wystarczy wykecic jedna z kola nalozyc na nia plaska 17 i mamy juz klucz do oleju.Proste.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez Radioaktywny » 12 paź 2013, o 10:15

Jak to jest ze sprawdzaniem stanu w skrzyniach 020? Mam duże wycieki z uszczelniaczy przy półosiach, skrzynia zaczyna nieco wyć a przy hamowaniu biegami słychać trzaski, kontrolnie chciałem dolać ale w końcu nie wiem jak sprawdzić czy brakuje? Odkręcić ten korek z gory i lać ile wejdzie? :P
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paweu » 12 paź 2013, o 18:41

Radioaktywny napisał(a):kontrolnie chciałem dolać ale w końcu nie wiem jak sprawdzić czy brakuje?


Radioaktywny napisał(a):Odkręcić ten korek z gory i lać ile wejdzie?


Tak.

Olej 75w90 gl-4. I uzupełnij stan. Bo szkoda synchronizatorów. :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez mkkay » 12 paź 2013, o 20:49

tylko niew ten zielony bo będzie :-o
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron