Elektroda do spawania, jaka ?

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez Thorsten » 18 maja 2015, o 10:49

kosmaty69 napisał(a):Co Ty stary, dojścia nie ma od komory silnika nawet, jedynie od strony zewnętrznej spawać.. Jeszcze ten bitex trzeba wyj.. bo elegancko ruda zakamuflowana tam siedzi :lol: . A te elektrody mają jakąś nazwę ?


tak dokładnie Ci nie powiem ale jak spawam biorę głównie te z różowym czubkiem bo jak dobrze pamiętam jest co prawda do stali niskowęglowej ale przeznaczona jest na konstrukcje narażone obciążenia więc moim zdaniem się nada na kielich.

Spawaj od której strony ci podejdzie, żeby ułatwić sobie życie wykorzystaj klemę masową jako masę do spawania :) tylko oczywiście wyciągnij aku wcześniej. I spawy punktowe na początek i potem powoli całkowite i tyle, gruba antykorozja i spokój ducha :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez kosmaty69 » 18 maja 2015, o 10:53

Oj nie wiem czy nie zakończy się na punktowym tylko, bo nie chcę przepalić blachy, zobaczymy jak to tata ogarnie :mrgreen:
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Paweu » 18 maja 2015, o 10:53

Nie zapomnij usunąć tej gumy 'baranka' z miejsc w których będziesz działać. Jeśli tego nie zrobisz... przygotuj sobie trochę wody na mały pożar. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez kosmaty69 » 18 maja 2015, o 10:57

Paweu, to jest wiadomka :D
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Golf Maniak » 18 maja 2015, o 16:36

kosmaty69 napisał(a):Thorsten, nie wiadomo co się stało ale 3 dziury na wylot. Może rozpórka, może od gwintu - nie wiem. Wiem, że o auto nie było dbane.. Drugi kielich już był robiony ale to blacharz robił jednocześnie z podłogą. A teraz zacząłem modzić i takie rzeczy wychodzą.. Tylko nie wiem jaka blacha i elektroda dalej :D


To chyba był psudo blacharz :lol: .Skoro robił jeden kielich dlaczego nie zajrzał do drugiego?nie chciało się?
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 18 maja 2015, o 20:11

Do spawania elektroda rutylowa ER, zwykła różowa. Tylko że transformatorem to tam za wiele nie zdziałasz, punktowo można szczepić tu i tam, ale na ciągłą spoinę bym nie liczył, zwłaszcza jeśli ruda tańczy... Do takich robót MIG, drut 0,8 mały prąd ~ 50A, coś można podziałać, inaczej będą się robić dziury i nic nie poradzisz... no chyba że blacha na kielichu jest jeszcze koło 1,5mm to otuloną zespawasz ;-)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez kosmaty69 » 19 maja 2015, o 00:34

Dzisiaj pospawałem nadkole na łączeniu progu z błotnikiem i wyszło całkiem fajnie. Wypaliło 5 małych dziurek, ale z mojej winy bo źle nastawiłem ampery :wstyd: . Zapaprałem to Cortaninem jutro dam minie i zakonserwuję. Oprócz tego walczymy jutro z kielichem, myślę, że tata da radę, bo to wyszło elegancko :padam:
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Poprzednia strona




Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości