bąble rdzy

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez fuqet1 » 31 lip 2014, o 17:29

Bardzo prosto - ostatnio to przerabiałem w swoim (ruda tam zajrzała)
Jeżeli uda ci się zdjąć lusterko bez zdejmowania poszycia wewnętrznego to robisz tak:
1 zdejmujesz zaślepkę czarną od lusterka wewnątrz pojazdu
2 odkręcasz dwie śruby od lusterka
3 lekko uchylasz tapicerkę drzwi i odkręcasz 3 śrubę.
4 wyjmujesz lusterko , a początek uszczelki zaczyna się właśnie pod lusterkiem.
Jeżeli nie uda ci się odkręcić dolnej śruby od lusterka taką metodą jak wyżej to musisz zdjąć tapicerkę drzwi.
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Michu! » 20 sty 2015, o 13:24

mam pytanie odnośnie oświetlenia tablicy rejestracyjnej, nie chce zakladac nowego tematu, bo mam tylko jedno pytanie, czy zamiast tych uszczelek co są pod kloszami tego oswietlenia moge zastosowac klej do szyb? czy to jednak nie jest zbyt dobry pomysly? jesli nie, to co zrobic aby nie przeciekało, bo leci mi woda w tych miejscach... tylko nie mówcie, że silikon, bo silikon powoduje korozje :kwasny:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 20 sty 2015, o 20:04

Michu! napisał(a): tylko nie mówcie, że silikon, bo silikon powoduje korozje :kwasny:

Ciekawa teoria :-D
Jak jest tam już korozja, to choćbyś cuda robił, to i tak się jej nie pozbędziesz inaczej jak wyczyszczeniem i zagruntowaniem.
A jeśli korozji nie ma, to na lakier kładziesz silikon bezbarwny i kładziesz klosze, i o żadnej korozji nie ma mowy ( sam mam tak zrobione, razem z zamkiem, chlapaczami i od lat zero rdzy)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez strzelu » 21 sty 2015, o 22:49

ale kolega dobrze napisał, sylikon może odparzyć lakier.

A co do klejenia, to jeśli dasz pod te plastiki sylikon/klej to one się połamią momentalnie, a przynajmniej popękają. I wtedy tak czy inaczej i tak Ci tam wilgoć wlezie.

Najlepiej oczyść, daj podkład na rdzę (np novol 340), potem psiknij nawet szprajem w kolor , i będzie żyło. Jak słabo oczyścisz albo dasz podkład słaby to i tak wyjdzie.

ps. jak wszystko ładnie odczyścisz to odrobinę kleju/masy poliuretanowej bym zaryzykował w same dziury gdzie wchodzą wkręty. BO niestety od tego ruda startuje, wkręt + blacha = rdza :)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lukszumk3 » 22 sty 2015, o 15:38

strzelu napisał(a):ale kolega dobrze napisał, sylikon może odparzyć lakier.

A co do klejenia, to jeśli dasz pod te plastiki sylikon/klej to one się połamią momentalnie, a przynajmniej popękają. I wtedy tak czy inaczej i tak Ci tam wilgoć wlezie.


:-o
Jestem cudotwórcą, bo za każdym razem gdy kładłem silikon na lakier, i dawałem go pod klosze, nic się z lakierem nie działo, a i klosze nie popękały :-D
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Banita95 » 23 sty 2015, o 00:19

Michu!, Klej do szyb jak najbardziej utwardzi się i jest jeszcze lepszy niż uszczelka :D

strzelu, Nie wiem skąd ty bierzesz takie informacje na temat klejenia :lol:
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez WeronikTas'ati » 25 sty 2015, o 13:51

klej jest lepszy niż uszczelka? aż nie chce mi się wierzyć
Avatar użytkownika
WeronikTas'ati
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 sty 2015, o 23:57
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Postprzez lukszumk3 » 25 sty 2015, o 14:17

Tak, w tym przypadku klej czy silikon są lepsze od uszczelki, bo w oryginale ta uszczelka była z pianki czy czegoś podobnego, i do pierwszego demontażu jest ok, potem woda ciurka.
Z tym że osobiście radziłbym jednak wybrać silikon, gdyż klej do szyb jest dosyć ciężki w usuwaniu (bynajmniej z podłoża gruntowanego primerem)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez kosmaty69 » 17 mar 2015, o 18:08

Witam. Mam na drzwiach pasażer / kierowca takie buble od rudej i chce to zlikwidować. Mają rozmiary 2x2 cm na oko, jednak nie chciałbym tego robić sprayem bo trochę się boję, że zj.. robotę. Wiem, że można takie coś zrobić lakierem z pędzelkiem - zaprawką. Podkład antykorozyjny + zaprawka i wypolerowanie starczy ? I czy będzie to widoczne bardzo ?
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez shift00 » 17 mar 2015, o 18:55

kosmaty69 napisał(a):Witam. Mam na drzwiach pasażer / kierowca takie buble od rudej i chce to zlikwidować. Mają rozmiary 2x2 cm na oko, jednak nie chciałbym tego robić sprayem bo trochę się boję, że zj.. robotę. Wiem, że można takie coś zrobić lakierem z pędzelkiem - zaprawką. Podkład antykorozyjny + zaprawka i wypolerowanie starczy ? I czy będzie to widoczne bardzo ?


Pamiętaj, że pędzelkiem będzie widać jeszcze bardziej niż szprajem. Najlepiej jakbyś to ładnie wyczyścił, pozabezpieczał nielakierowane elementy, prysnął i potem jakoś spolerował. W najlepszym przypadku nie będzie aż tak bardzo widać :)
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 790
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 0.5VR6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości