Dziwne zachowanie nawiewu.

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez TOmeck » 2 sie 2009, o 14:13

Pascal napisał(a):
TOmeck napisał(a):sluchajcie, prawdopodobnie w kazdej trojce to wystepuje..


Chyba kolego nie bo u mnie u Swata i u Leito to nie występuje....

Palin...
swatu napisał(a):pewnie cos z kablami masz pomieszane ,wez zobaczy czy przy nawiewach i przełączniku swiatel nie ma sladów jakis przeróbek.



a sprawdzales tak jak palin pisal, tzn: bez kluczykow wlaczasz swiatla i przytrzymujac "blende" (dlugie) wlaczasz nawiew ??

dzisiaj sprawdzalem trzeciego golfa, nie ma zadnych przerobek jak ktos tam wyzej pisal o nich.. i w trzech samochodach ta sama wada ????
Avatar użytkownika
TOmeck
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 18:48
Lokalizacja: WiElIcZkA

 

Postprzez Pascal » 2 sie 2009, o 14:27

montowałem wlasnie indiglo i przy okazji sprawdziłem....cisza.... :suchy:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez marcinkoz2910 » 2 sie 2009, o 14:50

Pascal, u mnie też to jest czyli nie mam kluczyka w stacyjce włączam światła mijania i pociągam za manetkę i włącza się nawiew ale żeby tego było mało zapalają mi się na zegarach kontrolki tak jak bym miał włączony zapłon


Wraz z kolegą z forum Zico63, wykluczyliśmy manetki, zwarcie w skrzynce bezpiecznikowej oraz uszkodzenia okablowania a głównego sprawdzę tego zamieszania ochrzciliśmy moja klimę że coś źle pozakładali i podłączyli się stałym plusem na przewód zwilinienia styku X


Wykonajcie sobie prosty test, a mianowicie czy podczas kręcenia silnikiem w celu jego uruchomienia wyłączają sie duże odbiorniki prądu takie jak światła, wycieraczki, nawiew, radio.... czy może tylko przygasają czy zwalniają? Bo za ich zatrzymanie podczas rozruchu odpowiada ten styk X

Jeśli tylko przygasają to macie gotową odpowiedź

[ Dodano: 2009-08-02, 14:53 ]
Tutaj udostępniam Wam moja rozmowę na PW z Zico63

1.

Witam! Sprawa wygląda tak, że jeśli w czasie tej próby manetki są ustawione na światła drogowe, to w porządku.
Przyczyną jest fabryczne połączenie styku „błysku” na stałe zasilanie (30). W wyniku tego prąd idzie drogą: od styku 30 manetek – styk „błysku” – wyjście manetek 56b – wyjście 56b wyłącznika głównego świateł (w tym momencie staje się wejściem) – poprzez wewnętrzne połączenia wyłącznika łączy się ze stykiem X – wejście X wyłącznika głównego świateł – wyjście X stacyjki. W tym miejscu droga prądu na wszystkie odbiorniki linii X staje otworem, czyli inaczej pisząc – wszystko to się włącza, nawet bez kluczyka – punkt „R1 58” w kółku na rysunku.
Problem zaczyna się gdy tak dzieje się w położeniu świateł mijania. Wtedy styk błysku nie powinien mieć przejścia na 56a czyli mijania. Wówczas powodem jest złe połączenie zworki (przy lampach typu GT), gdzieś istniejące niefabryczne połączenie lub zwarcie np., w skrzynce bezpiecznikowej.
W tym celu odpinamy na skrzynce bezpieczników wtyk R i sprawdzamy. Jeśli nadal jest napięcie na linii X to zwarcie w skrzynce, jeśli teraz nie ma napięcia – zwarcie w manetkach: mimo rozłączonego styku 56—56a jest podawane napięcie na wyłącznik. Cały czas mamy manetki na mijania!

2.

Tak, bo oryginalnie powinna łączyć światła mijania ze stykiem 56 wyłącznika świateł - wtedy swiatła włączają się natychmiast po włączeniu jakichkolwiek reflektorów i przy przełaczniku manetek na drogowe następuje połązenie tych wszystkich obwodów ze stykiem X. Potem z X-a w stacyjce może przechodzić na styk 15, to już zależy od producenta kostki stacyjki bo jest to różnie rozwiązane!
Prostym sposobem jest też odpięcie wtyku z wyłącznika głównego świateł - złączanie się ma ustąpić.

W sumie, jeśli nie ma innych uszkodzeń - to w niczym to nie przeszkadza; producent ostatecznie przecież nie projektuje autko pod kątem różnych nietypowych układów położenia wyłączników. Takim "nietypowym" jest właśnie włączanie błysku na postoju przy włączonych reflektorach.

3.

Należy sprawdzić przy ODPIĘTYM wyłączniku głównym świateł. Chodzi o to by ani nie wchodził wstecznie prąd na styk 56 ani nie wychodził na instalację stykiem X (...).
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Pascal » 2 sie 2009, o 15:09

marcinkoz2910 napisał(a):Wykonajcie sobie prosty test, a mianowicie czy podczas kręcenia silnikiem w celu jego uruchomienia wyłączają sie duże odbiorniki prądu takie jak światła, wycieraczki, nawiew, radio.... czy może tylko przygasają czy zwalniają? Bo za ich zatrzymanie podczas rozruchu odpowiada ten styk X


Przy rozruchu mi radio gaśnie całkowicie i zapala się po uruchomieniu silnika ale przerabiałem sobie kable by niezaleznie czy jest kluczyk w stacyjce czy tez go nie ma radio mozna było włączyc...lece sprawdzic jeszcze raz...

[ Dodano: 2009-08-02, 15:10 ]
Aha wycieraczki przy rozruchu zatrzymuja sie,oswietlenie licznika przygasa...swiatła ok nic sie z nimi nie dzieje

[ Dodano: 2009-08-02, 15:12 ]
Sprawdziłem rzeczywiście tak jest nadmuch chodzi....czyli wszystko jest ok czy jakies zwarcie?
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez marcinkoz2910 » 2 sie 2009, o 15:41

Pascal, czyli tak jak napisał kolega Zico do mnie masz tą inną kostkę stacyjki

Reasumując jak wyłączają Ci się światła mijania podczas zapłonu to jest wszystko OK
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Pascal » 2 sie 2009, o 15:45

ok dziękuje za odp
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez palin » 2 sie 2009, o 19:55

marcinkoz2910, pisałeś mi że dzieje sie u mnie takie coś bo mam walnieta stacyjke, ale z tego co czytam wynika że jest to poprostu "wrodzona" wada, to jak jest wkońcu? mam sie martwić? :)
https://www.golf3.pl/moj-golf/golf-gt-1-9tdi-by-palin-t17322.html]MÓJ GOLF 1.9TDi GT[/url][/size]
Avatar użytkownika
palin
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 10:25
Lokalizacja: WPI

Postprzez marcinkoz2910 » 2 sie 2009, o 21:16

palin, pisałeś że masz coś rozkopane przy stacyjce więc możesz mieć że ten błąd bedzie tam siedział więc trzeba to poskładać tak jak należy i wtedy dokonać testu czy dalej bedzie sie tak działa czy juz nie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez matti_vw » 2 sie 2009, o 21:44

To tak powinno być, bo dzięki temu powinno się dać zamknąć np. szyber dach bez kluczyków. Gdzieś na vwgolf.pl czytałem że to jest funkcja "ukryta" coś jak funkcja komfortu żebyś nie musiał po kluczyki latać co chwile.
Avatar użytkownika
matti_vw
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 16:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Buczkowice

Postprzez virus_wrona » 2 sie 2009, o 22:19

To zjawisko było podobno normą w Golfie MK2. U siebie jeszcze nie sprawdzałem, ale jutro sprawdzę (mam nową kostkę stacyjki).
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez matti_vw » 2 sie 2009, o 23:49

http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm

Na samym dole strony jest opisana ta opcja.
Avatar użytkownika
matti_vw
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 16:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Buczkowice

Postprzez waszka1985 » 3 sie 2009, o 09:58

z tych trikow to chodzi u mnie tylko momentowe splaanie a tak to nic
waszka1985
Badacz tematu
 
Posty: 200
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 10:20
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron