Szeroka stal - kilka pytan

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Szeroka stal - kilka pytan

Postprzez Neizok » 6 sty 2014, o 00:50

Witam. Mam od kilku miesięcy dylemat czy kupować aluski czy robic szeroka stal. Doszedlem do wniosku ze szeroka stal mi sie bardziej podoba i narazie robie przymiarki do tego. Nie znam sie zabardzo na tym dlatego mam kilka pytan.
1. O ile poszerzyc by wygladalo fajnie?
2. Jakie opony? Narazie mam na wykonczeniu zimowki wiec na wiosne musze kupic letnie juz, z racji tego iz sie nie znam to jakie? Kasy nie mam za duzo wiec wolalbym uzywane w dobrym stanie ktore by pasowaly do tej szerokiej stali..
3. Czy osoba ktora zajmuje sie poszerzaniem wypiaskuje mi i pomaluje rowniez? Czy to musze robic na wlasna reke? Jesli sam, to czy mam oddac wypiaskowane do poszerzenia czy dopiero pozniej?
4. Nie jestem pewny ale mam 14 cali chyba serduszka? Wystarczy, czy rozgladac sie za 15?
Planuje zakupic gwint i obnizyc autko na tyle by nie przeszkadzalo mi w normalnym uzytkowaniu.
5. Mniejwiecej ile zaplace za piaskowanie, malowanie, poszerzanie?
Slyszalem ze felgi mozna samemu pomalowac i wypiaskowac jednak czy efekt bedzie zadawalajacy?

Jesli moge prosic, to dodajcie jakies fotki golfa na szerokiej stali 14.

U mnie narazie wyglada to tak: (z tym ze jest coraz wiecej rdzy bo poprzedni wlasciciel popsikal je sprejem tylko gdy sprzedawal zeby wygladaly na nowe).

Obrazek

Obrazek

Aaa i jeszcze sobie przypomnialem. Musze jakos zabezpieczac podwozie jak wsadze gwint? I jakos jeszcze cos przerabiac czy po prostu zakladam gwint, kola i sie ciesze jazda?
Avatar użytkownika
Neizok
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 10 lip 2013, o 00:11
Lokalizacja: Kraków

Szeroka stal - kilka pytan

 

Postprzez Opik » 6 sty 2014, o 01:08

Zakładasz gwint, przy okazji dobrze jest wymienić podstawowe elementy eksploatacyjne (tuleje tylnej belki, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, poduszki kolumny jak będą potrzebowały wymiany), później geometria i zbieżność, i śmigasz :) jak będzie bardzo nisko to warto pomyśleć nad jakąś osłoną miski olejowej żeby jej nie wgiąć gdzieś i ew trochę pokombinować nad środkową puszką wydechu bo lubi się to kolanko środkowa-ostatnia pucha obijać o górę belki :)

stalówki to raczej 15, 14 to trochę smutny rozmiar do Golfa ;) Czy będzie tylko spawanie, czy pełna opcja to już zależy kto będzie robił, w większości przypadków na gotowo, czyli piaskowanie, spawanie, podkład, malowanie i później tylko oponki założyć i wyważyć :)

rozmiar też zależy od tego co chcesz osiągnąć, czy ma być po prostu szeroka stal, czy bardzo szeroko, spasowanie i niziuuuutko Golf na glebie :D w takim wypadku na przód 7,5-8 a na tył 9". Jak nie masz sierpów to ja bym proponował 7,5 i 8,5 ew wszystkie po 8. Wtedy ew tył wypchniesz lekko dystansem i się ładnie spasuje wszystko
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Neizok » 6 sty 2014, o 01:20

Koncowki drazkow mialem wymieniane w wakacje razem z mieszkami.
Ile takie dystanse kosztuja? Bo szlyszalem o nich w innych dzialach ale nigdy sie nie interesowalem.
Glebe chce taka zeby wjechac na sredniej wielkosci kraweznik i przejechac przez prog spowalniajacy na styk. Sierpy planuje kupic ale to po zakupieniu szerokiej dokladki i lotki na tyl.
Avatar użytkownika
Neizok
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 10 lip 2013, o 00:11
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Opik » 6 sty 2014, o 01:26

Na krawężniki się nie wjeżdża bo się niszczą elementy zawieszenia :P a śpiące mogą mieć i 5cm i 15, więc wiesz ;) Do takiej średniej proponuje 4x8 i na to opony 195-205/45-50 przy 15", mniejszy profil będzie wyglądał dobrze tylko na sporym obniżeniu
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 6 sty 2014, o 01:28

Neizok napisał(a):Koncowki drazkow mialem wymieniane w wakacje razem z mieszkami.


Gwint stosunkowo szybko zweryfikuje wytrzymałość pozostałych elementów metalowo-gumowych zawiasu. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Neizok » 6 sty 2014, o 01:34

Jak znam zycie to tak mi sie spodoba golf na glebie ze bedzie bardzo nisko :) I bede parkowal 500m od bloku zeby nie przejezdzac przez progi :D
Te dystanse to obowiazkowa sprawa? Co one daja?
Avatar użytkownika
Neizok
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 10 lip 2013, o 00:11
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Opik » 6 sty 2014, o 11:16

:nie obowiazkowa, ale pomagaja nieco wypchnac cake kolo na zewnatrz :) sprawdz w necie pierscienie dystansowe
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez szatannn » 6 sty 2014, o 19:23

rozglądaj się za 16" większa możliwość wyboru opon i naciągu. na 15" za dużo nie wykombinujesz ;-)
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez Neizok » 6 sty 2014, o 21:52

No tylko ze ja juz mam te swoje i myslalem ze pojde latwiejsza droga i nie bede musial kupowac :)
Avatar użytkownika
Neizok
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 10 lip 2013, o 00:11
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Paweu » 6 sty 2014, o 22:06

Neizok napisał(a):No tylko ze ja juz mam te swoje i myslalem ze pojde latwiejsza droga i nie bede musial kupowac


By nie było jakiejś chorej szpary między kołem a nadkolem musiałbyś posadzić go niżej niż Ci się wydaje na tej 14'tce.

Minimum na szeroką stalkę to 15 cali.

Jeśli jeszcze nie znalazłeś fot to łap:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249192

I w tym temacie co nieco :

http://www.golf3.pl/topics5/szeroka-stal-vt43439.htm
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez GreeN » 7 sty 2014, o 01:20

Paweu dobrze prawi przykład: http://www.golf3.pl/topics2/cos-z-nicze ... ht=#518201


dej spokój z 14" kup 15 i wtedy poszerz ;)
GreeN
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 11:17
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez mk1988 » 11 sty 2014, o 21:13

14 cali to za mało i duże luki w nadkolach zostają ... sam mam stal którą możesz zobaczyć w moim temacie :-)
mk1988
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 23:48
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości