Wycieraczki i spryskiwacze

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez gblodz » 3 maja 2014, o 18:57

Witam serdecznie,
od wczoraj mam kłopot z przednią wycieraczką, a tak właściwie to już od zimy ale wczoraj przestała w ogóle działać. Może zacznę od początku. Odkąd posiadam golfa co jakiś czas przy przekręcaniu stacyjki unosił się dymek z miejsca gdzie znajduje się manetka od spryskiwaczy. Tej zimy miewałem kłopoty przy niskiej temperaturze na zewnątrz z wycieraczkami, przy włączonym obojętnie jakim biegu, nie chciały się włączyć. Dopiero jak użyłem siły poruszając piórem, budziły się do życia. Tydzień temu po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu zapłony poszedł już nie taki delikatny dymek z manetki. Z wycieraczek skorzystałem dopiero wczoraj jak pogoda mnie do tego zmusiła i tu zaczyna się kłopot bo już nie wiem co się stało.

Dzisiaj się zabrałem za zdjęcie kierownicy, rozebrałem manetkę, wyczyściłem z brudu. Nie zadziałało. Jeśli chodzi o silnik to po włączeniu zapłonu na zewnętrznych pinach przy silniku od wycieraczek przednich jest napięcie 11,8V. Jak przekręcam zapłon to przekaźnik o numerze 99 zaskakuje, wyczuwalne jest w nim puknięcie.

Nie wiem gdzie szukać usterki, jestem już bliski załamania, chciałem podłączyć silnik na krótko ale nie mogę znaleźć na forum pod które piny podpiąć zasilanie. Czy przekaźnik powinien załączać się jak włączam zapłon? Dodam tylko że spryskiwacze działają. Czy przekaźnik ma coś wspólnego z działaniem normalnej pracy wycieraczek na biegach manetką do góry?

Jak włączam czasówkę na tylną szybę to przed każdą pracą wyczuwalne jest puknięcie na przekaźniku od tylnej szyby, natomiast przy włączonej czasówce przedniej na przekaźniku 99 nic się nie dzieje. Na sklepie raczej nie dadzą mi na podmianę na chwilę przekaźnika, bo to jednak elektronika i mógłby ulec uszkodzeniu. Silnik swoje tej zimy też już przeszedł i być może on odmówił swojej pracy.

Jak by ktoś był tak miły to prosił bym o sprawdzenie jak na krótko podłączyć silnik, bo być może jest sprawny a nie chciał bym go spalić do końca :)
Czy przekaźnik da radę sprawdzić na krótko czy działa (kabelki + acu)?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to liczę na małą pomoc :)
gblodz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 18:48
Lokalizacja: Łódź

 

Postprzez Kłosek » 4 maja 2014, o 12:01

Jak był dymek z pod kierownicy to na pewno masz manetkę do wymiany, jeszcze dla pewności bezpiecznik 4 i 5, przekaźnik możesz sprawdzić, musisz go wyjąć i włączyć wycieraczki na 2 bieg jak nie ruszą to manetka na 99%.
Kłosek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 08:29
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez gblodz » 4 maja 2014, o 12:35

Wyjąłem przekaźnik, manetka na drugi bieg i brak reakcji :(
Spryskiwacze działają, wyjąłem jeszcze raz manetkę i ją sprawdziłem, przejścia są ale i tak kupię bo jest lekko okopcona
Znalazłem niedaleko siebie sklep z używanymi częściami i jest manetka za 20 dyszki, silnik z mechanizmem za 30, podjadę jutro jak dopisze pogoda i kupię, bo raczej nie dadzą mi podłączyć na sprawdzenie bez zapłacenia
nie wiem czy jest możliwość podłączenia silniczka na krótko pod akumulator bo bym go sprawdził zanim podjadę na sklep/złom, wyeliminował bym przynajmniej jeden podzespół
gblodz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 18:48
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kłosek » 4 maja 2014, o 14:24

Jak podjedziesz do Zgierza to mogę ci pożyczyć silniczek, ale myślę że to manetka.
Kłosek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 08:29
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez gblodz » 5 maja 2014, o 18:04

sprawa się wyjaśniła, podjechałem na szrot i podłączyłem silniczek, zadziałało :) manetkę też wymieniłem bo tamta za często kopciła i być może to ona była przyczyną uszkodzenia silnika

podziękowania dla Kłosek za pomoc :-)
gblodz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 18:48
Lokalizacja: Łódź

Postprzez snowfox » 16 cze 2014, o 08:22

Witam
mam mały probelm, temat widze jest rozbudowany siąde do niego jak znajde czas
ale tak w kilku słowach moze ktoś mi odpowie co sie u mnie dzieje:

otóż: nie ukrywam ze dziś byłem zaskoczony ale to nie pierwszy raz
wkładam kluczyk do statyjki i wycieraczki samoczynnie sie włączają, działa zwiększenie tempa na 2 i 3 bieg natomiast nie działa wyłączenie i cały czas chodzą.
Wyciągam kluczyk i stają w połowie szyby, wkładam ponownie i to samo. Więc kolejny raz kładam kluczyk i staneły :) Ale po 2sekundach widze jak leci dymek z zza kierownicy. Wyciągam kluczyk i przestaje. Wkładam ponownie i już nic sie nie dzieje.

Dodatkowo zauważyłem ze już nie pierwszy raz mi sie tak dziej :(
Czasowa praca wycieraczek działa jak chce czasem ruszają sie w odstępie 15sek, wyłaczam i znów włączam a teraz co 2 sek.
nie bardzo wiem od czego zacząc eliminowanie usterki - wymiana manetki?
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez patrolfak » 16 cze 2014, o 08:55

snowfox napisał(a):wymiana manetki?


no od tego bym zaczął bo na pewno robi się jakieś spięcie .
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez klaudek669 » 16 cze 2014, o 09:08

Odepnij wtyczkę od manetki pod kierownicą i zobacz czy przestaną być włączone ciągle. Jak przestaną to masz przyczynę - manetka. Nie ma co wymieniać na pałe bo to może być co innego.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez jarolinho » 23 cze 2014, o 15:54

Witam. Mam taki denerwujący problem z wycieraczką kierowcy. Wycieraczka odstaje od szyby na kilku cm, jest to o tyle pechowe, że jest to w środku i kiedy wycieraczka wchodzi w ruch to nie zbiera wody akurat na wysokości oczu. Wszystko wyjaśni poniższe zdjęcie
http://i62.tinypic.com/5dpaue.jpg

Pióro wymieniałem już 2-3 razy, ale problem ten sam. Gdzie szukać przyczyny?
Avatar użytkownika
jarolinho
Gaduła
 
Posty: 417
Dołączył(a): 2 sty 2013, o 22:51
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez pawelus6 » 23 cze 2014, o 17:05

jarolinho napisał(a):Witam. Mam taki denerwujący problem z wycieraczką kierowcy. Wycieraczka odstaje od szyby na kilku cm, jest to o tyle pechowe, że jest to w środku i kiedy wycieraczka wchodzi w ruch to nie zbiera wody akurat na wysokości oczu. Wszystko wyjaśni poniższe zdjęcie
http://i62.tinypic.com/5dpaue.jpg

Pióro wymieniałem już 2-3 razy, ale problem ten sam. Gdzie szukać przyczyny?


Może krzywe ramię wycieraczki ? Wsadzic inne na podmiankę (duzo roboty z tym nie ma) i sprawdzić
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości