stacyjka, kostka stacyjki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez kb0ss » 29 sty 2013, o 13:52

Objaw jest taki, że przyjeżdżam wieczorem, wszystko dobrze działa. Przychodzę rano próbuję odpalić auto i nic.. Przekręcam kluczyk, kontrolki się zaświecają, ale rozrusznik nie kręci.

Audio mam podstawowe, więc to raczej nie od tego.
Tak naprawdę, to wszystko zaczęło się jakiś tydzień, może dwa od zabawy przy kierunkowskazie.
kb0ss
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 18:16
Lokalizacja: Rzeszów

 

Postprzez Zico63 » 29 sty 2013, o 14:05

Zdjąć obudowę kolumny kierownicy i jeździć.
Obrazek
Po wystąpieniu usterki, nic nie ruszamy dalej kluczykiem ale w pozycji "jazda" czyli gdy kontrolki swiecą - łączymy bardzo ostrożnie kawałkiem drutu czy przewodu z tyłu tej kostki czerwony z czerwono-czarnym i rozrusznik ma ruszyć.
Gdy jednak nie rusza - to nie jest wina kostki stacyjki.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Jak odpalić z uszkodzoną kostką?

Postprzez nitroo » 3 lut 2013, o 09:33

Kolejny już raz (chyba 5, lub 6) pada mi kostka stacyjki i po włączeniu zapłonu nie mogę dalej przekręcić kluczyka. Jaki jest sposób na odpalenie auta z uszkodzoną kostką? Kiedyś widziałem jakiś sposób, że przekręcono mi zapłon i coś zostało pociągnięte pod maską (+ chyba klemy z innego auta, ale głowy za to nie dam). Zna ktoś taki lub inny sposób?
nitroo
 

Postprzez łukasz1983 » 3 lut 2013, o 10:21

Jak włączysz zapłon świecą ci wszystkie kontrolki?Gaśnie ci grzanie świec?Jak tak to włącz zapłon i wystarczy podać + z aku do wsuwki na rozruszniku(na ten cięki kabel,nie podawaj + na ten gruby kabel bo nic ci to nie da).Oczywiście nie zapomnij dać na luz bo cię rozjedzie własna bryka. :lol:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gofer » 3 lut 2013, o 10:22

nitroo napisał(a):Kiedyś widziałem jakiś sposób,


Jeżeli kostka stacyjki zamyka wszystkie obwody konieczne do pracy a tylko nie wchodzi rozruch to jeśli jestes sam:

1. Wrzucasz na luz !!!!!!!!!! Nie zapomnieć !!!!!!!
2. Zaciągasz ręczny !!!!!!!!!! Nie zapomnieć !!!!!!!!
3. Przekręcasz na zaplon
4. Otwierasz maskę
5. Stajesz z boku samochodu !!!!!!!!!!! Bo mogłeś zapomnieć punkty 1 i 2 !!!!!!!!!!
6. Kawałkiem przewodu (nie musi być jakiś szczególnie gruby) łączysz plus akumulatora z punktem zaznaczonymi strzałką na foto z linku.Najlepiej dać wsuwkę na styk rozrusznika a drugim końem przewodu dotknąć plusa aku. Nie łączyć na stałe tylko dotykać.


http://www.golf3.pl/topics4/rozrusznik-vt53209.htm
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez nitroo » 3 lut 2013, o 12:04

łukasz1983 napisał(a):Jak włączysz zapłon świecą ci wszystkie kontrolki?Gaśnie ci grzanie świec


Kontrolki świecą, grzanie świec gaśnie, ale później już nie chce przekręcić kluczyka.
nitroo
 

Postprzez łukasz1983 » 3 lut 2013, o 13:11

To zrób tak jak ci napisałem,tylko nie zapomnij dać na luz i zaciągnij ręczny.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez nitroo » 3 lut 2013, o 13:46

łukasz1983 napisał(a):To zrób tak jak ci napisałem,tylko nie zapomnij dać na luz i zaciągnij ręczny.


Działa, dzięki! Tylko musiałem wypiąć kostkę z rozrusznika, żeby przyłożyć tam jakiś kabel.
nitroo
 

Postprzez łukasz1983 » 3 lut 2013, o 14:21

Nie ma za co.Pozdro.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 3 lut 2013, o 18:47

Wydaje mi sie że to może być wina nie kostki lecz samej stacyjki. Też tak miałem.
Raz idzie przekrecic a raz nie, i ogólnie tak dziwnie chodzila stacyjka.
A jesli pada kostka stacyjki to trzeba zrobić przekaźniki do świateł bo orginalnie w golfie 3 światła idą przez kostke stacyjki.
Swiatła mają ponad 100 watów i kostka zwyczajnie sie męczy, przepala. Po zastosowaniu przekaźników, przez stacyjke poleci zaledwie 3-4 waty wiec nic nie powinno się juz psuć,
Kolejna wielka zaleta tego usprawnienia to dużo mocniejsze światła.
Dopiero golf 4 ma seryjnie przekaźniki.

Pozdrawiam
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez nitroo » 3 lut 2013, o 19:23

slawek5t napisał(a):Wydaje mi sie że to może być wina nie kostki lecz samej stacyjki. Też tak miałem.
Raz idzie przekrecic a raz nie, i ogólnie tak dziwnie chodzila stacyjka.


U mnie do tej pory takie objawy wskazywały na kostkę.

slawek5t napisał(a):A jesli pada kostka stacyjki to trzeba zrobić przekaźniki do świateł bo orginalnie w golfie 3 światła idą przez kostke stacyjki.
Swiatła mają ponad 100 watów i kostka zwyczajnie sie męczy, przepala. Po zastosowaniu przekaźników, przez stacyjke poleci zaledwie 3-4 waty wiec nic nie powinno się juz psuć,
Kolejna wielka zaleta tego usprawnienia to dużo mocniejsze światła.
Dopiero golf 4 ma seryjnie przekaźniki.


Na szczęście posłuchałem się kiedyś elektryka i zamontowałem przekaźniki, głównie właśnie na mocniejsze światło.
nitroo
 

Postprzez slawek5t » 3 lut 2013, o 19:55

nitroo, to dziwne że aż 5 kostek Ci padło.
Są lipnej firmy , stacyjka Ci je psuje albo ona sama szwankuje poprostu.

gdy moja padła to przez pare dni miałem takie centrum dowodzenia w srodku kabiny przy liczniku :D

foto :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d15 ... 9cc43.html

Nie musiałem latać pod maske itd
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości