ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez radomiak » 19 sty 2012, o 22:44

Przetlumaczone kawalek tekstu




Stary Łożyska
Tyłu mały: 6203 RS lub 6203 2RS ​​(uszczelka gumowa) 17mm x 40mm ID OD x 12mm W
Front-duży: 6303 RS lub 6303 2RS ​​(uszczelka gumowa) 17mm x 47mm ID OD x 14mm W
Uszczelki: System zamknięcia Labirynt, który utrzymuje brud i tłuszcz w

UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
Bosch 120A





nie kupuj ZZ tylko RS bo te pierwsze sypia opilkami i wszystko leci do srodka(ZZ sa zabezpieczone metalowa oslona a nie gumowa)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10

Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

 

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 22:48

radomiak napisał(a):UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
No ja takie założyłem i jednak mi altek szumi ... :kwasny:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radomiak » 19 sty 2012, o 22:56

prezesik25 napisał(a):radomiak napisał/a:
UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
No ja takie założyłem i jednak mi altek szumi ... :kwasny:


ja uniknolem tego bledu bo teść pracuje w lozyskach i od razu mowil ze nie zadnego rodzaju ZZ no i puzniej doczytalem.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10

Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez uzbek » 21 sty 2012, o 18:44

Dostałem odpowiedź z hurtowni:

Witam serdecznie,
na stanie posiadamy wyspecyfikowane przez Pana łożyska w podanych cenach :

- 6203.2RS - marka PPL - 9,06 ZŁ + VAT
- 6203.C2HRS - marka FAG - 12,00 ZŁ + VAT

- 6303.2RS - marka PPL - 9,30 ZŁ + VAT


Przetłumaczyłem sobie od razu, tak się składa że angielskim władam sprawnie :) Dzisiaj pojadę i wezmę te dwa PPL'e, 6203 2RS i 6303 2RS i zabiorę się za wymianę jak tylko znajdę czas. Dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 2012-01-21, 17:43 ]
Zabrałem się do roboty, i od razu napotkałem przeszkodę nie do przejścia bez wiedzy :/

Obrazek

Alternaor to Bosch 120A, silnik to 1Z. Udało mi się odgiąć napinacz i zdjąć pasek, następnie odkręciłem 2 śrubki zaznaczone na czerwono. Alternator ani drgnął, macałem, szukałem na czym się trzyma, zdejmowałem pokrywę rozrządu, cuda wianki i niestety nie doszedłem do tego jak wyjąć go z auta, musiałem wszystko złożyć z powrotem i Golf nadal piszczy :/ Co jeszcze muszę odkręcić żeby altek wyszedł?

Pozdr.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Radekb351 » 21 sty 2012, o 19:17

Jak zdjąłeś pasek i odkręciłeś te 2 śrubki to wystarczyło wziąść większy śrubokręt i podważyć. Alternator jest dobrze spasowany z obudową.
;-)
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez radomiak » 22 sty 2012, o 00:43

jeszcze podpowiedz odemnie jak nie masz dobrego sciagacza do lozysk i imadla to sie nie bierz za altek lepiej daj mechaniorowi niech ci zrobi.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10

Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez prezesik » 22 sty 2012, o 12:45

radomiak napisał(a):jeszcze podpowiedz odemnie jak nie masz dobrego sciagacza do lozysk i imadla to sie nie bierz za altek lepiej daj mechaniorowi niech ci zrobi.

potwierdzam.
Ja musiałem kupić nieduży ściągacz, który jeszcze podpiłowałem, aby załapał łożysko.
Dużym problemem też jest odkręcenie nakrętki koła pasowego - po 15-20 latach nieruszania to tragedia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez xgrzesio2 » 22 lut 2012, o 10:02

Co prawda po długim czasie ale chciałbym wrzucić słowo jaka była przyczyna mojego problemu (dla potomnych). Otóż walnięta była płyta diodowa. Jej wymiana rozwiązała problem.

Dzięki za wszelkie porady.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Regulator napięcia Valeo

Postprzez pitt47 » 25 lut 2012, o 08:59

Witam. Szukam, szukam i nie mogę znaleść za wyjątkiem oryginału a to za drogie. Gdzie można kupić taki regulator-zamiennik do altka Valeo 90A? Czy opłaca się ewentualna regeneracja w jakimś specjalistycznym warsztacie czy lepeiej kupić używkę od np innych kolegów z forum? Proszę o info.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez pablomed » 25 lut 2012, o 11:46

moim zdaniem sie nie opłaca. Zamiennika regulatora o ile wiem niema do Valeo, a używane alternatory Boscha - które są łatwiejsze i tańsze w ew. naprawach sa tanie. Sam tak postapiłem dałem co prawda 2 stówki za 90-kę ale dlatego że musiałem w trasie na szybkiego naprawiać, a mozna znaleźć i za stówkę.
Chyba że jest to tylko kwestia wymiany szczotek to mozna sie bawić, szczotki kosztują grosze, jesli w sklepie motoryzacyjnym rozłożą ręcę że nie mają w katalogu to kazać im szukac do Pegueota.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

samochodowa-waga.pl



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości