ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez martinfp » 11 sty 2015, o 13:41

najprawdopodobniej regulator albo któraś dioda jest na wyczerpaniu
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

 

Postprzez łukasz1983 » 11 sty 2015, o 16:13

Grzesiek2507, Twój problem,to nie alternator,a miernik,lub kable miernika.
Nie ma takiej możliwości,żeby spadało napięcie na aku do 1V czy do 3V nawet jakby alternator nie ładował.Przy nie sprawny altku miałbyś napięcie w granicy 11V przy pracującym silniku,i by po woli spadało.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 11 sty 2015, o 23:32

łukasz1983, a wiesz ze faktycznie jeden kabelek troche nie laczyl. Teraz wieczorem jak sie nim bawilem to faktycznie nie byl do konca wcisniety, ale np chwile wczesniej mierzylem wtedy ladowanie w scenicu starszych i poazywalo idealnie 14,2V bez zadnych skokow. Problem jest taki, ze jak przyjda mrozy po 20 stopni to golfina sie podda i tak sobie kombinuje na razie powli czy to oaku, altek czy rozrusznik.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 11 sty 2015, o 23:59

nie ma opcji żeby spadło do takich wartości, nawet jak całkiem przestanie ładować to będzie wskazywało ok 12v
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 12 sty 2015, o 00:06

Jutro sprawdze jeszcze raz. Rozrusznik jak moge sprawdzic poza wyjmowaniem i obczajaniem szczotek? :niepewny:
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez łukasz1983 » 12 sty 2015, o 15:47

Grzesiek2507, Podładuj aku,tak żeby był pełny,i rano na zimnym silniku wepnij miernik pod aku(tylko,żeby dobrze kable w mierniku łączyły),odpal auto i obserwuj do jakich wartości spadnie napięcie.Jak będzie w okolicy 10V i wzwyż to ok,jak mniej to są 2 wyjścia.1 to aku,2 to rozrusznik,ale jak jesteś pewny aku i go jeszcze podładujesz,a napięcie spadnie poniżej 10V to przyjrzał bym się rozrusznikowi.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 12 sty 2015, o 22:10

W ten sposób to nic nie sprawdzi, bo jak uruchomi silnik to wiadomo że napięcie na akumulatorze będzie w okolicy 14V, bo będzie ładowanie. Najlepiej jakby zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu, to już by coś było wiadomo, a najlepiej, to jechać do byle jakiego warsztatu/sklepu motoryzacyjnego i niech zrobią test "żwawości" akumulatora testerem rezystancyjnym, będzie wiadomo czy akumulator jest ok, potem można szukać dalej.
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez łukasz1983 » 13 sty 2015, o 15:25

lukszumk3 napisał(a):W ten sposób to nic nie sprawdzi,
lukszumk3 napisał(a):Najlepiej jakby zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu,
:-o
A ja to niby o czym napisałem?Czytaj ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 13 sty 2015, o 22:19

łukasz1983 napisał(a):odpal auto i obserwuj do jakich wartości spadnie napięcie

No ja zrozumiałbym to tak, że podłączy miernik pod aku, pójdzie przekręcić kluczyk i "odpalić" samochód, a potem wróci zobaczyć co tam na mierniku jest.
Każdy rozumie po swojemu, miałeś na myśli dokładnie to co napisałem, aczkolwiek napisane to było nie po mojemu ;-) A spadek napięcia podczas rozruchu i tak mało powie, bo postawi pod znakiem zapytania zarówno aku jak i rozrusznik
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Grzesiek2507 » 13 sty 2015, o 22:28

Moj miernik cos dziczeje chyba. ale niby inne rzeczy mierzylem i byly ok. Dzisiaj sprawdzalem to trzyma 14,2V na odpalonym a potem nagle spadnie do 8-9V.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości