ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez klaudek669 » 23 mar 2014, o 12:29

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz, może da rade jakoś wyjąć tą osłonę.

Co do problemów z alternatorami to zainwestujcie w światła do jazdy dziennej, ten beznadziejny przepis o jeździe cały czas na mijania strasznie rozwala alternatory, instalacje i akumulator...
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 318
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

 

Postprzez adek199208 » 27 mar 2014, o 18:53

witam mam problem. podczas regeneracji alternatora a doładniej podczas sciagania łożyska tylniego wykruszył mi się taki pierśćień powyżej niego. proszę o pomoc czy to wpłynie negatywnie na dzialanie, ten pierscien jest z jakiegoś chyba tworzywa
adek199208
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20 sie 2011, o 17:46
Lokalizacja: Sierpc

Postprzez fran » 30 mar 2014, o 21:28

adek199208 napisał(a):witam mam problem. podczas regeneracji alternatora a doładniej podczas sciagania łożyska tylniego wykruszył mi się taki pierśćień powyżej niego. proszę o pomoc czy to wpłynie negatywnie na dzialanie, ten pierscien jest z jakiegoś chyba tworzywa

Prawdo podobnie wykruszyła sie część podstawy komutatora nie powinno wpłynąć ale nie wiem ile sie wykruszylo a nowy komutator do alternatora Boscha kupowalem za 11 złotych

[ Dodano: 2014-03-30, 20:38 ]
Ludzie mam problem. Po wymianie łożysk i komutatora alternator Boscha znikły obroty silnika miga kontrolka od oleju i podczas pierwszego odpalenia po montażu swiecila sie kontrolka od ładowania. Ładowanie jest na poziomie 14V
Bym zapomniał mam Golfa III 97r. 1.9 TD AAZ pomocy :-(
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez prezesik » 30 mar 2014, o 22:20

W dieslu obroty silnika brane są z alternatora. Na bank wmontowałeć nowy komutator nie zachowując polaryzacji (+) i (-).

[ Dodano: 2014-03-30, 21:21 ]
obyś nie uszkodził tym sposobem akumulatora...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez fran » 30 mar 2014, o 22:41

prezesik25, ale jak to możliwe jeżeli komutator ma na dolnym obwodzie taki ząbek i nie można go inaczej zamatowac :shock: zmartwiles mnie tym uszkodzeniem akumulatora
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez prezesik » 30 mar 2014, o 22:48

W alternatorze jest jeszcze taki jeden osobny cienki kabelek. Jest to kabelek wzbudzenia, na którym pojawia się prąd +12V po uruchomieniu silnika. Sprawdź, czy nie jest gdzieś uszkodzony we wtyczce lub w alternatorze. Jak ładowanie akumlatora jest to może problem leży właśnie w tym kabelku. Po za tym nie wiem dokładnie z którego kabelka komp w dieslu bierze sygnał o obrotach...

[ Dodano: 2014-03-30, 21:49 ]
Jeżeli na nim nie będzie prądu to będzie się świecić kontolka ładowania.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez fran » 31 mar 2014, o 18:12

Coś dziwnego sie dzieje ludzie po odpaleniu jest ladowanie 12.3 na wtyczce w alternator że na obu pinach nie ma prawie prądu a po dodaniu gazu ładowanie rośnie do 14,2 i tak zostaje a na wtyczce jeden pin ma 0,7 a drugi 14 tak jak powinno być. Jest to prawdo podobne ze winę ponosi regulator napięcia ?? :-/

[ Dodano: 2014-04-01, 12:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł :zalamany: :?: :?:
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

Ładowanie problem

Postprzez black78 » 27 gru 2014, o 13:42

Witam

Mam problem z moim MK3 mianowicie czasami jest ładowanie a czasami znika a objawy są takie:

Na odpalonym silniku i biegu jałowym przy obrotach 950k kontrolka ładowania sie nie świeci ładownie jest ok nagle silnik jakby przygasał i zaczyna się żarzyć kontrolka ładowania ale tak że ledwo można to zauważyć w nocy i niema ładowania silnik i wszelkie urządzenia pobierają prąd z aku. Po jakimś czasie znowu silnik jakby chciał zgasnąć i wszystko wraca do normy kontrolka się nie żarzy i jest ładowanie. Dodam że podczas jazdy dzieje się to samo raz jest ładowanie raz go nie ma raz kontrolka się żarzy a raz nie. Gdy dodaje obrotów to nic się nie zmienia po prostu albo jest albo go nie ma.

Czy ktoś sie spotkał z czymś takim?
black78
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 cze 2012, o 22:34
Lokalizacja: Łask

Postprzez lukszumk3 » 29 gru 2014, o 12:59

Alternator (szczotki, szczotkotrzymacz/regulator, komutator, połączenie diod w mostkach) do sprawdzenia.
Okablowanie między alternatorem a rozrusznikiem/akumulatorem do sprawdzenia.
Generalnie skoro kontrolka się zapala to wzbudzenie do przepatrzenia.
Siadanie i wstawanie obrotów to normalna sprawa gdy alternator ładuje z przerwami: jak nie ładuje silnik ma lżej i wchodzi na obroty (w dieslu +/- 50)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Grzesiek2507 » 11 sty 2015, o 13:31

A ja mam male pytanko. Przemierzylem dzis napicie ladowania na aku mojego golfa i jest maly zonk. Ładowanie wynosi niby 14,5V czyli bylaby bajka gdyby nie to, ze ma skoki i to dosc czeste. Utrzymuje te 14V z hakiem a potem spada na chwile do 3V, 8V a czasem nawet do 1V i takich okolic. Regulator swiruje?
Silnik 1.6 AEE
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości