Tuning

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez brzesiu » 23 mar 2013, o 13:26

Paniowie czytam tak o turbinach i im dłużej siedzę tym mniej wiem.

Które turbo o wiekszej wydajności wchodzi do 1z?

Z tego co wyczytałem to orginalnie siedzi tam garett t15 który nominalnie ma 0.8 bara

Ponoc pasuje t3 ale czy ona przypadkiem nie ma innego mocowania ? i jaką ona ma bezpieczną wydajność bo nigdzie nie moge tego znaleźć.

Druga sprawa czy na bazie mojej turbiny można wykombinować jakąś sensowną hybrydę.

Ewentualnie jakiej turbiny szukać wtedy na części?

Druga sprawa czy wałek z tego Polo podejdzie do 1z?
http://allegro.pl/caddy-polo-inca-1999- ... 17355.html
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez sagon » 23 mar 2013, o 17:28

Wałek fizycznie podejdzie,z resztą,podejdzie z każdego silnika vp.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 23 mar 2013, o 18:54

A nie wiesz kolego co to może być za symbol silnika?

Ogólnie szukałem od golfa 4 ale nie ma nic w sensownej cenie. I teraz wlasnei zastanawiam sie nad tymi walkami z Polo.
Ostatnio edytowano 23 mar 2013, o 19:33 przez brzesiu, łącznie edytowano 1 raz
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 23 mar 2013, o 19:35

Lepiej poszukaj wałka z aaz'ta-1.9td,golf III,passat b3,t4,albo od 1Y-1.9D o numerze 028D.
Kupisz taki już za 100 zeta,trzeba tylko poszukać dobrej sztuki,co nie jest takie trudne.
Daj sobie spokój z wałkiem sdi,jedyne sprawdzone,to wałki z agp,aqm.Nikt jeszcze nie testował wałków z aey,czy też 1.7 sdi,więc trudno coś sensownego o nich powiedzieć.
Natomiast wałki 028D dają oczekiwane przyrosty.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 23 mar 2013, o 20:41

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-vw-vol ... 92326.html
Byłby taki nawet w miare wyglada.

To już w ogule nie wiem jedni mówią ze leprze sa wałki od SDI inni ze z TD

W SDI z tego co pamietam dłużej otwarte były tylko zawory wydechowe a tutaj są tez dłużej otwarte dolotowe.

Pytanie czy nie będę musiał kombinować z kątem po montażu tego i może masz przykład kogoś kto zamontował u siebie wałek z TDka?
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strus » 23 mar 2013, o 22:15

Chyba odwrotnie. W TD dluzej otwarte sa ssace a w SDI i ssace i wydechowe
strus
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 20:39
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez sagon » 23 mar 2013, o 23:04

Wałek 028D ma taki sam czas otwarcia ssących w stopniach obrotu wału korbowego,jak słynne wałki 38E,a jedynie trochę krótszy czas otwarcia wydechowego,konkretnie jest to 199 vs 210 w 38E.Dla przykładu tdi ma wydech na 189 stopni,podobnie ssący.Natomiast 028D/38E mają ssący na 194 stopnie obrotu wału.W tdi jest to 189 stopni.
Ładuj wałek 028D,z kątem wtrysku niczego nie musisz kombinować.To nie ta bajka.
Z kątem się kombinuje ewentualnie przy zmianie fali w pompie,nie wałka.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 24 mar 2013, o 01:14

Ok dzieki kolego ;)
Zamówię jeszcze nowe szklanice wtedy cos paliwka podleje i zobaczymy ile wydmucha.

Troche niutków jeszcze do szczęścia brakuje ;P
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzysiek1606 » 24 mar 2013, o 09:13

a wie ktoś może z czego jest wałek 068 i między pierwszą a drugą
krzywką ma literkę L
krzysiek1606
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 mar 2013, o 09:37
Lokalizacja: wnd

Postprzez krzyś » 24 mar 2013, o 09:36

sagon pytanie do ciebie mianowicie mam zamiar zmienic tłokorozdzielacz na 11stke w swoim 1z i pytanie zostać przy swojej fali i springach oraz małej podkładce pod tłokiem?. bo posiadam również fale 110 i 214 która była w pompie 11ale podobno po zmianie fali na inna sa problemy z dynamicznym katem wtrysku. auto jest seria tylko mam problem z szarpaniem bo przycina sie pierścien dawki i dlatego chce zmienic tłokorozdzielacz ale nie ukrywam ze i mocy by sie przydało troszke. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez strus » 24 mar 2013, o 11:03

krzysiek1606 napisał(a):a wie ktoś może z czego jest wałek 068 i między pierwszą a drugą
krzywką ma literkę L


Moze to byc walek z wolnossacego diesla tego 1.6D 54km z Audi 80 / Golfa II

EDIT:
tak jest to walek od 1.6D, Twoj ma po prawej jeszcze jakis symbol z 2ka? Roznia sie jeszcze czy sa do hydrauliki czy regulcja zaworow na plytki ;)

http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3112037838
Ostatnio edytowano 24 mar 2013, o 11:14 przez strus, łącznie edytowano 1 raz
strus
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 20:39
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez sagon » 24 mar 2013, o 11:10

Jak chcesz zmienić tłok na 11tkę,to najlepiej wsadź też falę de 110.Z kątem jeżeli chodzi o kwestię innej fali,a konkretnie de 110,problemów nie będzie żadnych.
Podam Ci przykład,tak silnik asv,jak afn mają identyczne fale w pompach de 110,a inne mapy kąta wtrysku.Różnice niewielkie,ale zawsze jakieś.Podobnie jest z mapą kąta w 1Z i afn'ie.
Problemy mogłyby by się pojawić,gdybyś wsadził falę de 214 z 982/983.
Trzeba będzie w pompie na 99% zwiększyć ciśnienie,ale śmiało zrobisz to bez wskaźnika.Szczegóły na pw.

Dobrze by było też wymienić sprężynę,podkładki i dekielek(na ten wyższy) tłoczka przestawiacza kąta.
Gdybyś miał pompę z reni 982/983/988,ewentualnie jakieś 10tki,poza tymi z 1Z,ahu,to miałbyś dawcę tych gratów.

Podkładkę,krzyżak wsadzaj jak najcieńsze,choć większość pomp ma niski krzyżak.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości