Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

Postprzez Buchal » 17 maja 2012, o 16:16

Witam.

Niedawno kupiłem dojechanego golfa MK3. Wymieniłem filtry, oleje itd. Chcę autko zrobić pod siebie i żeby służyło mi na długo dlatego mam pytanie do was.


1) Jaką moc i moment można maksymalnie wyciągnąć z tego silniczka.
2) W jakie części zainwestować aby takową moc osiągnąć.
3) Jak będzie z żywotnością silniczka.

Czytałem już trochę o tym i co nieco już wiem lecz nie wiem jeszcze wszystkiego.

Jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce to się martwcie mam to na uwadze bo życie mi miłe ;) a to nie temat o hamulcach czy zawieszeniu.
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

 

Postprzez AdiK__ » 17 maja 2012, o 16:23

3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1633
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez palio » 17 maja 2012, o 16:28

AdiK__ napisał(a):3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać


Dokładnie wszystko jest tam napisane. Mam nadzieję, że wszystko w tamtym temacie wyjsniłęm wszystko. W razie pytań służę pomocą ;-) .
Kat & EGR - out + wolny wydech + FMIC + 216 + pompa 11 + HDK 248 + wałek AAZ + soft = 1xx ? PS 3xx NM ?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3779
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Buchal » 17 maja 2012, o 16:47

Dzięki panowie ;).

[ Dodano: 2012-05-18, 20:10 ]
No to tak panowie. Trochę poczytałem, trochę pokminiłem i wymyśliłem:

- Turbinka od Toyoty Rav4
- Wtryski 216-tki
- Dolot z AWX
- Intercooler 550x140x65mm
- Profesjonalne strojenie silnika (wirusik)

I teraz tak. Wypadałoby zmienić sprzęgło bo seryjne raczej nie potrzyma długo. Wszystkie niezbędne wskaźniki aby nie rozwalić silniczka. Nie mówiąc o konktretnym zawieszeniu i heblach. I tutaj czekam na wasze podpowiedzi ;).
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Bradley » 19 maja 2012, o 15:30

AdiK__ napisał(a):3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać

I skonczy sie jak zwykle w strefie marzen :D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez AdiK__ » 19 maja 2012, o 15:40

Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1633
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez palio » 19 maja 2012, o 19:49

A ja cisnę dalej z projektem. Kolektor ssący już jest (AWX), intercoler również już jest (z Saba 2,2T) pasuje idealnie przed chłodnicę. :-D Leżą i czekają na montaż.

Zostanie jeszcze turbo i hamulce aby jakoś można było to zatrzymać. ;-)

Życzę wszystkim powodzenia w modach :-P

P.S.
Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.
Kat & EGR - out + wolny wydech + FMIC + 216 + pompa 11 + HDK 248 + wałek AAZ + soft = 1xx ? PS 3xx NM ?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3779
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 20 maja 2012, o 00:01

palio45 napisał(a):Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.

jesli jest w doskonałym stanie :D - czyli rzadko :)
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 20 maja 2012, o 09:41

AdiK__ napisał(a):Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D

To co wydalem na 1Zta w AFNie na dziendobry daloby okolice 150 moze nawet 155...
Nie warto grzebac w g... lepiej odrazu miec solidna baze :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Buchal » 23 maja 2012, o 14:29

Może mi ktoś powiedzieć czy sprzęgło z VR6 pasuje do TDI'ka?
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez slawek5t » 23 maja 2012, o 16:02

Podobno tak :)
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 23 maja 2012, o 20:52

Do 1Z pasuje, do AFNa trzba zmienic kolo zamachowe
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 24 maja 2012, o 14:33

Buchal napisał(a):Może mi ktoś powiedzieć czy sprzęgło z VR6 pasuje do TDI'ka?
jezeli masz silnik 1z to bez zadnych problemów bo masz już jednomasa pasuje tez od g60, ale nawet seryjne te 350 niuta spokojnie przeniesie
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1887
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Buchal » 27 maja 2012, o 12:14

Super :D Dzięki chłopaki :ok:
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez michail55 » 18 paź 2012, o 01:05

a czy ta turbawa z rav4 ma zmienna geometrie lopatek bo slyszalem ze trzeba kompa zmienic jak sie chce ddac wieksza ja posiadam ahu a jesli juz to od ktorej rav4 dokladny typ silnika
michail55
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 4 sie 2011, o 18:30
Lokalizacja: Kraków





Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość