Podniesienie mocy w AEK'u?

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Podniesienie mocy w AEK'u?

Postprzez SusziNet » 19 kwi 2015, o 01:57

Jak zły dział to wybaczcie, nie często zdarza mi się odwiedzać fora, lecz tym razem mam spory dylemat.

Zbliża mi się wymiana uszczelki pod głowicą (bolączka golfów :-/ ), ale rozważam kapitalke silnika (jak robić to z grubej). Zastanawiałem się nad podniesieniem mocy w swoim golfie, mam silnik AEK 1.6 V8 101KM.

O czym myślałem :
- stożek : latać nie będzie, wiadomo. Ale przyjemniej dla ucha.
- intercooler : fabryk z wersji 1.9 TDI, sam w sobie co prawda niewiele da, pozatym że w lato dostanie zimniejszego powietrza
- turbina z wersji TDI : i tutaj, czy jest sens? I ile to mi da, co muszę w związku z nią zmienić jeszcze (mapa - chociaż to podstawa, przewody czy co)?
- wywalić kata, jakis większy tłumik np;. ultera (miałem w poprzednim aucie, nie jest zbyt głośny a brzmi bardzo przyjemnie, kwestia czy to ma jakieś odniesienie do mocy?)
- no i kolektor wydechodzy - podejdzie z 2.0 GTI na przykład?


Nie jestem całkowitym laikiem, mechanika to dla mnie raczej sposób na oderwanie się od pracy i stąd cały temat, nie musicie od razu pisać, żeby wstawić lote z GTI i czerwone pasy to bedzie miał tyle pary żeby latać ;-) Mój cel to wyciągnąć z niego ok. 140 koni bez swapa na coś większego. Co da efekt, a co nie? I jak wycisnąć coś jeszcze z tego starego, poczciwego golfika? :-)
Avatar użytkownika
SusziNet
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 22:59
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Podniesienie mocy w AEK'u?

 

Postprzez Opik » 19 kwi 2015, o 02:15

SusziNet, no tośmy się pośmiali chłopie :hyhy:

od początku - nie V8, tylko 8V - jest drobna różnica :D

- stożek - jak zrobisz razem z osłoną termiczną i dolotem chłodnego powietrza, spoko. Nie zaszkodzi na pewno w ten sposób

- wywalić kata - jak jest zapchany to ok, poza tym - tylko dźwięk. No i niestety im większa średnica, tym lepiej jedzie nie sprawdza się w prawdziwym życiu :D

teraz coś co chyba nie ogarniasz

- kolektor wydechowy pod turbo będziesz musiał rzeźbić, więc może być nawet z VR6 - tak czy tak nie podejdzie p&p :P

- intercooler - fajnie wsadzić coś większego już ;)

zapomniałeś o jeszcze kilku bardzo ważnych rzeczach:

- odprężenie silnika, czyli tzw kanapka
- inne tłoki, korbowód, bo nie sądzę że ten to wytrzyma
- pełne orurowanie pod turbo
- układ zasilania, bo oryginalny wtrysk nigdy tego nie zasili tak jak powinien
- kompletny układ dolotowy
- porządne strojenie

dodatkowo trzeba by pomyśleć o innej skrzyni, a dokładniej o większym sprzęgle i jeszcze milionie pomniejszych pierdół które pominąłem bo się nie znam :D

pomijając bezsens tego przedsięwzięcia, nieosiągalną moc bez głębokiego dłubania i wymianie 90% części dochodzą jeszcze koszty, uturbienie tak żeby to miało sens zbliży się do sumy 5 cyfrowej niestety, a wsadzony za 3tys abf tak czy tak Cię objedzie, nie mówiąc już o bezawaryjności :D

mam nadzieję że pomogłem
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SusziNet » 19 kwi 2015, o 10:31

Czyli suma sumarum - taniej i lepiej wyjdzie mi swap na jakiegoś ABF'a niż dłubanie w tym co mam i pakowanie "kasy w błoto"? Z tego co wiem, przy swapie do zmiany idzie pompa paliwa, komputer, co poza tym?
Obrazek
Avatar użytkownika
SusziNet
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 22:59
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Postprzez Opik » 19 kwi 2015, o 12:06

SusziNet napisał(a):Czyli suma sumarum - taniej i lepiej wyjdzie mi swap na jakiegoś ABF'a niż dłubanie w tym co mam i pakowanie "kasy w błoto"?


taniej wyjdzie nawet swap na vr6 2.8 24v niż uturbianie tego silniczka :P

SusziNet napisał(a):Z tego co wiem, przy swapie do zmiany idzie pompa paliwa, komputer, co poza tym?


wszystko zależy od silnika który siedzi w aucie. W Twojej sytuacji to na pewno:

- silnik + kompletna wiązka + komputer sterujący + najprawdopodobniej licznik
- skrzynia + sprzęgło + wybierak biegów
- półosie
- chłodnica + węże
- pompka paliwa

fanie byłoby też pomyśleć nad hamulcami, tutaj masz dwie opcje - zaciski z gti i tarcze 280 na 4x100 z corrado, albo już uderzyć w cały zawias gti

- zwrotnice, piasty, sworznie wahaczy są inne, same wahacze - nie wiem, zdania są podzielone
- najlepiej cała tylna belka z gti (tarcze+stabilizator) a jeśli nie to zmiana piast na 5 śrubek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SusziNet » 19 kwi 2015, o 20:33

A jak z częściami do VR6? Słyszałem, że cholernie drogie i trudno dostępne?
Avatar użytkownika
SusziNet
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 22:59
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Postprzez GolfiarzJR » 19 kwi 2015, o 22:27

SusziNet, O vR6 to poszukasz a znajdziesz , ale co do portfela to jest on pożeraczem , według mnie nie ma co pakowac tego silnika do jazdy codziennej , tylko na pokaz , już lepiej ABF , albo 2.0 115km , idzie a spalanie nie przekracza majątku
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 20 kwi 2015, o 02:45

SusziNet napisał(a):A jak z częściami do VR6? Słyszałem, że cholernie drogie i trudno dostępne?


no wiesz, w porównaniu do takiego 2.0 8v rozrząd potrafi zabić :D podstawowe elementy także, świec masz 6, przewodów o 2 więcej, dużo więcej oleju wchodzi, w wypadku 24v (czyli tych z Golfa IV pochodnych) remont głowicy (24 zawory vs 8 :hyhy: ) też nieźle wywali z butów (w "starym" VR6 czyli 12v jest już lepiej z tym, choć nadal drożej). Spalanie? Tutaj bym się nie martwił, jeżeli Twoja stopa nie jest z ołowiu, bo przy spokojnej jeździe lub w trasie nie spali dużo więcej niż 2.0. Za to w mieście będzie +2 litry, ale jak lubisz depnąć, do czego ten silnik zachęca... no cóż :hyhy:

Plusem tych silników jest to że można je z łatwością zagazować, a na porządnej instalacji nie dość że podróż będzie sporo tańsza, to i nic z silnikiem się nie będzie działo ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SusziNet » 20 kwi 2015, o 20:03

Jak dla mnie gaz jest do kuchenek i dla Niemców, więc podtlenek LPG odpada :D Nogę miewam cięższą, szczególnie jak czuję zapas mocy więc spalanie by mnie pewnie zjadło. No dobra, koszty kosztami (jak to czytam to moja wypłata w oczach maleje), a jest jakiś sposób by jednak niskim kosztem, ale i bezpiecznym (!) podciągnąc AEK'a chociaż do 110? W serii mam 101KM, więc 9 kobyłek może się uda jakoś uzyskać? Oczywiście nie bierzemy pod uwagę "mega super zaje****ch chipów z allegro, po których instalacji moje auto na wstecznym urobi Porshe Panamera" :lol:

3. Używanie wulgaryzmów oraz stosowanie skrótów wulgaryzmów i oszukiwanie cenzora będą karane warnem.
Gesiu_15
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, o 20:41 przez SusziNet, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
SusziNet
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 22:59
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Postprzez Opik » 20 kwi 2015, o 20:36

SusziNet, na początek? Przywrócić mu te fabryczne 101 :hyhy:

wyczyścić dolot, założyć dobry filtr, zdjąć oba kolektory, wypolerować je w środku, zmierzyć kompresję i w razie czego wyremontować głowicę...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 20 kwi 2015, o 23:07

Jak zrobisz to co Opik ci napisal wyzej to mozliwe ze te km fabryczne uciagnieszbpo czym mozesz wykonac wydech co by spaliny szynciej szly i go nie zaduszalo ale to bedzieszmial tylko efekt DYNAMICZNIEJSZEJ JAZDY , potem ewentualnie kup nitro na olx z tico
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości