logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana czujnika halla?
Autor Wiadomość
ci-nek 
Gaduła


Silnik: był 1.8 75KM AAM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 738
Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: 2013-09-07, 12:37   wymiana czujnika halla?

Czy ktoś mi podpowie czy da sie wymienić czujnik halla (czy jak go tam zwą) bez wyjmowania całego aparatu zapłonowego w silniku 1.8 AAM?
_________________

był GOLF III Joker (75KM)
 
 
trollu 
GTI driver


Silnik: 2.0 ADY
Pomógł: 51 razy
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 2364
Skąd: SKL/Cz-wa
Wysłany: 2013-09-07, 13:10   

nie da się. musisz rozbić aparat żeby odkręcić halla spod kapturka z nacięciem, z tego co widzę na foto to aparat w AAM jest taki jak w ADY. chyba że od góry jakoś uda Ci się dostać do śrub ale uszkadzając kapturek hall może nie działać poprawnie
_________________
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
 
 
 
ci-nek 
Gaduła


Silnik: był 1.8 75KM AAM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 738
Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: 2013-09-07, 14:36   

http://img05.tablica.pl/i...golf-lublin.jpg

tak z grubsza wygląda analogicznie aparat w moim aucie. rozumiem ze po jego PRAWIDŁOWYM wyjęciu (co szczerze mówiac totalnei nei wiem jak wykonać) trzeba od dołu ze srodka wybić sworzeń i wtedy dopiero dostane się do czujnika halla?
_________________

był GOLF III Joker (75KM)
 
 
trollu 
GTI driver


Silnik: 2.0 ADY
Pomógł: 51 razy
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 2364
Skąd: SKL/Cz-wa
Wysłany: 2013-09-07, 15:14   

wyjąć jest prosto - z tego co pamiętam to odkręcasz 1 śrubę i aparat jest luźny, trzeba jednak zapamiętać w jakiej pozycji go wyjmujesz, chyba że później wszystko na znaki będzie ustawiał żeby aparat dobrze trafił. musisz go rozbić tak jak piszesz żeby uwolnić wałek z kapturkiem
http://motoplatforma.com/...aq-audi_141.jpg
na foto masz kapturek i widac 2 śruby od halla, jak wałek z kapturkiem wyjdzie to wtedy podmieniasz halla i składasz wszystko z powrotem. nie mniej, jak założysz później aparat poprawnie, tak jak był wcześniej to i tak trzeba jechać na ustawienie zapłonu do gościa, który ma lampę stroboskopową. u mnie w ADY było prościej bo aparat wchodzi na sztywno i lampą nic się nie ustawia.
dokładnie nie pamiętam jak to tam wyglądało, dawno temu u mnie bym wymieniany hall ale jak będziesz miał aparat na wierzchu to nic skomplikowanego to nie jest, będziesz wiedział gdzie uderzyć ;-)
_________________
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
 
 
 
ci-nek 
Gaduła


Silnik: był 1.8 75KM AAM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 738
Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: 2013-09-07, 18:10   

nikt teraz nei posiada taich archaicznych narzędzi jak lampa stroboskopowa. a na słuch, to ja sobei sam ustawiłem i dobrze śmiga, lepiej niz to zrobił wczesniej "fachura"
_________________

był GOLF III Joker (75KM)
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 386 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5673
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2013-09-09, 11:34   

ci-nek napisał/a:
nikt teraz nei posiada taich archaicznych narzędzi jak lampa stroboskopowa
przesadzasz, jest konieczna prawie do wszystlich aut benzynowych z lat 80-tych i większości do połowy 90-tych i każdy lepszy mechanik ją ma.
Z tym wyjęciem - jeśli jeszcze nie zrobiłeś tego: aparat mocowany jest blachą na 1 śrubę, nie ruszany od lat może nie chcieć wyjść. Więc WD40, stuku-puku, a jak stracisz nerwy to nie przykręcaj go i tak pojeździj (o ile silnik działa) , puści od wibracji.
Zwróć uwagę na kółko zebate na dole trzeba je przy po składaniu założyć w odpowiedniej pozycji z dwóch możliwych jeśli chcesz mieć potem wszystko zgodne na znakach jak powinno być
 
 
ci-nek 
Gaduła


Silnik: był 1.8 75KM AAM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 738
Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 13:39   

nie przesadzam, żaden z mechaników polecanych przez znajomych nei ma lampy.

z wyjęciem nei powinno być problemu bo ostatnio nim kręciłem jak go sobei ustawiałem.

kwestia tylko właśnei tego prawidłowego ustawienia. Czy wystarczy ze włożę go w identycznej pozycji w jakiej go wyjąlem tj połozenie aparatu + położenie palca?
_________________

był GOLF III Joker (75KM)
 
 
trollu 
GTI driver


Silnik: 2.0 ADY
Pomógł: 51 razy
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 2364
Skąd: SKL/Cz-wa
Wysłany: 2013-09-09, 17:42   

do ostatecznego ustawienia zapłonu w Twoim przypadku musi być lampa, no chyba że ustawisz "na oko".
_________________
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 386 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5673
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2013-09-09, 21:13   

ci-nek, mogę tylko wyrazić zdziwienia. Na oko to chłop w szpitalu umarł. Ja po prostu nie znam mechanika w w okolicy coby lampy nie miał. Sam tez mam chociaż jestem tylko hobbystą.
 
 
ci-nek 
Gaduła


Silnik: był 1.8 75KM AAM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 738
Skąd: Białystok/Warszawa
Wysłany: 2013-09-10, 09:50   

Panowie, moje auto chodziło lepiej ustawione "na oko" przeze mnie niż przez mechanika jak 2 lata temu kupowałem samochód. Dodam że moze wynika to z faktu iż mam instalacje LPG i wg niektórych kat wyprzedzenia zapłonu powininen być o 2 stopnie większy.

Moze po prostu kupie sobei te lampe stroboskopową? Skomplikowana to jest akcja z tym ustawianiem?

[ Dodano: 2013-09-10, 21:44 ]
a co myślicie o tej "lampie" stroboskopowej? http://allegro.pl/lampa-s...3520903056.html
_________________

był GOLF III Joker (75KM)
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska