VW Bora2.3V5info

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

VW Bora2.3V5info

Postprzez GTI07 » 25 lut 2013, o 22:14

Szukam wszystkich informacji na temat silnika2.3V5 150KM.Mianowicie wszystkie wady,zalety,ile wytrzymuje rozrzad na co zwrocic uwage przy kupnie z takim silnikiem.
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

VW Bora2.3V5info

 

Postprzez PiJey88 » 26 lut 2013, o 09:30

GTI07, to identyczny silnik jak VR6 24V tylko z obciętym jednym cylindrem, rozrząd jest taki sam jak w VR6, teoretycznie dożywotni, praktycznie ok 150-250 tyś
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 26 lut 2013, o 15:15

pisałem wczoraj elaborat ale jak to pisanie na telefonie, poszło w kosmos :zdegustowany:
ogólnie jak silnik nie zajeżdżony to ma dobrą opinię, Adam (Ad6) z VAG-Czewa ma golfa mk4 vr6 i toledo 2.3 żony - ogólnie mało się w temacie dzieje ale auto chyba jeździ i narzekań na nie nie ma.
Pisał coś o spalaniu 12l LPG w Częstochowie i wg mnie bardzo dobre spalanie bo mój ADY spaliłby tyle samo.
jak gazowałem golfa to rozmawiałem z gazownikiem o tym silniku, on odradzał bo niby VR ale podobno to już nie to co VR6, dużo części zmienionych i niby bardziej awaryjny. Po Częstochowie lata bora na taxi z tym silnikiem więc chyba taka padaka jednak nie jest. Wg mnie łańcuch powinien być dożywotni a przynajmniej powinien dolatać 500kkm no ale jest tak jak napisał PiJey88, i podobno trzeba go wymieniać co też tanie nie jest. Jak kiedyś rozmawiałem z w/w Adamem na spocie to zwracał uwagę tylko na łańcuch - jak za bardzo rzęzi to od razu nie ma co oglądać tylko lepiej dać sobie spokój i szukać innego auta.
Mechanicy ogólnie czasami widząc ten silnik mogą mieć problemy bo kiedyś na jakimś forum czytałem o problemach jednego usera z tym silnikiem w pasku - wymieniał zapłon chyba z 3 razy a auto dalej pracowało na 3 gary. Mechanik który cały czas grzebał w silniku stwierdził że się nie opłaca i lepiej na szrot go wywalić, po czym gościu idąc za intuicją sprawdził w necie kolejność podłączenia kabli WN, zweryfikował to z stanem pod maską w sowim aucie i na tym się skończyły problemy z silnikiem :hyhy:
Jeżeli kolejne moje auto miałoby być też VW to na pewno w grę wchodziłby 2.3 VR5 chociaż ostatnio bardziej skłaniałbym się ku 2.8 VR6. tak czy inaczej wg mnie fajny silnik mający super sound
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez GTI07 » 27 lut 2013, o 11:02

Rozumiem.Czyli generalnie zwracac uwage na rozrzad.Ta Bora ma przejechane niby149tys i silnik podobno dosc zwawo chodzi.Slychac doac dobrze ten lancuch jak jest zurzyty czy trzeba sie wsluchac :?: Czyli jak niejestem pewien silnika to lepiej z jakims mechanikiem jechac by go sprawdzil :?:
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

Postprzez PiJey88 » 27 lut 2013, o 11:43

GTI07, główna sprawa to rozrząd którego wymiana to ponad tysiąc złotych same części, wymiana = wyjęcie silnika i rozebranie dość sporej jego części, więc z robocizną cena może dojść do 2 tyś, ale osobiście jaki silnik bym nie kupił to i tak bym się liczył z wymianą dla własnego spokoju, bo czy on ma 150 czy 350 tyś to nie masz pewności i nie wiadomo czy było coś robione, u mnie rozrząd dość niegroźnie stukał, pojeździłem 2 miesiące, po czym zdecydowałem się na zmianę, po rozebraniu okazało się że to był ostatni moment bo napinacze były w opłakanym stanie, więc jeśli słyszysz już stukanie w okolicy rozrządu to licz się że rozrząd trzeba zrobić...

wracając do silnika VR5... ja słyszałem same pozytywne opinie, poza kosztami utrzymania to nic złego nigdy nie słyszałem, ale ja bym takiego nie chciał, bo pali tyle co VR6 a jednak ma gar mniej i mocy też odpowiednio mniej :dobani:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 lut 2013, o 17:53

PiJey88 napisał(a):poza kosztami utrzymania

coś więcej?
PiJey88 napisał(a):ale ja bym takiego nie chciał, bo pali tyle co VR6 a jednak ma gar mniej i mocy też odpowiednio mniej

true true.
tylko w drugą stronę 2.3 pali tyle co 2.0 :hyhy: dlatego małym silnikom mówimy nie i następna fura o ile wszechmogący pozwoli będzie miała przynajmniej 6 garów i 2.8 pojemności. jaka marka to się jeszcze okaże

co do rozrządu - łańcuch powinien szumieć, jest dużo głośniejszy niż pasek ale za to przynajmniej w teorii powinien być bezproblemowy i przy normalnej eksploatacji nawet z dużym przebiegiem powinien się tylko wyciągnąć ale nie ma mowy o jakimś zerwaniu itp. tylko życie różnie to weryfikuje
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 28 lut 2013, o 09:23

trollu napisał(a):co do rozrządu - łańcuch powinien szumieć, jest dużo głośniejszy niż pasek ale za to przynajmniej w teorii powinien być bezproblemowy i przy normalnej eksploatacji nawet z dużym przebiegiem powinien się tylko wyciągnąć ale nie ma mowy o jakimś zerwaniu itp. tylko życie różnie to weryfikuje

u mnie po wymianie jest zupełna cisza, a zerwać to wiadomo że się nie zerwie, ale jak napinacz da ciała to łańcuch się luzuje (np przy hamowaniu silnikiem) i może stać się nieszczęście :cry: dlatego warto wymienić i jeździć z czystym sumieniem :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 28 lut 2013, o 18:10

PiJey88 napisał(a):u mnie po wymianie jest zupełna cisza

nie przesadzajmy, łańcuch będzie słuchać i tyle, taki jego urok :-P żeby nie było że ktoś pomyśli że jak coś słychać to szrot i nie kupi nigdy VR bo każdy robi przynajmniej ciche "sszzzzzzzz" :-P
co do napinacza to true, ale jakoś cały czas mam przekonanie że VW poleciało w kulki z tym łańcuchem chociaż ja i tak jestem jego zwolennikiem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 1 mar 2013, o 09:36

trollu, w porównaniu do tego co było wcześniej to teraz na prawdę jest cisza :hyhy:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości

cron