logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Paweu
2013-02-18, 15:44
VAG - problem
Autor Wiadomość
Jacol 
Badacz tematu


Silnik: 1.6 75KM ABU
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 356
Skąd: no czesc
Wysłany: 2009-01-07, 22:40   VAG - problem

Witam

Mam kolejny klopot wiec uprzejmie prosze o pomoc kogos kto sie na tym zna :)

Chcialem chwycic pana boga za nogi i podlaczyc auto pod komputer - kupilem wiec kabel do diagnostyki OBD2 KKL na usb, popularny "niebieski". Ponoc lepszy niz czarny, czy na takiej samej zasadzie jak biale auta sa szybsze niz fury innego koloru to nie wiem ale wydalem piec dych i pasowaloby aby to zadzialalo. No wiec tak:

Podlaczylem kabel do laptopa, zainstalowalem sterownikiz plyty. Zmapowalem port COM z COM7, ktory domyslnie sie ustawil na COM4. Podlaczam wiec kabel pod zlacze nad zapalniczka, wlaczam zaplon, wlaczam VAGCOM 311->Options-> zaznaczam COM4, daje test i jest ok. Cos tam powykrywalo, oczywiscie perfidnie pisze, ze kabel nie jest firmy Ross Tech ale ogolnie to niby dziala. No wiec klikam magiczny guzik OBD-II w oknie glownym programu. Ponizej obrazek.




Wyskoczylo okienko z obrazka i tutaj tego nie widac, ale w aucie z laptopem cztery razy probowalo sie polaczyc po czym wywalilo komunika, ze moj "car is not compatible with OBD2, if you have AUDI/SEAT/SKODA/VW to wejdz do menu ustawiania polaczenia" cos tam cos tam.

I teraz pytanie o co chodzi ? Jak wchodze do Menu Select->Engine to chwile program pomysli i pokaze oznaczenie silnika, pojemnosc numer itd wiec dziala. Jak zlikwidowac to "nie kompatible" i co znajduje sie w tym menu OBD-II ? Jakies wazne funkcje czy obejde sie bez nich ?


I druga prosba: dajdzie namiary albo napiszcie tutaj jakies instrukcje, co moge teraz zrobic/poustawiac, jak sie robi te wykresy i sprawdza na zywo wartosci silnika, obroty biegu jalowego, temperatury i inne bajery. Gdzie ustawic obroty biegu jalowego, kat wtrysku itd ? Adaptacja przepustnicy juz jest na forum, a przydaloby sie wiecej tutoriali odnosnie grzebania Vagiem.


Pozdrawiam!
_________________
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4283
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2009-01-07, 23:11   

Jacol napisał/a:
I druga prosba: dajdzie namiary albo napiszcie tutaj jakies instrukcje, co moge teraz zrobic/poustawiac, jak sie robi te wykresy i sprawdza na zywo wartosci silnika, obroty biegu jalowego, temperatury i inne bajery. Gdzie ustawic obroty biegu jalowego, kat wtrysku itd ? Adaptacja przepustnicy juz jest na forum, a przydaloby sie wiecej tutoriali odnosnie grzebania Vagiem.
za łatwo by Ci to przyszło :hyhy: ja sam powoli dochodzę co od czego jest i tez wszystkiego nie wiem :hyhy: ale coś nie coś mogę pomóc...

co do tego erroru to nie masz oryginalnego interfaca i programu więc nie zrobisz tego testu :-D jedyne co to skonfigurować interface i zapisać to co skonfigurowałeś

co do grzebania VAGiem to jak klikniesz na np.: Engine to wyskoczy podobne okno ale po angielsku więc zaznaczyłem na zielono to w czym można grzebać a na czerwono w czym nie wolno grzecac jeśli się nie wie co trzeba zrobić:

_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
Jacol 
Badacz tematu


Silnik: 1.6 75KM ABU
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 356
Skąd: no czesc
Wysłany: 2009-01-07, 23:20   

Dzieki, za info. Szukalem Cie na gg bo to pierwsze co mi przyszlo do glowy ale Cie nie bylo wiec pisze tutaj ;)


Czyli, cale te menu OBD-II jest tylko i wylacznie do tego aby w przypadku oryginalnego kabla pokazalo, ze wszystko, ze soba wspolgra ?

Co do zaznaczen to orientuje sie w angielskim (tlumacze serwisowki KTMa ;) i w VAG-Comie pisze po prawej stronie, ze to zaawansowane ustawienia, a po lewej mozna grzebac i nic sie nie popsuje. Ale teraz tak:

U Ciebie po prawej jest przycisk Kasowanie Inspekcje, ktory by mi sie przydal do skasowania moich. Jest tez guzik Logowanie i nie wiem czy to w tym miejscu, ale przegladajac Passat Forum to chyba przez to wchodzili aby do tych opcji co pokazuja obroty i mozna robic wykresy.


Nie ma zadnej madrej strony, gdzie VAG jest rozbity na czesci pierwsze i pisze co i gdzie ustawiac ? Na Passat Forum jest troche info, nawet dane jakie powinny miec konkretne modele silnikow aby sobie porownac tylko co z tego, jak albo same diesle albo silniki z epoki GolfIV.
_________________
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4283
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2009-01-08, 00:00   

Jacol napisał/a:
Czyli, cale te menu OBD-II jest tylko i wylacznie do tego aby w przypadku oryginalnego kabla pokazalo, ze wszystko, ze soba wspolgra ?
tak

Jacol napisał/a:
U Ciebie po prawej jest przycisk Kasowanie Inspekcje,
puki co to jak na razie to tylko w AUDI A3 i A4 użyłem tego bo w naszych MK3 jest kasowanie za pomocą klawiszy przy liczniku i nie ma możliwości połączenia się VAGiem z zegarami (nie wiem jak to wygląda jak się ma MFA)

Tutaj masz coś mądrego:
--> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39838
--> http://downloads.vag-com....G-COM-704-2.pdf
--> http://downloads.vcds.pl/...G-COM-704-2.pdf
_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   
System reklamy Test





Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska