problem z kontrolką oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

problem z kontrolką oleju

Postprzez lukosz » 12 wrz 2013, o 21:09

witam, mam golfa 1,8 90kM z przebiegiem 250tys. Mam problem z migającą i pikającą kontrolka cisnienia oleju po przejechaniu okolo 20km. Wczesniej nic sie nie dzieje . Po zaswieceniu kontrolki samochod automatycznie slabnie , gdy przygazuje do 3000 obrotow kontrolka gasnie ,zaraz przy spokojnej jezdzie znowu pika i tak wkolko , gdy jest goraco pika praktycznie caly czas tylko wlaczy dopiero po przejechaniu parunastu parudziesieciu km. czujniki oleju wymienione, cisnienie oleju w normie po sprawdzeniu , olej w normie nie wyrzuca go, wina elektroniki to chyba tez nie jest bo auto slabnie a kontrolka wylacza sie po mocniejszym przygazowaniu.
Bardzo prosze o pomoc co moze byc przyczyna tego
z gory dziekuje
pozdrawiam :)

[color=orange]tak na przyszłość - przeczytaj najpierw regulamin, nie jest trudny do ogarnięcia. Jeżeli masz jakiś problem, poszukaj czy nie był już poruszany na forum. O problemach z kontrolką oleju na pewno coś znajdziesz a pisząc temat umieszczaj go w odpowiednim dziale, co Twój problem ma wspólnego z instalacją lpg? Życzę miłego uczestniczenia w życiu forum.[/color]
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, o 23:57 przez lukosz, łącznie edytowano 2 razy
lukosz
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 20:04
Lokalizacja: Dębica

problem z kontrolką oleju

 

Postprzez pablomed » 12 wrz 2013, o 23:24

Co to za wersja auta. W euro wersjach na wtrysku jednopunktowym niema takiej możliwości żeby silnik np słabnął czyli przechodził w tryb awaryjny w związku w wykryciem niskiego ciśnienia oleju przez wadliwie działający czujnik ciśnienia. Pozostaje myśleć o jakimś głupim zwarciu czy błędzie w instalacji elektrycznej, nie wyobrażam sobie jak inaczej to wyjaśnić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nati712 » 16 wrz 2013, o 14:56

Siemka znalazlam temat w szukajce i postanowilam sie podpiac otoz moja golfina pierwszy raz odkad jest u mnie pokonala dystans 1600 km bo jechal nad morze i spowrotem i wlasnie w drodze powrotnej zaczela pipczec kontrolka oleju, olej byl mimo to jednak po dolaniu ciagle pipczal nie wiem co moglo sie stac gdzie szukac zeby to tak nie pipczalo i nie swiecilo na czerwono
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez Paweu » 16 wrz 2013, o 19:51

piszczy tylko na wysokich obrotach? tylko na niskich? cały czas?

Do sprawdzenia czujniki ciśnienia oleju... jeśli one są ok to pomiar ciśnienia oleju by się przydał bo może pompa oleju już siada.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Nati712 » 17 wrz 2013, o 00:05

piszczy caly czas
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez mkkay » 14 paź 2013, o 19:44

się podepnę pod temat bo mam podobny problem,
jak jadę spokojnie to jest ok ale jak przekroczę 2,5 tyś. obrotów to zaczyna mrugać i piszczeć kontrolka oleju i obrotomierz spada do zera obrotów ,
jak zwolnię to przestaje migać i pikać i obrotomierz wraca do normy
co może być powodem takiego stanu????
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez palio » 14 paź 2013, o 19:49

Nati712, tak jak pisze Paweu_mk3 . Sprawdź czujniki ciśnienia oleju - niskiego i wysokiego.

mkkay, do sprawdzenia okablowanie czujnika wysokiego ciśnienia jak i sam czujnik.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mkkay » 14 paź 2013, o 20:50

a który to ten wysokiego ciśnienia? ten przy filtrze czy w głowicy?
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez palio » 14 paź 2013, o 20:52

Bodajże ten w głowicy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 15 paź 2013, o 22:12

w podstawie filtra. Ale to mi pachnie jakimś zwarciem między kablem tego czujnika a kablem podającym sygnał o obrotach wychodzącym z alternatora - chyba czerwonym. O ile Td jak masz w temacie. Albo uszkodzenie w samym liczniku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Mati1911 » 20 paź 2013, o 12:10

witam
podepnę się pod temat. Mianowicie po swapie z 2e na vr6 AAA po przekroczenie 2500tyś obrotów to mruga kontrolka oleju i piszczy zegar, po odłączeniu czujników dalej jest tak samo, zegary wymieniłem na ori z AAA bo już myślałem że to coś może być wlaśnie z nimi. w silniku był robiony remont głowicy, zmieniane pierścienie, nowy rozrząd, czyszczona pompa oleju (zawór nie zatarty), przejrzane wszystkie panewki ktore są ok i już nie wiem co to może być. Samochód jeździ normalnie, myślę że to nie jest wina ciśnienia oleju bo jak wiadomo w vr6 są 2 napinacze hydrauliczne i wiadomo co się dzieje gdy jest za niskie ciśnienie. dziwi mnie to że nawet po odpięciu obu czujników jest tak samo. przy swapie była zmieniana tylko instalacja silnika, skrzynka bezpieczników została ori z 2e, zmieniłem tylko któryś przekaźnik (nie pamiętam który) może czegoś zapomniałem podpiąć? z tego co czytałem na innych forach to nie tylko w vr6 działy się takie rzeczy. Może ktoś uporał się z takim problemem ?
Avatar użytkownika
Mati1911
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sty 2012, o 20:58
Lokalizacja: DZA

Postprzez mkkay » 20 paź 2013, o 13:33

mi zaczęły się dziać takie cyrki po zmianie silnika z AAZ na AAZ
w między czasie jak miałem wyjęty silnik to całą komorę myłem karcherem , i tu może być wina , mogło się gdzieś zwarcie zrobić ,tylko gdzie?
a dodatkowo wczoraj przestał działać licznik (prędkościomierz), i wskaźnik paliwa też nie teges, czyli na desce zapanowała całkowita anarchia :mrgreen:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości