pytanie o przegub

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

pytanie o przegub

Postprzez miliaszuk » 23 sty 2010, o 19:07

mam pytanie bo nie wiem czy moja teoria to prawda. a więc tak jak jade samochodem np. na dwójce, trójce czy innym biegu i jak puszczam gaz to mi zaczyna kierownice tak jakby rzucać na lewo to znaczy że mi przegub poszedł. dodam że przy skręcie cisza.
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

pytanie o przegub

 

Postprzez Goral1985 » 24 sty 2010, o 00:56

Nie to nie przegob :mrgreen: Jak by to byl przegob to by Ci ostro strzelalo przy maksymalnie skreconych kolach. Mam tak samo tyle ze u mnie w jednym wachaczu sa tuleje wybite i jest duzy luz!!!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Golfik1986 » 24 sty 2010, o 00:56

czyli sciaga???
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 24 sty 2010, o 12:45

miliaszuk napisał(a):jak jade samochodem np. na dwójce, trójce czy innym biegu i jak puszczam gaz to mi zaczyna kierownice tak jakby rzucać na lewo
a jak dodajesz gazu to wraca kiera w prawo...??
jeśli tak to raczej bedzie wina zawieszenia przede wszystkim układu kierowniczego czyly końcówka drążka kierowniczego najprawdopodobnie prawa(od str.pasażera) kiedyc bynajmniej tak miałem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez miliaszuk » 24 sty 2010, o 13:12

no wlasnie tak jest jak dodam gazu to dalej jade normalnie i jak zmieniam bieg to wciskam sprzeglo i znów znosi. tyle ze dzis rano jest wporzo jezdzilem i bylo normalnie nic nie znosilo moze lód sie ghdzies tam zkumulowal i gdzies zaczepia mi o drążek????
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 24 sty 2010, o 13:44

jedź na SKP na szarpaki na spr. zawieszenia...i bedziesz wiadomo w jakim stanie masz zawieszenie i układ kierowniczy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez miliaszuk » 24 sty 2010, o 13:47

07,01,2010 mialem przegląd i wszystko wporzo bylo. ale nigdy nic nie wiadomo pojade zobacze koszty w sumie niewielkie.

[ Dodano: 2010-01-24, 14:18 ]
sorry chlopaki ale musze sie poprawić w pierwszym poscie zapomnialem napisac że jadąc po wcisnięciu sprzęgła dopiero sie to dzieje. czytając troche boje sie że to mechanizm różnicowy a nie przegub. prosze powiedzcie że sie myle. :-(
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 25 sty 2010, o 20:37

:-) ja bym sprawdził opory toczenia kół - moga trzymac hamulce z przodu. skoro ciągnie cie w lewo tzn ze cos sie tam dzieje.... na SKP jesli jest dobry sprzet - rolki komputerowe to powinny byc pokazane ze na danym kole są opory toczenia koła.
jedziesz - wciskasz sprzegło i w tym momencie koło lewe jest przyblokowane szybciej sie zatrzymuje i ciagnie auto na lewo...
podnies auto - zdejmij sobie koło,
śrubokrętem w miare duzym spróbuj cofnac zacisk kamulcowy- bedzie wiadomo czy tłoczek sie chowa.
mogły też sie zapiec klocki hamulcowe w jarzmie(siodle).
a jesli nie radzisz sobie z takimi rzeczami(boisz sie) to auto do mechanika i z bani.... :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez miliaszuk » 25 sty 2010, o 21:47

puki co radze se niezle z tymi rzeczami ale to mnie przerasta troszke. bo bylem dzis u mechanika i nawet on nic nie ztwierdził muwil ze nic w zawieszeniu nie widac półosie są dobre i przeguby też. powiedzial żeby jeździc aż bedzie bardziej widać co sie dzieje. a hamulce malo prawdopodobne są bo jak muwie normalnie szarpie za kierownice nie żę poprostu sciaga tylko tak ostro że z rąk wyrywa(na prostych kołach i na jałowym lub na sprzęgle w czasie jazdy).ale tak dla własnego spokoju sprawdze jak muwisz te zaciski.a i jeszcze jedna wazna rzecz dopiero po przejechaniu kilku kilometrow to sie dzieje, puzniej jak postoi to znuw nic dopuki troche nie pojerzdze dziwne co ?? PLUS :super:
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pablomed » 25 sty 2010, o 22:48

miliaszuk, miałem identyczny problem w starej jetce, jednak był to przegub wewnętrzny, żądnych luzów wyczuwalnych ręką nie było. Wymiana jednego wybranego całkowicie na oko załatwiła sprawę, a to że szarpie po jakimś czasie jazdy to dlatego że smar robi się rzadszy w przegubie. Słyszy się jednak czasem o identycznych objawach przy zwalnym mechniźmie różnicowym, obyś sobie nie wykrakał.
Nie chcę dyskutowac ze zdaniami innych kolegów, ale uważam że kwestie zacisków, gum, tulei możesz spokojnie tu nie brać pod uwage bo szkoda Twojego czasu i kasy. Ale przyjrzałbym się jeszcze oponom, czy któraś nie wybulona, a jak nie widać to podmienić z tyłem na próbę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez miliaszuk » 26 sty 2010, o 20:42

dzieki za rade ale powiem tak dzis sie pojawila nowosc poniewarz zaczelo mi terkotac na skreconych kolach nie zawsze ale zaczyna byc slychac od czasu do czasu moim zdaniem to przegub ale zewnetrzny co o tym myslisz ??
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Nowal » 26 sty 2010, o 20:57

jezeli terkocze to przegłub do wymiany na 100% kup całą poloś i nie patrz czy to zew czy wew bo zrobisz zew a za pol roku bedziesz robil wew ;)
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - solution for cleaning dpf



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości