Wspomaganie - dzwięki dochodzące zza zegarów.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Wspomaganie - dzwięki dochodzące zza zegarów.

Postprzez carlos1991ck » 29 sty 2015, o 10:23

Witam. Mam poważny problem ponieważ jakiś czas temu jadąc normalnie drogą, usłyszałem pisk paska. Popiszczał troche, podniosłem na obroty i sie uspokoił. Za to jednak od tamtej pory nie działa mi wspomaganie. Jak włącze samochód to po kilku sekundach zaczyna dochodzic taki cichy dzwiek tak jakby zza zegarów. Ten dzwiek brzmi tak jakby byla zatkana pompa (jak skręce kierownicą to dzwiek staje sie troche bardziej slyszalny). Wspomagania zero. Wymieniłem pasek nic nie pomoglo. Płyn wspomagania jest full. Proszę pomóżcie.
Golf 3 1.9 tdi 1z

[ Dodano: 2015-02-05, 23:14 ]
Dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Tak to była pompa. Wymieniłem ją na inną (ze szrotu) i sprawa wygląda tak. Pompa na zimnym silniku działa (Jak sie czlowiek wslucha to troche ja slychac) a jak troche pojezdze silnik sie nagrzeje to pompa chodzi ciezej slychac ją wyraznie. Jeżeli to coś pomoże to płyn od wspomagania się pieni. Helpppp :przestraszony:
carlos1991ck
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 sty 2015, o 10:16
Lokalizacja: Kielce

Wspomaganie - dzwięki dochodzące zza zegarów.

 

Postprzez MiroGti » 27 lut 2015, o 23:11

Co tanio ,to później drogo ,kupiłeś lipną pompę lub ją złym olejem zalałeś ma być czerwony taki sam jak do skrzyń automatycznych .
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 3 mar 2015, o 23:38

MiroGti napisał(a):Co tanio ,to później drogo ,kupiłeś lipną pompę lub ją złym olejem zalałeś ma być czerwony taki sam jak do skrzyń automatycznych .


I tutaj kolego się mylisz płyn do wspomagania powinnien być barwy zółtej/zielonej.(koszt płynu oscyluje w granicach 100zł)Wszyscy leją czerwony HIPOL bo jest najzwyczajnej w świecie tańszy.

[ Dodano: 2015-03-03, 22:41 ]
carlos1991ck napisał(a):Dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Tak to była pompa. Wymieniłem ją na inną (ze szrotu) i sprawa wygląda tak. Pompa na zimnym silniku działa (Jak sie czlowiek wslucha to troche ja slychac) a jak troche pojezdze silnik sie nagrzeje to pompa chodzi ciezej slychac ją wyraznie. Jeżeli to coś pomoże to płyn od wspomagania się pieni. Helpppp :przestraszony:


Pompa którą kupiłeś nadaje się tylko na złom.Niestety ale musisz poszukać innej ta jest do wymiany.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 4 mar 2015, o 09:06

Golf Maniak, ja zawsze dawałem czerwony elf i nigdy nie mialem problemu z tego a to jest moje 10 auto więc coś by było nie halo jak by to byla prawda to co mowisz ,kolega kupił wadliwą pompe i tyle
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Banita95 » 4 mar 2015, o 11:34

carlos1991ck, Jak wymieniłeś pompę przepłukałeś układ ? pewnie syfu się nazbierało i nie jest drożny Golf Maniak, Dlaczego twierdzisz że powinien być żółty/zielony ? w mk3 miałem barwy czerwonej wspomaganie działało jak malina dopóki magiel się nie wysypał teraz w borówce też mam czerwony i wspomaganie działa jak talala :D możesz mi to wyjaśnić ? będę wdzięczny ,a może i czegoś się nauczę:D
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 4 mar 2015, o 12:22

Banita95 napisał(a):carlos1991ck, Jak wymieniłeś pompę przepłukałeś układ ? pewnie syfu się nazbierało i nie jest drożny Golf Maniak, Dlaczego twierdzisz że powinien być żółty/zielony ? w mk3 miałem barwy czerwonej wspomaganie działało jak malina dopóki magiel się nie wysypał teraz w borówce też mam czerwony i wspomaganie działa jak talala :D możesz mi to wyjaśnić ? będę wdzięczny ,a może i czegoś się nauczę:D


Bo takiej barwy jest płyn wlany w układ wspomagania w "fabryce".Nie jest to napewno płyn barwy czerwonej.Ponad to w zeszłym roku miałem możliwośc wzięcia udziału w dyskusji na ten temat z pracownikiem warsztatu specjalizującego się w wymianie/regenracji pomp od wspomagania.Człowiek ten zwrócił uwage że wszyscy po naprawie układu wspomagania zalewają go przeważnie hipolem(czerwonym płynem) z racji tego że jest po prostu tańszy.Jeśli dobrze pamiętam to ten płyn barwy zółtej/zielonej oscylował w kwocie ok 100zł.

Z ciekawości i przy najbliższej sposobności zrobię zdjęcia zborniczka od wspomagania w swoim golfie passacie kumpla.(napewno nie mam płynu od wspomagania barwy czerwonej).Poza tym bedę zapewne w swoim golfie wyciągał silnik więc co za tym idzie układ od wspomagania zalewał nowym płynem wtedy zrobię foto płynu którym zaleję układ a napewno nie będzie on barwy czerwonej :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Banita95 » 4 mar 2015, o 12:48

Golf Maniak, To zrób zdjęcia :D chętnie zobaczę różnice tylko dziwi mnie dlaczego każdy daje ten hipol ,a nie płyn który powinien być
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 4 mar 2015, o 23:34

Banita95 napisał(a):Golf Maniak, To zrób zdjęcia :D chętnie zobaczę różnice tylko dziwi mnie dlaczego każdy daje ten hipol ,a nie płyn który powinien być


Napewno jeśli będe miał sposobność zrobię zdjęcie :) pisałem bo hipol kosztuje grosze :) podjedz sobie do jakiegoś sklepu i zapytaj sie o płyn do wspomagania dedykowany do audi/vw z ciekawości tak jutro zrobię chyba ;)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 7 mar 2015, o 23:45

A co robi płyn dedykowany?? + 25 zł na 1L i 2 gwiazdki na klapę ... :-o



Panowie to nie jest odpowiedź że kolor płynu sie nie zgadza bo jak tankuje LPG na orlenie to jest czerwone na PB tankuje zielone i auto jedzie ....


olej hydrauliczny do wspomagania można zalać dowolnego koloru trzeba jednak dobrać gęstość lepkość bo zimą będzie zonk. Kolega zalewał oleje hydrauliczny który był przeznaczony do agregatów hydraulicznych a nie do VW czy dedykowany do AUDI.Do dnia dzisiejszego nie ma problemu.

Wasze pompy po 20 latach pracy mają luz na zębatce taki że KUJAWSKI przetłoczy. Jeśli pompa tłoczy zimny olej i jest OK a problem pojawia sie po nagrzaniu oleju, olej robi sie "wodnisty" i pompa tłoczy a brak ciśnienia robi swoje a może to nie pompa tylko maglownica przepuszcza?

Ja bym zastanowi łsie nad stanem paska i naciągacza .... :wstyd:

Proszę jeszcze o sprostowanie "pompa chodzi ciężej" :szok:
jak to oceniasz? organoleptycznie? na węch?
Ostatnio edytowano 9 mar 2015, o 17:48 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości