zwarcie prz stacyjce (?)

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

zwarcie prz stacyjce (?)

Postprzez marcoss18 » 2 lis 2013, o 12:37

Witam. Jakis tydzien temu posypal mi sie rozrusznik. Jakas tulejka ktora musiano mi dorobic na tokarni. Podczas kilku dni, gdy auto bylo bez rozrusznika,mpostanowilem wymienic wydech, troche pospawac, gumy wymienic. Wiadomo, ze stal caly czas odlaczony od akumulatora.
Po zamontowaniu rozrusznika probowalem go odpalic. 2 obroty rozrusznikiem, jakis trzask i nic. Jakby akumulator wysiadl. Kilka prob z prostownikiem, na zaciag i nic. Trzeba bylo przesmarowac ta tulejke w rozruszniku. Ponownie podlaczylem i zapalil ale na zaciag. Chwile po chodzil zeby sie podladowal. Niby ok. Ale tu kolejny problem.
Po zgaszeniu auta, i probie odpalenia go normalnie z kluczyka, zauwazylem ze licznik sie resetuje. Wkladam kluczyk, przekrecam go RAZ do samego zaplonu, wskazowki opadaja max w dol, jest takie bzzzzzzz i godzina i przebieg (ten krotki) sie resetuje. Po 2-3 sekundach wyswietlaja sie kontorlki te co powinny i niby mozna odpalic. Niby, bo akumulator znowu sie rozladowal..
Dodam, ze aku jest nowy, ma ok 3 miesiecy, i szwankowac zaczal dopieo teraz. Probowalem na 2 akumulatorach, i to samo.
Ma ktos jakies pomysly?
marcoss18
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

zwarcie prz stacyjce (?)

 

Postprzez mateusz_918 » 2 lis 2013, o 13:28

a dobrze masz mase podłaczona na rozruszniku popatrz tam poszukaj na forum jak powinno byc i oblukaj jak masz u siebie
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcoss18 » 2 lis 2013, o 14:40

Nie moge zalezc schematu zadnego, a z samego tekstu niewiele rozumiem ;/ mam za to pewnosc 90% ze kabluny sa tak samo podlaczone jak byly przed demontazem
marcoss18
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez pablomed » 2 lis 2013, o 18:06

Brak ci prądu w aucie póki co tyle można powiedzieć, dlateego resetują się zegary, naładuj aku porządnie posprawdzaj mocowanie klem. Z rozrusznikiem nie wiadomo czy ok ale jakieś tam przesmarowanie tulejki nic kompletnie nie zmieniło w tej kwestii, nie wiadomo czy została dobrze wytoczona nie za ciasno lub luźno i nie mam pojęcia po co to robiono bo takie tulejki z właściwego matriału sa łatwe do kupienia.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mateusz_918 » 2 lis 2013, o 18:55

na moje cos z kablami pogrzebane bo jak można inaczej 3 miesieczne aku zniszczyć
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcoss18 » 3 lis 2013, o 13:17

Mam cos nowego w tej sprawie. Otoz kilka ostatnich dni auto stalo z odlaczona plusowa klema od akumulatora. Dzisiaj mowie sprobuje go odpalic. Podlaczylem ta kleme, zakrecilem kluczykiem, rozrusznik 2 razy ledwo obrocil ale odpalil bez wiekszych problemow. Chodzil z 5 min, zgasilem go i odpalilem ponownie, juz bez zadnych problemow.
Licznik jak sie resetowal, resetuje sie dalej. Ale jest cos nowego.
Gdy auto chodzilo sobie tak na luzie, licznik wskazywal pol baku paliwa (tyle ile powinno) i niecaly tysiac obrotow (tak jak powinno byc). Niby wszystko ok, ale po zgaszeniu auta, wskazowki te powinny opasc. A stoja dalej w takiej samej pozycji. Odpialem wiec ponownie kleme plusowa, i wskazowki dalej stoja. Co zrobic zeby wskazowki opadly? wlaczyc zaplon - wtedy licznik sie resetuje i powraca do pierwotnego stanu..
- Klemy sa bardzo mocno przykrecone
- Tej tulejki nie moglem dostac w zadnym sklepie motoryzacyjnym w swoim miescie
- Przed przesmarowaniem tulejki nie odpalal nawet z linki holowniczej z zadnego biegu
- Wina slabo naladowanego akumulatora to chyba nie jest, bo co maja do tego wskazowki licznika

Nie mam pomyslow.. Moze Wy jakies macie?
marcoss18
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez mkkay » 3 lis 2013, o 15:11

gdzieś masz zwarcie na kablach,
ja mam u siebie zbliżoną sytuacje i walczę już dwa tygodnie i nic :wsciekly:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez prezesik » 3 lis 2013, o 17:08

Brak masy, spróbujcie odkręcić przewód (-) od karoserii wyczyscić i na nowo przykręcić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marcoss18 » 3 lis 2013, o 17:37

A w ktorym miejscu jest ta masa przykrecona?
Kumpel mi powiedzial ze prawdopodobnie komputer pokladowy sie zfajczyl.
Zapomnialem dodac, ze podczas pierwszej proby zamontowania rozrusznika, nie odlaczylem akumulatora i zaczelo mocno iskrzyc, wiec szybko odsunalem rozrusznik i odlaczylem akumulator. Moze przez to? Calkiem o tym zapomnialem..
marcoss18
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez mkkay » 3 lis 2013, o 19:11

masa jest pod aku a dokładnie pod półką na aku
a jak ci zaiskrzyło to posprawdzaj wszystkie bezpieczniki a i przekaźniki też warto
ja wszystkie masy posprawdzałem, i mam dobre bo oczyszczone i na smarze miedzianym osadzone a już wiem że gdzieś mam przebicie do masy bo na kablach masowych mam minimalne napięcie tylko nie wiem jeszcze gdzie
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez marcoss18 » 3 lis 2013, o 19:48

I pieknie.. kolega wyzej podal mi pomysl sprawdzenia bezpiecznikow. Powinienem to od razu zrobic.. wywalone byly 13 i 21. Po wymianie problem z licznikiem znikl. Jutro postaram sie o prostownik zeby naladowac akumulator i zobaczymy czy prad bedzie dalej uciekal.

(Prosilbym moderatora, o nie zamykanie tematu jeszcze)
marcoss18
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 19:44
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez mkkay » 3 lis 2013, o 20:06

13- sygnał dźwiękowy
21- światło wewnętrzne, zestaw wskaźników, diagnostyka pokładowa
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - - dźwigi bielsko biała



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 18 gości