Sterownik zamka centralnego i pilot, da rade pogodzić?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Sterownik zamka centralnego i pilot, da rade pogodzić?

Postprzez Lokomisiek » 4 mar 2013, o 20:55

Witam a więc tak, dostałem w rece kluczyk scyzoryk, z dwoma przyciskami, i miejscem na elektronikę oznaczona: HLO 1JO 959 753 N. Obecnie mam standardowy pilot zamka centralnego, wyglądający tak: http://imageshack.us/photo/my-images/42 ... 84055.jpg/
A wiec teraz seria pytań:
- na jakiej częstotliwości pracuje centralka w golfie 3
- jesli tak to czy da rade zaprogramowac pilot: HLO 1JO 959 753 N tak aby współpracował z sterownikiem centralnego zamka golfa 3?
Lokomisiek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 gru 2011, o 16:01
Lokalizacja: Włocławek

Sterownik zamka centralnego i pilot, da rade pogodzić?

 

Postprzez pablomed » 4 mar 2013, o 23:16

nie bo golf III niema sterownika pod pilot. Musisz taki sterownik uniwersalny dołożyć i będzie miał swój pilot, dziesiątki opisów o montażu jest na forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez adams » 4 mar 2013, o 23:24

Cześć,
Lokomisiek napisał(a):- na jakiej częstotliwości pracuje centralka w golfie 3

jako że piloty centralnego w MK III z tego co się orientuje występowały bardzo rzadko i to w dodatku były na podczerwień to podejrzewam że Twój pilot z tego co widzę po ZDJĘCIU PŁYTKI chyba jednak nie jest oryginalny. Sczytaj model centralki od sterowania pilotem i poszukaj na jakiej częstotliwości pracuje; i jeżeli ma 433 MHZ (czyli takiej na której działa HLO 1JO 959 753 N) to spróbuj wkodować nowy kluczyk. Jak to zrobić to już tylko instrukcja obsługi do Twojego modelu centralki Ci może powiedzieć.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 5 mar 2013, o 01:24

adams napisał(a):jako że piloty centralnego w MK III z tego co się orientuje występowały bardzo rzadko

Napiszę więcej: NIE występowały.
Wszystko, co jest zdalne w Golfach 3 jest dokładane, co najwyżej przez dealera w salonie w Reichu. Zwyczajowo był to Waeco z jednym (!) pilotem.
I jeszcze jeden szczegół, być może ważny - częstotliwość wynosi 433,92MHz.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Lokomisiek » 5 mar 2013, o 11:32

Ten samochód był sprowadzony z Francji, centralny ma że tak powiem na wypasie bo wszystko jest w nim bagaznik i wlew paliwa też, domykanie szyb, i podczas otwierania te szyby się uchylaja- co chyba normalne nie jest :-|

Co do sterownika centralnego zamka to gdzie mam go szukac? Bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia.
Lokomisiek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 gru 2011, o 16:01
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez Zico63 » 5 mar 2013, o 12:36

Lokomisiek napisał(a):co chyba normalne nie jest

Jest, nawet w sterownikach z Chin za kilkadziesiąt złotych - po prostu, KAŻDA pompka centralnego zamka w KAŻDYM Golfie mającym fabryczny zamek to wykonuje, trzeba to tylko umiejętnie aktywować; bo cały "rozum" tkwi w elektronice pompki...
Sterownik jest albo pod boczkiem tapicerskim w prawej części bagażnika, pod lampą - albo w okolicach skrzynki bezpieczników.
Łatwo go rozpoznać, bo to pudełeczko, do którego kabelki są owinięte w wiązkę INACZEJ jak inne, inaczej jak ma samochód (albo wcale nie owinięte :lol: ) - to będzie to.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez pablomed » 5 mar 2013, o 17:51

Lokomisiek, numery pilota co podałeś sa od nowszych vw czyli golf IV passsat leon itd po 98. Niewywaźnie napisałeś w pierwszym poście - chcesz go uruchomić u Ciebie czy działało
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lokomisiek » 5 mar 2013, o 18:10

W zwrocie normalnie nie jest miałem na mysli to ze po otworzeniu samochodu szyby se uchylają po około 1cm, (czasami 10 :lol: )

W bagazniku w opisanym przez was miejscu znalazłem tylko urządzonko opisane jako: 1H0 982 257 E (tak E a nie J), to jest pompka, ale w poblizu jej więcej sprzetu już nie zaobserwowałem, chyba ze ktoś sprytnie skitrał reszte gdzies indziej.

Tutaj zdjęcie pompki i kabli jakie do niej dochodza: http://img716.imageshack.us/img716/8738 ... 164717.jpg

Orqaz pytanie: czym sie różni moja Wersja pompki E od wersji J?

@UP chodzi o to że chce zrobić kluczyk-scyzoryk, pilot u mnie działa ale pytanie mam czy da rade pogodzić z moim sterownikiem elektronikę która bedzie pasowac do tego scyzoryka.
Lokomisiek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 gru 2011, o 16:01
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez adams » 5 mar 2013, o 18:15

Lokomisiek napisał(a):centralny ma że tak powiem na wypasie bo wszystko jest w nim bagaznik i wlew paliwa też, domykanie szyb, i podczas otwierania te szyby się uchylaja- co chyba normalne nie jest


Centralny ma standardowy jak każdy oryginalny, a to że przy otwieraniu Ci się szyby uchylają to świadczy o tym, że ktoś zbyt długi impuls ustawił na otwórz/zamknij na sterowaniu pilotem (prawdopodobnie 3,5 s zamiast 0,5 s) :) no chyba, że szyby się otwierają dopiero jak dłużej przytrzymasz przycisk pilota czy coś. ale jeśli przy każdorazowym otwarciu auta wszystkie szyby idą lekko w dól to raczej to chyba jest denerwujące ? Chyba że lubisz powiew świeżej bryzy z rana na -15 w zimie :) To spoko :mrgreen:

[ Dodano: 2013-03-05, 17:20 ]
Lokomisiek napisał(a):chyba ze ktoś sprytnie skitrał reszte gdzies indziej


Poszukaj w okolicy skrzynki bezpieczników ewentualnie za obudową nad nogami kierowcy (uwierz mi że między tym plastikiem a ścianą można duuuuużo różnych układów zmieścić :) Dla ułatwienia jeszcze możesz szukać pudełka z kawałkiem krótkiego przewodu nie podłączonego do niczego (antena do pilota).
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 mar 2013, o 18:45

Lokomisiek napisał(a):chodzi o to że chce zrobić kluczyk-scyzoryk, pilot u mnie działa ale pytanie mam czy da rade pogodzić z moim sterownikiem elektronikę która bedzie pasowac do tego scyzoryka
tak i napisałem w pierwszym swoim poście, dokup dowolny uniwersalny sterownik centrala lub alarm z pilotem jaki ci się odoba np scyzorykiem (są nietrwałe), multum opisów jest na forum
Lokomisiek napisał(a):po otworzeniu samochodu szyby se uchylają po około 1cm, (czasami 10 )
po otworzeniu kluczykiem dobzre rozumiem? To jest norma jesli otwieraasz kluczykiem tuż po zamknięciu czyli do do 10 s, wykonaj szybki ruch kluczykiem to się nie otworzą szyby tylko sam central. Jesli tak się dzieje również w dłuższym czasie po zamknięciu to jest to usterka. Prawdopodobnie nie dochodzi do modułów szyb elektrycznych plus po zapłonie lub masa z krańcówki drzwi kierowcy, schematy są na forum. Bezpieczniki i kabelki w przelotce do drzwi do sprawdzenia.
Prosze cię : pytasz o rzecz która po imieniu nazywa się "montaż uniwersalnego sterownika zamka centralnego z opcją domykania szyb (czyli komfort) , samochód masz zwyczajny elektryka szyb nie czyni gio wypasionym a sam central działa tak samo we wszytkich golfach III.
Możesz zamontowac też alarm. Alarm ma te same funkcje obsługi zamka i domykania szyb co sterownik zamka, tylko że dodatkowo ma funkcje alarmowania czujniki itp. więc jest kilka kabelków więcej do podpięcia.
Napisałem - ale tak do końca nie jestem pewien czy Cię zrozumiałem więc ewentualnie sorki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lokomisiek » 5 mar 2013, o 19:01

Szczerze mówiąc nigdy nie użyłem jeszcze kluczyka do otworzenia samochodu :D Bo i po co skoro jest pilot ;) szyby otwieraja się więc po otworzeniu z pilota. Wiem o co pytam, ale nie chodzi o uniwersalny sterownik tylko ten konkretny który mam, nie chodzi o to zeby zrobić tylko zeby wiedziec co się ma w samochodzie i jak to działa a przy okazji zrobić ;)

Jeszcze tylko czy umie ktoś wyjasnić czym się rózni pompka z oznaczeniem "J" od tej oznaczonej "E", o ile pompke z oznaczeniem J moge znaleźć tak tej z E niestety już nie.
Lokomisiek
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 gru 2011, o 16:01
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez pablomed » 5 mar 2013, o 19:13

Lokomisiek, pompki mają różne numery zależnie od rocznika mają różne wnętrza ale pasują zamiennie. Jesli wtyczka jest taka sama to pomka zadziała normalnie. Z tym wyjątkiem że niektóre moga mieć opcję podwójnego otwierania zamka, czyli pierwsze ruszenie kluczykiem otwiera tylko mechanicznie zamek kierowcy, następne uruchamia central czyli całe auto się otwiera, trzeba o tym wiedziec tylko po to że jak zamontujesz sterownik dający pojedynczy imopuls otwierający to nie zadziała, przeróbka takiej pomki jest prosta trzeba odpiąc jeden ze styków masowych.
A co do mojego niezrozumienia: pilot u ciebie działa, nie wiem więc co chcesz zmieniać, chodzi ci tylko o to żeby był scyzoryk zamiast pilota który masz? Skoro masz pilota to masz i dodatkowy sterownik gdzieś ukryty pewnie koło skrzynki bezpieczników. Trzeba w nim ustawić czas impulsu na otwierania/zamykanie na jak najkrótszy - zwykle pół sekundy. Robi się to zworkami lub programowo - zajdziesz go i jego nazwe to i instrukcję jak to zrobić google (lub od razu forum elektroda) wyplują
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron